Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

lada 111 problem !!!!!

JACKELEKTRO 21 Wrz 2005 01:14 4461 20
  • #1 21 Wrz 2005 01:14
    JACKELEKTRO
    Poziom 10  

    Witam szanownych forumowiczów!!!

    mam zanosi sie na wielki problem z taką Ładziną , auto działało poprawnie i nagle przestało dzialac .
    po oględzinach nie ma iskry podczas kręcenia rozrusznikiem i na dodatek nie pracuje pompa paliwa (nie ma zasilanie) bezpieczniki są sprawne nie moge znalesc mondrego schematu i zaczynam demontować tapicerke prując instalacje kabelek po kabelku.
    Jesli ktoś spodkał się z takim problemem lub ma jakiś pomysł proszę o odpowiedz
    serdeczne dzięki
    pozdrawiam

    0 20
  • #2 21 Wrz 2005 20:45
    A.G.
    Poziom 15  

    Witaj Ładowiczu

    Nie zaczynaj od końca bo zakopiesz się.
    Nie wiem co to za Łada więc proszę o więcej szczególów może coś poradzimy
    Czy to jest wtrysk i elektroniczny zapłon? Czy masz imobiliser lub inne
    zabezpieczenia? Czy obie usterki wystąpiły jednocześnie - bo to zawęża rejon poszukiwań.
    Daj znać i będziemy główkować.

    Pozdrawiam
    A.G.

    0
  • #3 21 Wrz 2005 21:09
    maciej123
    Poziom 24  

    Model, rok prod. pojemność (a najlepiej kod silnika), od tego powinien zaczynać się post. Mam troszke literatury do Łady, może w czymś pomoge?

    0
  • #4 22 Wrz 2005 16:48
    jack7001
    Poziom 10  

    Witam !
    serdeczne dzięki za zainteresowanie .
    więc to jest tak nieszczęsna Lada jest z 1999r. ma sterownik boscha , i jest na wielopunkcie .
    tak mi się wydaje ze zaczynam się zakopywać , ale obiaw jest taki ze nie pracuje pompa paliwa (nie wyzwala jej sterownik) bezpieczniki są sprawne nie ma iskry na świecach a zasilanie na cewce jest, a i sterownik nie otwiera wtrysków .
    Zakupiłem dzisiaj nawet drugi sterownik i dalej to samo 300zł poszło w błoto ale moze uda się oddać. zaczyna brakować mi pomysłów jak jest tam jakiś imobilajzer to gdzie on się znajduje bo ja go tam nie widze.
    nie moge znaleśc dokładnego schematu.
    za wszelką pomoc będe wdzięczny.

    Pozdrawiam!

    0
  • #5 22 Wrz 2005 20:23
    maciej123
    Poziom 24  

    No tak! a gdzie pojemność silnika? bez tego nie moge sięgnąć do odpowiedniej literatury. Np. Lada z silnikiem 1,7 ma mozliwosc samodiagnozy za pomocą kodów błyskowych, bez użycia drogich testerów. A co to za model? SAMARA, NOVA, NIVA, RIVA, CLASSIC, FORMA? CHCEM CI POMÓC ALE NIE JESTEM JASNOWIDZEM :)

    0
  • #6 22 Wrz 2005 22:31
    JACKELEKTRO
    Poziom 10  

    jest to Lada 111 kombi z silnikiem 1500 z komputerem bosch mp7

    0
  • #7 23 Wrz 2005 16:19
    maciej123
    Poziom 24  

    Łada WAZ 2111 z systemem mp7 nie posiada możliwośći odczytania błyskowych kodów usterek. W Autodacie 2004 nie ma opisu tego silnika ani schematu. Nasi wschodni sąsiedzi na swoich stronach dysponują bardzo bogatą wiedzą na temat tego auta. Powinieneś sprawdzić dokładnie aparat zapłonowy (czy daje sygnał?) nie bedzie iskty to nie załączy się pompka paliwa. Sprawdź czytnik położenia wału korbowego, czy niema przerwy.
    http://www.2a2.ru/vaz/b_mp70.html www.automan.ru/vaz/010/sist.shtml

    Proponuje też zajżeć na forum miłośników Łady, tam napewno ktoś bedzie dysponował wiedzą na ten temat, lub taki temat był już poruszany.
    http://motonews.pl/forum/?op=fvf&c=12&f=22

    0
  • #8 23 Wrz 2005 21:15
    A.G.
    Poziom 15  

    Witam na forum.

    Zanim cokolwiek zrobisz sprawdź wiązkę przy aparacie zapłonowym.
    Z mojej praktyki wiem że czasami przełamuje się przewód w igielicie
    i nie widać tego gołym okiem wystarczy zwykła żarówka 12V i kawałek
    przewodu lub omomierz.
    Sprawdź też połączenia na wszelkich kostkach może coś tam się dziać
    Często też zdaża się że jest upalony plus przy pompie paliwa (ja z tym
    spotkałem się wielokrotnie ale tylko w samochodach z zanużoną pompą w zbiorniku). Te które są poza zbiornikiem nie narzekają na tą przypadłość.
    Możesz podać napięcie na pompę na krótko i zobaczysz co się dzieje.

    Pozdrawiam
    A.G.

    0
  • #9 23 Wrz 2005 21:30
    jaceksu25
    Poziom 19  

    Zaczene od usiemchu :-)
    Mialem "wladzie" , zdarzylo sie u mnie pewnego pieknego poranka podobnie jak u ciebie brak pradu.
    Przyczyna okazalo sie plytka bezpiecznikowa ( pochajczylo sciezki i do dzis nie wiem z jakiego powodu) , przy okazji sprawdz wiazki do plytki.

