Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Soft do sprężarek elektrycznych SANDEN - pojazdy hybrydowe

grzelecg 29 Oct 2019 13:31 6405 48
Computer Controls
  • #1
    grzelecg
    Level 14  
    Witam

    Poszukuję softu lub sposobu komunikacji ze sprężarkami elektrycznymi SANDEN.
    Chodzi o wykasowanie błędu zbyt dużego poboru prądu (po naprawie falownika/silnika)

    model 33H4166 - montowana w hybrydach volvo V60
    model 33L4156 - montowana w hybrydzie mercedes W213

    Albo można to zrobić po CAN, albo trzeba grzebać w EEPROM podpinając się bezpośrednio pod procek.

    Może ktoś się orientuje czy te sprężarki mają te samo ID w komunikacji CAN i są zamienne między autami ?

    Wszelkie podpowiedzi mile widziane.

    Pozdrawiam
    GREGOR

    Soft do sprężarek elektrycznych SANDEN - pojazdy hybrydowe Soft do sprężarek elektrycznych SANDEN - pojazdy hybrydowe Soft do sprężarek elektrycznych SANDEN - pojazdy hybrydowe Soft do sprężarek elektrycznych SANDEN - pojazdy hybrydowe
  • Computer Controls
  • #3
    grzelecg
    Level 14  
    Strumien swiadomosci swia wrote:
    A w aucie nie idzie kasować,wątpię.


    Jest mi obojętne czy na stole czy na aucie.
    Powiedz mi tylko czym. VIDA nie ma takiej opcji.

    Kompresor (moduł ACCM) ma status "failure", czyli do wymiany.

    Muszę jakoś poinformować ACCM, że jest naprawiony - jak z fabryki.

    Pozdrawiam
    GREGOR
  • Computer Controls
  • #4
    grzelecg
    Level 14  
    Jest ktoś z Wawy, Żyrardowa, Skierniewic, albo okolic, kto ma sprzęt do czytania procków Renesans R32C R5F64213KBF ?

    Potrzebuję zrzucić zawartość EEPROM z procka wlutowanego w płytkę. Ma obok wyprowadzenia 10pin widoczne na fotkach z pierwszego posta.

    Pozdrawiam
    GREGOR
  • #5
    grzelecg
    Level 14  
    To odpowiem sobie sam, może się komuś przyda.

    Elektronika kompresora Merca reaguje na ruch po CAN z adresami 001, 200, 2d5, 400, 6ca.
    Na pakiet z powyższym adresem, wysyła zwrotnie komunikaty na adresy: 419, 3d2, 28f

    Moduł ACCM w Volvo ma adres 7c7.
    Wszystkie inne adresy w Volvo mają adresy 7xx.

    Wniosek: moduły nie są zamienne.

    Pogrzebałem w VIDZIE i znalazłem opcję zresetowania dowolnego modułu.
    SOFTWARE->ADVANCED-> wybieramy moduł, potem wciskamy SEND PROG i SEND RESET.

    Pozdrawiam
    GREGOR

    Dla zainteresowanych lista modułów i adresów CAN w Volvo V60 D6:
    ACCM (7c7)
    BCM (760)
    BECM (7e4)
    CCM (7cc)
    CEM (726)
    CPM (7e3)
    CVM (793)
    DCDC (746)
    DDM (740)
    DEM (795)
    DIM (720)
    ECM (7e0)
    FSM (764)
    ICM (784)
    IEM (745)
    IGM (747)
    KVM (731)
    OBC (753)
    PAC (7c1)
    PAM (736)
    PBM (756)
    PDM (741)
    PHM (754)
    PSCM (730)
    PSM (744)
    SAS (797)
    SODL (7c4)
    SODR (7c6)
    SRS (737)
    SUM (721)
    TCM (7e1)
    TRM (791)
  • #6
    Mihalich
    Level 7  
    Dobry dzień. Mieszkam na Ukrainie. Kupiłem V60 Hibrid 2013 w Holandii. Dwa miesiące po zakupie moja sprężarka klimatyzacji odmówiła. VIDA wygenerował błąd przekraczający pobór prądu przy wysokim napięciu. Powiedz mi, co dokładnie zostało naprawione w sprężarce?
  • #7
    grzelecg
    Level 14  
    Niestety jest to elektryczne uszkodzenie klimatyzatora spowodowane błędnym oprogramowaniem.

    Prawdopodobnie uszkadzają się tranzystory IGBT w falowniku.
    Można tranzystory wymienić we własnym zakresie lub wysłać kompresor do regeneracji do firmy Auto Klimat, koszt ok. 1500zł brutto.

