Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

DAF XF 105 - Ubytek powietrza

29 Paź 2019 21:22 477 4
  • Poziom 4  
    Witam wszytskich, walczę z ubytkiem powietrza w układzie w Dafie, może ktoś to przerabiał. Auto podczas pracy na biegu jałowym napełnia układ w pełni zawór zbijakowy pracuje prawidłowo. Problem zaczyna się po odpuszczeniu hamulca ręcznego, ciśnienie spada do 3/4 zakresu na zegarach i dobija jeszcze odrobinę ale nie napełnia układu w pełni. Ponadto słychać ubytek powietrza z zaworu EBS (zawór nad lewym tylnim siłownikiem, ubytek od spodu obok "grzybka"), słychać również co chwilę jakby ubytek powietrza jakby dobijało wiatru w poduchy. Zauważyłem również, że gdy podjeżdżam np. na szlaban i trzymam wciśnięty hamulec roboczy bez zaciągania ręcznego słychać ubytek powietrza jednak nie dzieje się to zawsze. Wymieniłem juz siłownik tylni lewy i ubytek się zmniejszył jednak problem pozostał. Pytanie czy to kwestia drugiego siłownika czy np zaworu EBS? Z góry dziękuję za podpowiedzi, Pozdrawiam
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Pomocny post
    Poziom 31  
    Najtaniej i najprościej to odlacz przewody z powietrzem od silownika - zagnij i wszystko bedziesz widział i słyszał- częsty problem.
  • Poziom 4  
    kakibara napisał:
    Najtaniej i najprościej to odlacz przewody z powietrzem od silownika - zagnij i wszystko bedziesz widział i słyszał- częsty problem.

    OK, tak planowalem zrobic ale tylko dopytam. W momencie gdy zaslepie przewody powietrzne zawor nie powinien sie odzywac? Jesli bedzie cisza to wina silownika, jesli bedzie dalej przez niego dmuchac to wina zaworu? Z góry dzieki za odpowiedz
  • Poziom 22  
    Wystarczy ze odkręcisz sobie przewody przy modulatorze EBS od siłowników i zobaczysz czy powietrze na puszczonym ręcznym leci przewodem od siłownika czy z zaworu, jak z zaworu to zawór do regeneracji a jak z siłownika to wymień ten siłownik z którego leci.

    DAF XF 105 - Ubytek powietrza
  • Poziom 3  
    Miałem ten sam kłopot , przyczyną był siłownik.