Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Zasilanie radia Ferguson Regent P1 (4000mAh, 7,4 V) z panelu solarnego 12V 20W.

mjacen 30 Oct 2019 16:09 357 3
    mjacen
    Level 2  
    Dzień dobry, jestem laikiem chcącym popróbować fajnych urządzeń. Kupiłem radio Ferguson Regent P1 (ogniwo 4000mAH, 7,4 V) a z tego powodu, że pięknie gra chciałby używać go w plenerze przy współpracy z panelem solarnym: 20W, 12V, który również właśnie kupiłem. Ten panel ma dołączony regulator ładowania z portami usb 5V. Radio natomiast posiada dołączony zasilacz sieciowy 12V 1,5 A.
    1. Czy bezpieczne jest ładowanie ogniwa 7,4 V prądem z portu usb regulatora 5V? Czy ładowanie ogniwa 7,4V napięciem 5v nie zaszkodzi mu, tymbardziej, że dedykowany do radia zasilacz sieciowy ma 12 V 1,5 A?
    2. Dokupiłem adapter usb/dc 5V: ponieważ radio to może być ładowane/zasilane jedynie przez wejście dc a nie usb. Czy lepiej byłoby np. przepołowienie tego przewodu, wykorzystanie końcówki dc a z drugiej strony połączenie uciętych kabelków bezpośrednio z regulatorem ładowania panelu (tam prąd powinien mieć napięcie 12V)?
    Będę bardzo wdzięczny za pomoc, ponieważ na razie chodzę trochę po omacku.
    Pozdrawiam serdecznie!
    gimak
    Level 40  
    Pierwszą czynnością jaką ja bym wykonał, to sprawdził czy to jest zasilacz impulsowy czy transformatorowy i jakie napięcie daje ten zasilacz bez obciążenia oraz jakie gdy jest obciążony radiem. Prawdopodobnie będzie to zasilacz impulsowy.
    Pytanie - czy tym zasilaczem 12V 1.5A jest ładowany akumulator 7.4 V w radioodbiorniku, czy odbiornik ma gniazdo do podłączenia tego zasilacza.
    Druga sprawa, dotyczy regulatora, czy oprócz wyjścia 5V ma wyjście 12 V. Jeżeli ma to jakie daje napięcie przy pełnym oświetleniu panelu PV.