    Ja się poddałem. Oddałem auto do autoryzowanego serwisu na naprawę i aktualizację oprogramowania SERVICE 2.0.

    Koszt 5000zł brutto w promocji i po rabatach. Dali 2 lata gwarancji.
    Niestety zabrali kompresor, więc nie mogłem zweryfikować rzeczywistego uszkodzenia.

    Trzeba mieć na uwadze, że w tym modelu auta nawet jak wewnątrz klima jest wyłączona,
    to układ klimy może się włączać i chłodzić akumulatory w bagażniku podczas jazdy.
    Podobnie jest na postoju podczas ładowania auta. Czasem włączają się wentylatory chłodnic z przodu auta.
    To oznacza, że sterownik włącza klimę i chłodzi akumulatory podczas ładowania.

    Jak będziesz sam naprawiał i rozszczelniał układ klimy, to pamiętaj, że w tym układzie jest specjalny olej SP-A2 i nie można go mieszać z innymi olejami do kompresorów mechanicznych.

    Jak coś, to mam na zbyciu działający kompresor od mercedesa. Elektronika jest niekompatybilna. Ale jest 6 sprawnych tranzystorów IGBT i cały kompresor sprawny mechanicznie i elektrycznie.

    Pozdrawiam
    GREGOR
  • #8
    Mihalich
    Level 7  
    Niestety na Ukrainie oficjalny serwis nie wykonuje napraw związanych z taką sprężarką (nie ma certyfikatu na wysokie napięcie). Takie tranzystory są na Ukrainie. w jaki sposób oprogramowanie może uszkodzić kompresor, ponieważ przed awarią kompresora nie zmieniłem niczego w elektronice?
  • #9
    grzelecg
    Level 14  
    Hybrydy volvo to są nadal dość rzadkie auta nawet w Polsce.

    Zapraszam do Polski.

    Autogala Warszawa

    Mają aplikację na smartfony. Można zapytać o ofertę cenową na wymianę kompresora. Aktualizacja softu całego auta - gratis.

    W mercedesowskim kompresorze są tranzystory IKW75N60TA.

    Błąd w oprogramowaniu polega na tym, że sterownik zbyt szybko daje pełną moc na silnik.
    Tranzystory są na podkładkach silikonowych i padają termicznie.

    Mam nadzieję, że poprawiono to w nowym sofcie i klima podziała dłużej niż 4 lata.

    Pozdrawiam
    GREGOR
  • #10
    Mihalich
    Level 7  
    Dzięki Gregor. Myślę, że mogę zaktualizować oprogramowanie w oficjalnej usłudze, ale będę musiał sam naprawić.
    Pozdrawiam, Mihalich

    Dodano po 2 [godziny] 49 [minuty]:

    na zdjęciu w pierwszym kompresorze Merca? Jeśli otworzę sprężarkę, czy będę potrzebować nowych o-ringów, czy mogę ponownie użyć starych?
  • #11
    Mihalich
    Level 7  
    Dobry wieczór Gregor. Dziś zdjął sprężarkę. Zadzwoniło uzwojenie - bez zwarcia, bez przerwy, bez awarii obudowy. Nie odparowałem tranzystorów, ale dzwonią poprawnie na płycie. On jest pracownikiem
  • #12
    grzelecg
    Level 14  
    Wylutuj i wyjmij płytę główną. Sprawdź tranzystory IGBT czy się załączają i wyłączają Vge=+/-15V.

    Silnik kompresora możesz sprawdzić przy pomocy prądnicy/rozrusznika (IGS) z auta:




    Jaki dokładnie błąd dostajesz w volvo VIDA? Numer i opis.

    Jeśli tranzystory IGBT są sprawne, to padł jakis inny element. Dla ułatwienia lista scalaków:

    R32C R5F64213KBF - procesor
    v4274a - Linear Voltage Regulator, 400 mA
    38p06 - co to może być?
    22N055 - N-CHANNEL POWER MOSFET
    TJA1041 - High speed CAN transceiver
    LTDGX2L63 - co to może być?
    AUIRS21814 - IGBT drivers
    6242H - Dual/Quad 18MHz, Low Noise, Rail-to-Rail, CMOS Op Amps
    2901 - Low-power quad voltage comparator
    NCV8518 - Linear Regulator - LowDropout, Watchdog,Wake Up, RESET, ENABLE, zasilanie procka
    UM1301 - Triple-Channel Digital Isolators
    UM1402 - Quad-Channel Digital Isolators
  • #13
    Mihalich
    Level 7  
    błąd b102d92

    odczytuje jako przeciążenie wysokim napięciem. prąd 9a
  • #14
    grzelecg
    Level 14  
    To niby taki sam jak u mnie.
    A jakie wartości są w tabelce: "Frozen values from initial readout" ?
    In-car temperature
    Outdor temperature
    High voltege supply A/C-compressor
    Input current A/C-compressor
    Requested maximum power consumption A/C-compressor
    Maximum power consumption A/C-compressor

