Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Audi A4 B6 2.0FSI AWA - Dużo błędów w sterowniku silnika, kontrolki

marian19841 30 Oct 2019 17:24 2871 19
  • #1
    marian19841
    Level 12  
    Witam!
    Posiadam Audi A4 B6 2003r silnik 2.0FSI 150KM o oznaczeniu AWA, Auto kupione w Niemczech i na miejscu wszystko działało jak należy, zero błędów i kontrolek, auto stało tam 2 tygodnie, po czym transport przywiózł mi go do domu i od razu po zapaleniu na desce kontrolki trakcji, EPS i Chack, oczywiście auto chodzi dziwnie teraz i nie da się nim jeździć.
    Po podpięciu pod VCDS wyskakuje aż 10 błędów i po skasowaniu zaraz powracają jeden po drugim.
    Sprawdziłem już bezpieczniki w desce od strony kierowcy, dostałem się do ECU i tam też sprawdziłem bezpiecznik 15A oraz wtyczki, wszystko ładne jak nowe, podmieniłem już nawet sterownik silnika i na innym te same błędy.
    Czego można się jeszcze czepić?
    Numer ECU 8E0 906 018 K
    [28-30.06.2022, targi] PowerUP EXPO 2022 - zasilanie w elektronice. Zarejestruj się za darmo
  • #2
    carrot
    Moderator of Cars
    Quote:
    Po podpięciu pod VCDS wyskakuje aż 10 błędów

    Kolega nam zdradzi tajemnicę jakie to są błędy ?
  • #3
    marian19841
    Level 12  
    18047 - czujnik 1/2 położenia pedału przyśpieszenia g79/g185
    19647 - klapa kolektora ssącego
    16576 - czujnik ciśnienia paliwa g247
    16706 - czujnik obrotów silnika g28
    16788 - system recyrkulacji spalin
    16486 - Miernik masy powietrza g70 ( sygnał za wysoki )
    16492 - czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym
    16486 - miernik masy powietrza g70 ( sygnał za mały )
    18042 - czujnik 2 położenia pedału przyśpieszenia
    17700 - Termostat zaprogramowanego chłodzenia silnika

