Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Ford Transit 2,5D 1993 - Nie grzeje świec

kadaffi 30 Oct 2019 16:26 1089 6
Relpol
  • #1
    kadaffi
    Level 2  
    Witam,

    Szukam po sieci i nigdzie nie widzę, a potrzebuję sprawdzić grzanie świec w ww. transicie. W lato zapalała się kontrolka od grzania i wszystko było git (przy chłodnych porankach). Gdy zrobiły się ujemne temperatury kontrolka się nie zapala - żarówka jest ok, ale nie dostaje sygnału. Samochód ma problem z odpalaniem, dziś przy -4 nie odpalił...

    Chciałbym wyśledzić krok po kroku i znaleźć problem po wiązce ale nie wiem nawet gdzie szukać przekaźnika, sterownika czy czegokolwiek.

    Może byłby ktoś w stanie poratować najlepiej zdjęciem gdzie znajdę wskazówkę.

    Pozdrawiam
  • Relpol
  • Helpful post
    #2
    dizba
    Level 32  
    W tym aucie nie ma świec żarowych. Może być ewentualnie świeca płomieniowa.
  • Relpol
  • #3
    kadaffi
    Level 2  
    Czyli jedyny trop jaki mogę szukać to od świec płomieniowych. Gdzieś znalazłem info, że jakiś sterownik może być przy lampie. Może masz jakieś doświadczenie z tego typu problemem?

    #Edit
    Przejrzałem jeszcze raz ogólnie elektrykę pod maską i chyba znalazłem winowajcę.

    Faktycznie coś przy lampie prawej, jeden przewód był odpięty i całkowicie go nie za zauważyłem bo się zawinął :shii: . Załączam zdjęcie. Kontrolka znowu się zapala, ale puki co silnik jest ciepły, więc sprawdzę dokładnie później gdy ostygnie.
    Jedna rzecz mnie zastanawia - gdy wyjąłem bezpiecznik to kontrolka nadal się świeci, tak powinno być?
    Ford Transit 2,5D 1993 - Nie grzeje świec
  • #4
    dizba
    Level 32  
    Jeżeli jest świeca płomieniowa, to tylko jedna. Daj zdjęcia.
  • #5
    mlprojekt
    Level 1  
    Witam, czy może ktoś powiedzieć gdzie ta świeca p. się znajduje? Najlepiej fotkę)
    Z góry dziękuje za pomoc.
  • #7
    BANANvanDYK
    Level 41  
    Zdaje się że świece żarowe były w niektórych wersjach od rocznika 1996.
    Pozostałe miały świecę płomieniową, a do niej w komorze silnika specjalną wtyczkę (chyba nawet oznaczoną jako TEST) służącą — jak to producent opisał w serwisówce — do wypalenia letniego paliwa z instalacji przed przyjściem sezonu zimowego.
    W praktyce użytkownicy tego samochodu mieli włączoną na stałe świecę płomieniową kawałkiem przewodu zwierającym oba styki złącza. Silnik łatwiej odpalał w temperaturach oscylujących koło zera Celsiusza. Tylko że ten silnik zaprojektowany w 1984 roku miał przejechać 120 Mm a nie 300-400 Mm jak to w Polsce bywa.
    Ale model 1993 to "przedlift" i tam wszystko jest inaczej niż w modelach 1995-1999.