    G
  • #15
    Mihalich
    Level 7  
    arkusz stop nie został mi przekazany. a teraz najprawdopodobniej go nie zobaczę. sprężarka usunięta
  • #16
    grzelecg
    Level 14  
    Mihalich wrote:
    arkusz stop nie został mi przekazany. a teraz najprawdopodobniej go nie zobaczę. sprężarka usunięta


    Wszystkie informacje są zapisane na komputerze VIDA w profilu Twojego auta. Nie trzeba czytać ponownie.

    W moim "Input current A/C-compressor" wynosił 63,75 A

    Podeślij zdjęcia swojej płytki elektroniki. Porównamy czym się różni.
    Jakie masz tranzystory główne falownika IGBT?
    Jaki jest numer części/seryjny kompresora?

    G
  • #17
    Mihalich
    Level 7  
    Soft do sprężarek elektrycznych SANDEN - pojazdy hybrydowe Soft do sprężarek elektrycznych SANDEN - pojazdy hybrydowe Soft do sprężarek elektrycznych SANDEN - pojazdy hybrydowe


    Powiedziano mi, że prąd przeciążenia wynosił 9A (normalny 5-6). Zgodnie z twoją rekomendacją, dzisiaj zadzwoniłem do kompresora, generator się kręci.
  • #18
    grzelecg
    Level 14  
    Soft do sprężarek elektrycznych SANDEN - pojazdy hybrydowe

    Filtr wejściowy w kompresorze jest troszkę inny.
    Płyta główna wygląda na identyczną z tą z mercedesa. Różni się tylko wgranym oprogramowaniem.

    G
  • #19
    Mihalich
    Level 7  
    grzelecg wrote:
    Soft do sprężarek elektrycznych SANDEN - pojazdy hybrydowe

    Filtr wejściowy w kompresorze jest troszkę inny.
    Płyta główna wygląda na identyczną z tą z mercedesa. Różni się tylko wgranym oprogramowaniem.

    G


    Przeczytałem na stronie https://v60service.hu, że zdarzają się przypadki, że po umyciu sprężarki i wymianie osuszacza klimat może działać. Myślę, że podążę tą ścieżką, ponieważ nie znalazłem żadnych usterek w jednostce sterującej i uzwojeniach sprężarki.
  • #20
    grzelecg
    Level 14  
    Trzymam kciuki.
    Zamelduj o wynikach operacji ożywiania sprężarki.

    G
  • #21
    Mihalich
    Level 7  
    grzelecg wrote:
    Trzymam kciuki.
    Zamelduj o wynikach operacji ożywiania sprężarki.

    G


    zmontował system. Nic się nie zmieniło...
  • #22
    grzelecg
    Level 14  
    Napisz może do ludzi z v60service.hu czy wymagana jest jakaś procedura restartu/resetu modułu ACCM.

    Na pewno trzeba wykasować błąd przez VIDA.

    Może dodatkowo trzeba zresetować moduł ACCM;
    VIDA->SOFTWARE->ADVANCED-> wybieramy moduł ACCM, potem wciskamy SEND PROG i SEND RESET.

    G
  • #23
    Mihalich
    Level 7  
    grzelecg wrote:
    Napisz może do ludzi z v60service.hu czy wymagana jest jakaś procedura restartu/resetu modułu ACCM.

    G



    Napisałem do nich - nie odpowiadają

    Dodano po 5 [minuty]:

    Błąd ACCM został zresetowany, ale nie VIDA. Pojawia się ponownie. Urzędnicy nie chcą resetować bez wymiany na nową sprężarkę

    Dodano po 5 [godziny] 7 [minuty]:

    Jak sprzedałeś tablicę?
  • #24
    grzelecg
    Level 14  
    Mihalich wrote:
    Jak sprzedałeś tablicę?


    Jaką tablicę? Coś tłumacz się chyba pogubił.

    G
  • #25
    mpietras
    Level 17  
    grzelecg wrote:
    To odpowiem sobie sam, może się komuś przyda.


    Widzę, że przegryzłeś się przez temat dogłębnie - szacunek za włożoną pracę !!!
    Masz może zgraną komunikacje jaka leci po CAN'ie gdy załączona jest sprężarka?