    Dodam że pedał już zamieniałem i to samo, odpinałem niektóre wtyczki np. od przepustnicy, przepływomierza, nawet licznika i bez zmian.
  • #4
    carrot
    Moderator of Cars
    Wspólne dla większości tych czujników jest zasilanie +5V ze stabilizatora w sterowniku silnika. Posprawdzaj sobie miernikiem czy problem powoduje wiązka, czy któryś z czujników
  • #5
    marian19841
    Level 12  
    Sprawdzałem kostkę na czujniku ciśnienia paliwa, bop do niego tylko był opis zwarcie, ale napięcie 5V jest na kostce i po odłączeniu tego czujnika dale te same błędy.
    Może jak bym miał schemat pinów w sterowniku to bym posprawdzał napięcia na kablach.
    Dawałem nawet masę bezpośrednio na silnik z aku ale to też nic nie dało.
    Przeskanowałem całe auto i wszystko ok, jedynie w liczniku był błąd kluczyka z opisem słaby sygnał, ale to sporadyczny.
  • #6
    Ireneo
    Level 42  
    Masa na silnik nic do tego nie ma.Jej brak to co najwyzej brak rozrusznika.Z takim pojęciem sam sobie nie poradzisz
  • #7
    marian19841
    Level 12  
    To mi pojechałeś. Kiedyś miałem problem z jakimś autem który właśnie kręcił i nie odpalał i właśnie problemem był brak masy.
    Mniejsza z tym, próbuje wszystkiego, bo w aucie niby wszystko ok a nie jest ok. Jutro chyba będę odpinał pozostałe czujniki po kolei i może akurat na coś trafię. Dziwne jest tylko to że auto stało dwa tygodnie i po tym się zrobił taki cyrk.
    Nie wiem może ktoś coś wyjął,
  • #8
    marian19841
    Level 12  
    Dzisiaj przejrzałem jeszcze kostki przy silniku pod kolektorem ssącym i jedna z kostek czarna 10 pinów 8 kabli była zielona, wyczyściłem ją ale nadal to samo, kostka prawdopodobnie od silnika klap wirowych. Sprawdziłem też instalacje do komputera i wydaje się być wszystko ok, przekaźnik pod komputerem 216 też działa.
    Zamówiłem kolejny komputer, może ten który zamówiłem ostatnim razem też był uszkodzony.
    Jeszcze zauważyłem że silnik klap wirowych po wyłączeniu zapłonu stuka jak dzięcioł jakiś 10 razy i przestaje.
    Jak by ktoś miał opis pinów sterownika to był bym wdzięczny.
  • #9
    SiLeNt_hUnTeR
    Level 21  
    Kolego jesteś pewien że do obudowy komputera nie dostała się woda? Zatkane odpływy to częsty przypadek w tym modelu. W rynience z akumulatorem zbiera się woda i dzieją się różne cyrki.
  • #10
    marian19841
    Level 12  
    W obudowie jest czysto, nie widać żeby tam kiedyś była woda, wszystkie kostki koło komputera sprawdziłem i przeczyściłem.
    Zamówiłem wcześniej komputer ale używany, niby dawał te same błędy, ale może miałem pecha i był tak samo zepsuty.
    Więcej mi nic nie przychodzi do głowy, wszystko posprawdzane i wydaje się być dobre.
    Kolejne pytanie, jak mierzę piny w kostce od czujnika ciśnienia paliwie na listwie w 3 pinach jest 4,99V, nie powinno być tylko w dwóch pinach a w jednym nic? Jeżeli nic mi nie przyjdzie już do głowy, a 2 komputer będzie dawał takie same objawy to już do dobrego mechanika zaprowadzam auto.
    Jeżeli ktoś posiada schematy do tego silnika to poproszę, bo w Autodacie nie mam żadnego.
  • #11
    SiLeNt_hUnTeR
    Level 21  
    Wszystkie schematy znajdziesz w programie ELSA.
  • #12
    marian19841
    Level 12  
    Niestety nie mam Elsy, jeżeli ktoś ma to poproszę schemat instalacji i piny w ECU i jeszcze pytanie czy np. czujnik G28 jak by miał zwarcie to czy tylko jeden czujnik może dawać taki cyrk i pokazywać błędy innych czujników.
  • #13
    Ireneo
    Level 42  
    Może robić zwarcie i wtedy wszystko na tej lini będzie bez zasilania.
  • Helpful post
    #14
    SiLeNt_hUnTeR
    Level 21  
    Wklejam poniżej schematy wykorzystujące sterownik silnika (J220). Wszystkie dotyczą roku modelowego 2003. Może coś z nich wyciągniesz.
    Audi A4 B6 2.0FSI AWA - Dużo błędów w sterowniku silnika, kontrolki Audi A4 B6 2.0FSI AWA - Dużo błędów w sterowniku silnika, kontrolki Audi A4 B6 2.0FSI AWA - Dużo błędów w sterowniku silnika, kontrolki Audi A4 B6 2.0FSI AWA - Dużo błędów w sterowniku silnika, kontrolki Audi A4 B6 2.0FSI AWA - Dużo błędów w sterowniku silnika, kontrolki Audi A4 B6 2.0FSI AWA - Dużo błędów w sterowniku silnika, kontrolki Audi A4 B6 2.0FSI AWA - Dużo błędów w sterowniku silnika, kontrolki Audi A4 B6 2.0FSI AWA - Dużo błędów w sterowniku silnika, kontrolki Audi A4 B6 2.0FSI AWA - Dużo błędów w sterowniku silnika, kontrolki Audi A4 B6 2.0FSI AWA - Dużo błędów w sterowniku silnika, kontrolki Audi A4 B6 2.0FSI AWA - Dużo błędów w sterowniku silnika, kontrolki Audi A4 B6 2.0FSI AWA - Dużo błędów w sterowniku silnika, kontrolki
  • #15
    marian19841
    Level 12  
    Dzięki, to naświetla lepiej temat.
  • #16
    SiLeNt_hUnTeR
    Level 21  
    W razie czego ELSA wyodrębnia jeszcze schematy na rok 2002, które mogą się różnić szczegółami.
  • #17
    marian19841
    Level 12  
    Wziąłem się ostro za wiązkę, bo jak zauważyłem na schemacie faktycznie wspólne dla większości błędów było 5V, zacząłem od wiązki na silniku pod kolektorem, tam zauważyłem że np, czujnik położenia wału ma swoją dodatkową izolację i w niej jest tylko 3 kable, tak samo czujnik ciśnienia paliwa, czujnik klap wirowych, więc trudniej ich uszkodzić.
    Zacząłem badać kable od komputera w stronę silnika, musiałem usunąć sporo izolacji, noi jak ją usunąłem to się zdziwiłem, że od kostki sterownika wychodzi jeden kabel, a 5cm dalej łączy się z 3 innymi kablami, co się okazało od czujników które generują błędy i właśnie ten kabel był pęknięty. Z 10 błędów zostało 4, więc wziąłem się za kostkę pod kolektorem która była zielona, oczyściłem i został 1 błąd
    - 17700 termostat zaprogramowanego chłodzenia silnika ( F265 ) z opisem przerwa, myślę jednak że jest on poprostu uszkodzony i mogę wszystko składać.
  • #18
    SiLeNt_hUnTeR
    Level 21  
    Termostat ten ma grzałkę która lubi sobie paść. Nie znam zasady działania tego mechanizmu ale miałem taki przypadek w swoim aucie (1.8T) i koniecznością była wymiana całego właśnie termostatu. Cena w granicach 180zł. Warte montażu tylko termostaty Behr/Mahle, to oryginalne produkty z zeszlifowanymi znakami Audi/VW.
  • #19
    carrot
    Moderator of Cars
    Quote:
    termostat zaprogramowanego chłodzenia silnika ( F265 ) z opisem przerwa

    Grzałkę możesz sprawdzić miernikiem, ma mieć ok 15Ω
  • #20
    marian19841
    Level 12  
    Temat rozwiązany, więc zamykam.