Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Kawasaki zx9r C,D,E,F - Wymiana bloku silnika na nowszy

30 Paź 2019 04:43 480 6
  • Poziom 23  
    Witam motocyklistów i nie tylko.
    Opiszę tutaj różnice pomiędzy silnikami z 1998/1999 i 2000-2003.
    Gdy nadeszła wiekopomna chwila i silnik zrobił ponad 100k km. , a ja nie dopilnowałem oleju - panewki zjadło.
    Motocykl wyprodukowany w 1999 roku. Silnik, który teraz napędza pojazd pochodzi z 2003 roku.
    Różnice:
    Starszy model nie posiada 2 mocowań do ramy na bloku głowicy ale posiada czujnik położenia wałka rozrządu. Mocowanie do ramy nad skrzynią biegów ma 2 gumowo metalowe amortyzatory.
    Nowszy model posiada mocowania dodatkowe, nie posiada czujnika położenia wałka rozrządu i zamiast gumowo metalowych tulej posiada aluminiowe tuleje dystansowe.
    Bez problemu silnik z 2000-2003 można zastosować w motocyklu 1998/1999.
    Elektryka:
    Do wymiany moduł zapłonowy, od silnika nowszego. W instalacji należy dołożyć 2 przewody. Dodatkowy przewód masy (czarny/żółty) i podpiąć się do przewodu z czujnika prędkości do prędkościomierza (żółty).
    Dwa dodatkowe przewody należy podłączyć do sterownika, natomiast dwa przewody z czujnika położenia wałka rozrządu są już nie potrzebne i można z tego zrobić np. zasilanie gniazda USB.
    Same sterowniki różnią się wyglądem, gabarytami i co najważniejsze złączem.
    Ja po prostu kupiłem instalację od nowszego moto za 30PLN, odciąłem przewody wraz z wtykiem złącza (około 20cm przed złączem) dorzuciłem masę i przewód z pomiaru prędkości (żółty/czerwony), zlutowałem to i działa.
    Reszta kolorów jest taka sama, w nowszej instalacji niektóre przewody AWG23 zostały zmienione na AWG20. Przewody masy są grubsze (AWG16 i 14).

    Zrobiłem to w motocyklu Europejskim, bez odcięcia paliwa, katalizatora (takie też były - ta niepotrzebna masa...)

    Jeśli ktoś będzie zainteresowany to zamieszczę zdjęcia.

    Pozdrawiam
  • Poziom 35  
    Jak możesz to dodaj fotki - jestem ciekaw jak to wygląda :)
  • Poziom 23  
    Silnik jest w motocyklu. Na fotografii widać włożony silnik nowszy do starszej ramy. Nowsza rama posiada mocowanie do widocznych uchwytów.
    Starszy silnik jest po sekcji zwłok. Jak widać posiada czujnik położenia wałka rozrządu i nie posiada uchwytów.
    Reszta to instalacja. Na schematach widać to.
    Serwisówkę 98-99 posiadam w j. angielskim, do modeli nowszych w j. niemieckim.
    Ale schemat to schemat.
  • Poziom 2  
    ma jeszcze pytanie ja mam moduł na dwie wtyczki mała i duża oznaczenie modułu jest literą U . co zrobić z ta mała wtyczka rok motocykla 1999 a silnik kupiłem 2001.
  • Poziom 23  
    OK. Jeszcze raz. Stary sterownik: fotografia98 99
    Kawasaki zx9r C,D,E,F - Wymiana bloku silnika na nowszy


    Pasuje do modeli z 1998 i 99 roku.

    Należy zastosować:
    Kawasaki zx9r C,D,E,F - Wymiana bloku silnika na nowszy

    wraz z końcówką złącza.
    Stare końcówki złącz należy usunąć i zamontować nową, która pasuje do nowszego modułu.
    Opisałem wcześniej jak to zrobiłem. Zwyczajnie potrzebujesz do nowszego silnika modułu zapłonowego 21119-1620 z wtykiem złącza i przewodami, które należy połączyć z istniejącą instalacją. 2 przewody nie wykorzystane i 2 dołożone.
    Nie wykorzystane to czujnik położenia wałka rozrządu. Dodane to czujnik prędkości i masa.
    Na fotografii kolorystyka przewodów w złączu wskaźników, po modernizacji. Dotyczy "zegarów" 98 99 rok.
    Kawasaki zx9r C,D,E,F - Wymiana bloku silnika na nowszy
    [img-0]
    Przewód z czujnika prędkości do prędkościomierza ma kolor ŻÓŁTY. W starej wersji łączy on czujnik prędkości (3 Żyły) ze złączem zegarów. Należy ten przewód podłączyć także do sterownika zapłonu - w nowszej wersji.

    Nie robiłem fotografii złącza wraz z kolorystyką nowszego modelu. Wszystko jest na schemacie, który można pobrać. (serwisówka).
    Gdy obetniesz z nowszej instalacji przewody wraz z końcówką złącza, będzie wszystko się zgadzać - kolorystyka.

    Jest to banalnie proste, pracochłonne owszem. Chcąc to zrobić porządnie należy wyjąć instalację. Nie proponuję zakładania nowszej instalacji do starszej wersji motocykla. Wtedy jest o wiele więcej zabawy, w nowszych wersjach jest inaczej rozwiązane oświetlenie, dochodzą tam przekaźniki. Przewody w końcówce wskaźników też są inaczej umiejscowione.

    Jeszcze jedna rada. Przy owijaniu ponownym instalacji po modernizacji, nie należy owijać przewodów ciasno, one w wiązce muszą być luźne.
    Powodzenia
  • Poziom 2  
    dzięki ci za pomoc.wszystko zrobiłem tak mówiłeś i maszyna chodzi kosztowało mnie to 110 zł.pozdrwiam
  • Poziom 1  
    Witam. Wymieniam silnik. Stary mam z czujnikiem nowy bez. Czy musi być moduł o literce g? Czy może być c? Czy jakiś inny tylko z nowsza wtyczka?