    I jeszcze jedno pytanie - orientujesz się może czy poniższym interfejsem będę w stanie obsłużyć tą klimatyzację?


    Soft do sprężarek elektrycznych SANDEN - pojazdy hybrydowe

    Z góry dziękuję za odzew

    Michał
  • #26
    grzelecg
    Level 14  
    Mam trochę komunikacji VIDA<->ECM przy uszkodzonym kompresorze w V60.
    Ale to nie jest to samo co komunikacja ACCM<->ECM(tu by trzeba wpiąć sniffer CAN pod szynę połączona do kompresora).
    Pingowałem po CAN moduł ACCM z merca, ale pojawiały się tylko pojedyncze ramki w odpowiedzi.

    Nie wiem co masz na myśli pisząc "czy VIDA-DICE obsłuży klimatyzację".

    Jedyne co można, to odczytać parametry pracy:

    >>Parametry globalne
    Total distance
    MECU supply voltage
    In-car temperature
    Outdoor Temperature
    Power Mode

    i

    >>Parametry samego modułu ACCM
    Requested status A/C-compressor
    Status A/C-compressor
    Requested speed A/C-compressor
    Speed A/C-compressor
    Requested maximum power consumption A/C-compressor
    Maximum power consumption A/C-compressor
    Temperature A/C-compressor (inverter)
    Input current A/C-compressor
    High voltage supply A/C-compressor
    High voltage supply
    High voltage contactor BECM status

    Nie ma opcji ręcznej aktywacji, testów lub "adaptacji".

    G
  • #27
    mpietras
    Level 17  
    @grzelecg Dziękuję za odpowiedz...

    Pisząc:
    mpietras wrote:
    czy poniższym interfejsem będę w stanie obsłużyć tą klimatyzację


    Miałem na myśli czy tą wersją da radę połączyć się z ACCM oraz przeprowadzić reset układu opisaną przez Ciebie procedurą:

    grzelecg wrote:
    VIDA->SOFTWARE->ADVANCED-> wybieramy moduł ACCM, potem wciskamy SEND PROG i SEND RESET.


    Pytanie czy ta wersja interfejsu się do tego nada?

    Masz może schemat elektryczny do V60? Najbardziej zależy mi na CAN'ie do którego podłączona jest sprężarka, nie jest przypadkiem wyprowadzony na OBD?
    Podłączyłem CDIF/3 bezpośrednio do sprężarki, ale jedyne co mogę odczytać to błędy, nr seryjny i wersję oprogramowania.
    Nie ma możliwości odczytu żadnych parametrów czy "resetowania" modułu ACCM.

    Co do rejestracji komunikacji w samochodzie to mam CANoe od Vector'a.
    Robiłem to nie raz... tylko tym razem nie mam samochodu :(

    Z komunikacji VIDA<->ECM da się pewnie jakieś strzępy informacji wyciągnąć, więc jeśli nie byłoby dla Ciebie kłopotem podeślij proszę logi.

    Z góry dziękuję za każdą informację odnośnie systemu klimatyzacji w V60 hybrid

    Pozdrawiam
    Michał
  • #28
    grzelecg
    Level 14  
    Interfejs DICE, który podałeś nadaje się. Mam taki sam.

    Procedura:
    VIDA->SOFTWARE->ADVANCED-> wybieramy moduł ACCM, potem wciskamy SEND PROG i SEND RESET

    Jak wskazuje pierwszy wyraz, to procedura w programie VIDA, tez taki mam.
    To stara wersja softu w wersji offline z możliwością zamawiania oprogramowania u producenta.
    Aktualnie jest nowsza wersja interfejsu i oprogramowanie w wersji online na stronie producenta - oczywiście płatne subskrypcyjnie.

    Mam schematy. Muszę je przegrzebać i poszukać połączenia ACCM po CAN i czy ma połączenie do OBD.

    Wyślij mi mejla na priva, to podrzucę Ci jakieś logi.

    Z bazy danych VIDY wyciagnąłem też hasło do procka w ACCM, z tego co pamiętam, to: "0102030405" w hexie, więc pewnie normalnie "12345"

    Naprawiasz sobie ACCM czy komuś? Dlaczego interesujesz się tematem?

    G
  • #30
    grzelecg
    Level 14  
    Mihalich wrote:
    Dzień dobry, Grzelecg.
    Całkowicie zdemontowałem sprężarkę. Wyraźnie widzę zamknięcie między zwrotami. Przewinę stojan.


    Dzięki za info. Czyli potwierdza się, że olej SP-A2 rozpuszcza izolację przewodów.

    G