Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Passat b5 1.8t 2001 brak ogrzewania

Grisza95 29 Oct 2019 21:27 3378 11
  • #1
    Grisza95
    Level 4  
    Witam, gdy chciałem odpalić ogrzewanie leciało tylko zimne powietrze. Planuje odpowietrzyc nagrzewnice lecz nigdzie nie mogę znaleźć przewodów w komorze silnika do nagrzewnicy, jestem laikiem, jest ktoś w stanie mi łopatologicznie wyjaśnić gdzie one są, weźcie i powrót bądź podesłać jakieś zdj ? Passat b5 1.
    8t 2001 silnik AWT
    Pozdrawiam
  • #2
    RADU23
    Moderator of Computers service
    Grisza95 wrote:
    nigdzie nie mogę znaleźć przewodów w komorze silnika do nagrzewnicy, jestem laikiem, jest ktoś w stanie mi łopatologicznie wyjaśnić gdzie one są, weźcie i powrót

    Zdjęcie zaczerpnąłem z internetu, ale chodzi o węże tutaj widoczne. Między akumulatorem a pompą
    Passat b5 1.8t 2001 brak ogrzewania
  • #3
    Grisza95
    Level 4  
    No i tu jest problem. Widziałem ten filmik, lecz ja koło aku nie mam takich przewodów. I to jest problem. Jedyne dwa przewody które podchodzą mi pod te do nagrzewnicy są na środku komory silnika tak schowane że szok, i oba są cieple, a niby ma.byc do nich swobodne dojście. Dlatego też nie wiem czy to te. Więc zwracam się tu o pomoc.
  • Helpful post
    #4
    RADU23
    Moderator of Computers service
    W 1,8T będą to te zaznaczone na zdjęciu
    Passat b5 1.8t 2001 brak ogrzewania
  • #5
    Grisza95
    Level 4  
    Nie mogłem znaleźć bo pod maskownicą były schowane. Ale sprawa załatwiona, zamienione na krzyż i zaczęło grzać, tylko problem kolejny czyli grzeje tylko na około 22-24stopnie, jak na maxie działa, czym to może być spowodowane? Czy zamienić tak jak powinno być i wtedy powinno grzać tak jak powinno ?
    Bo jak po zamiane zaczęło grzać to teraz w grę wchodzi dodanie środka do czyszczenia i potem wymiana płynu, czy inaczej ?
  • #6
    RADU23
    Moderator of Computers service
    Czy silnik nagrzewa się prawidłowo do 90 stopni? Wskazówka na zegarach tyle pokazuje?
    I kolejne pytanie to czy nagrzewnica nie jest zabita.
  • #7
    Grisza95
    Level 4  
    Nagrzewa się prawidłowo do 90stopni i trzyma, pompa wody wymieniana kilka dni temu z rozrządem. A jak jest zabita to co wtedy ? Zamieniłam obiegi (węże) aby ją przeczyscic narazie tak, coś pomogło ale nie na Maxa, dlatego dalej pytam w poszukiwaniu przyczyny.
  • #8
    RADU23
    Moderator of Computers service
    Grisza95 wrote:
    A jak jest zabita to co wtedy ?

    Nie pytaj. Demontaż deski rozdzielczej w celu wymiany nagrzewnicy.
    Ewentualnie można próbować płukać ciśnieniem (pod warunkiem że jest szczelna).
  • #9
    Grisza95
    Level 4  
    A jeżeli odwróciłem obieg w nagrzewnicy i jak wcześniej nie grzała a teraz grzeje, coś bo coś ale jednak, czyli jakby się odetkała, czyli czy teraz nie wystarczyło by przeczyścić układ, i wymienić płyn?
  • Helpful post
    #10
    RADU23
    Moderator of Computers service
    Próbuj i opisz efekty. Przepłukanie układu i wymiana płynu na pewno nie zaszkodzi a może pomóc.
  • #11
    Grisza95
    Level 4  
    A więc tak, wlałem oczyszczać do płynu który był, pochodził około 20 min, spuścilem płyn, potem przepłukałem układ wodą zdemineralizowaną 5razy za każdym razem odpaląc auto na 2-3 min, na ostatnim płukaniu odwróciłem układ tak jak B węże i spuścilem wode, wlałem płyn (Boryno) I tyle, i powiem że zaczął wkoncu porządnie grzać. Zobaczymy po nocy jaki efekt będzie ale dziś było bardzo dobrze jak dotychczas. Także płukanie pomogło.

    I albo był układ zasyfiony gdzieś, albo nikt nigdy płynu nie wymieniał.
    Takze dzięki za pomoc.
    Teraz od jutra zabieram się za dodatkowe gniazdo USB w aucie pod stacyjkę, bo zapalniczki mam pod prąd stały a kamerka nie chce aby mi ciągle działała.

    Pozdrawiam
  • #12
    piachu1994
    Level 38  
    Nagrzewnice sie wymienia, a nie "pluka".