Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Nieprawidłowe działanie czujnika paliwa w ciągniku Case IH Quantum 65V

29 Paź 2019 18:31 165 3
  • Poziom 11  
    Dzień dobry.
    Mam problem jak w temacie, a dokładniej mówiąc wskaźnik paliwa w ciągniku Case IH 65V z 2017 r szaleje. To znaczy nieraz pokazuje odpowiedni stan paliwa, nieraz wskazanie skacze w dół na różny inny poziom z rezerwą i pustym bakiem włącznie. Wskaźnik paliwa składa się z ośmiu świecących diod - sześciu zielonych i dwóch żółtych. Pytanie mam czy ktoś spotkał się w tym ciągniku z podobnym problemem. Może ktoś wie jak jest zbudowany układ wskaźnika poziomu paliwa w tym ciągniku. Ciągnik posiada dwa zbiorniki paliwa dlatego czujnik raczej odpada. Z góry dziękuję za odpowiedź.

  • Poziom 17  
    Witam,

    nie wiem na jakiej podstawie wyciągnął kolega wniosek, że skoro są dwa zbiorniki to czujnik jest sprawny. Z treści postu można wydedukować, że nie na podstawie pomiarów.

    Jeśli zerknie kolega na zbiorniki od spodu to zauważy, że są połączone. Zasada działania identyczna z poziomicą wodną Link. Niestety fizyki kolega raczej nie oszuka. Czujnik poziomu paliwa jest tylko jeden. Bardzo prawdopodobne, że uległ uszkodzeniu. Możliwe jest również, że wystąpiła korozja na którymś złączu pomiędzy czujnikiem a układem pomiarowym. Mało prawdopodobne , chociaż nie niemożliwe, jest uszkodzenie samych "zegarów".

    Pozdrawiam
    BORG
  • Poziom 11  
    Kolego zapytanie było kierowane do osób, które znają ciągnik. Po co rozpruwać w ciemno połowę ciągnika skoro można zapytać?
    Zbiorniki nie są na tym samym poziomie. Jeden jest z przodu przed silnikiem, drugi zaś znajduje się pod kabiną. Czujnik tego pierwszego sięga 30, może 35 litrów paliwa mierząc od pełnego baku w dół. Logiczne więc jest to, że w dolnym znajduje się drugi.
    Zapomniałem dodać, że jest to bliźniaczy model z ciągnikiem New Holland T4.65 chociaż wskaźniki mogą być inne.

  • Poziom 17  
    Rzeczywiście, nie znam tego modelu i popełniłem błąd zakładając że zbiorniki są zamontowane po obu stronach ciągnika. Za co całym sobą kolegę przepraszam.
    W ramach zadośćuczynienia proszę przyjąć wycinek schematu od T4.75F (bliźniak Quantum'a) który powinien rozjaśnić zasadę działania czujników.

    Widać tam, że oba czujniki są połączone w szereg, przez co działają jak jeden. Jedyne co mogę poradzić, to sprawdzenie czujników i wszystkich złącz po drodze od czujników do wskaźnika.

    Instrukcja mówi, że wartość czujnika w dolnym zbiorniku powinna wynosić 20Ω przy zbiorniku pełnym i 273Ω przy pustym. Nie doszukałem się takiej informacji dla czujnika z przodu, jednak ze schematu wynika że oba czujniki powinny mieć podobne parametry.

    Pozdrawiam
    BORG