    Tak na marginesie, koledzy z rosji montowali tez bezpieczniki wstrzasowe ( nie we wszystkich- nie wiem jak to mozliwe) sprawdz u siebie moze poprostu wyskoczyl.
    Pozdrawiam

    Dodano po 41 [sekundy]:

    PS> szanowni forumowicze o Ladzie zlego slowa nie powiem :-)

    0
  • #10 23 Wrz 2005 22:33
    A.G.
    Poziom 15  

    Witam !

    Jaceksu25 może mieć rację - Jeżeli jest zamontowany bezpiecznik zderzeniowy to trzeba go odnaleźć chyba że Jacuś podpowie gdzie był montowany.
    To zabezpieczenie jest montowane w wielu samochodach z elektryczną pompą paliwa w trosce o użytkowników pojazdów i ma za zadanie wyłączyć przedewszystkim zasilanie do pompy paliwa i nie dopuścić do wypływu paliwa w razie wypadku drogowego, może też odcinać zapłon ale nie wiem nic na ten temat.

    Pozdrawiam
    A.G.

    0
  • #11 24 Wrz 2005 02:04
    jack7001
    Poziom 10  

    Witam!
    serdecznie dziękuje za zainteresowanie moim problemem ,
    wszystkie kroki ktore opisaliscie juz przeszedlem wczesniej nawet wywiedziałem się ze cewka zapłonowa ( moduł zapłonowy ) idealnie pasuje z lanosa!:D ale po podmianie w lanosie okazało się niestety ze moduł jest sprawny , :cry: jeszcze jest jedna koncepcja zeby wymienic czujnik na kole wału korbow.
    zaciekawił mnie pomysł wymadnięcia zabezpieczenia kolizyjnego jak kolega mógłby blizej określic gdzie się znajduje bo to moze byc to.

    Pozdrawiam.

    0
  • #12 24 Wrz 2005 03:46
    A.G.
    Poziom 15  

    Witam!

    Jack
    Słuchaj wyłącznik kolizyjny najczęściej jest to prycisk oznaczony czerwonym kolorem, a całość jest wielkości dużego przekażnika - montowany jest w różnych miejscach w zależności od marki pojazdu może to być pod maską, w skrzynce przekażników lub przy podłodze na przednich słupkach. Dostęp do niego nie powinien być trudny. czasami jest on na samym wierzchu dobrze widoczny a czasami pod jakimś deklem lub klapką.
    Jeśli chodzi o Ładę to trudno przewidzieć gdzie oni mogli to wcisnąć (rosyjska myśl techniczna wiele razy mnie zaskoczyła)

    Kończę i pozdrawiam
    A.G.

    Ps.
    Jeżeli jest fabryczny imobiliser to jego końcówka jest w kluczu a czytnik
    na obwodzie stacyjki. Tworzywo klucza w takim przypadku jest dzielone
    i siedzi tam taki mały duperszwanc - to jest właśnie dekoder imobilisera.
    Jeżeli klucz się nie dzieli to raczej nie posiadasz takiego urządzenia ale
    kto wie co oni wymyślili - pozostaje obejrzeć stacyjkę

    0
  • #13 24 Wrz 2005 09:50
    jack7001
    Poziom 10  

    Witam!
    dzięki i ide szukać dalej

    pozdrawiam

    0
  • #14 24 Wrz 2005 11:54
    hnr
    Poziom 12  

    Witam ;
    Tak czytam co piszecie:D

    Sprawdz czy jest sterowanie wtryskiwaczmi pomocna bedzie żarówka 12v z podświetlenia "to sie tyczy czujnika na wale" , sprawdz czy przekaznik pompy ma zasilanie , immobilajzer jest zamontowany za środkową przegrodą " takie czarne pudełko" przez niego przechodzi linia diagnostyczna ,immo komunikuje sie z boschem po tej lini jezeli immo nie działa to komputer nie włączy pompy i nie bedzie iskry ale wtryskiwacze bedą pracować,a sprawdz czy pastylka od immo działa poprawnie powinny być trzy sztuki dwie czarne i czerwona do deaktywacji i programowania immo , mozna spróbować odpalić w trybie bez immo ale o tym nie bede pisał sam poszukaj na ruskich stronach jest tam tego dużo

    0
  • #15 24 Wrz 2005 15:39
    jack7001
    Poziom 10  

    Witam !
    zasilanie na wtryskach jest jest 12v wzglendem masy. za srodkową konsolą są dwa takie czarne pudełka jedno to sterowanie centralnym zamkiem a drugie wisi po prawej stronie i jest tam przekażnik ktory wyzwala swiatło przeciwmgielne, bezpieczniki koło przekażnika są sprawne a pompe moge wyzwolić podając mase na sterowanie przekażnikiem ale to ma robić BOSCH a nie robi . czujnik na wale wymieniłem i dalej nic , poszukam tego immobilayzera
    serdeczne dzięki .
    Pozdrawiam.

    0
  • #16 24 Wrz 2005 16:26
    hnr
    Poziom 12  

    Chyba nie zrozumiałeś podłącz żarówke zamiast jednego wtryskiwacza i zobacz czy mruga w czasie próby zapalania silnika a jezeli auto było kupione w polsce to immo musi być taki był wymóg moze ktoś coś kombinował a wogóle jest czytnik pastylek po prawej stronie kierownicy były przypadki ze magicy zablokowali immo auto jezdziło 4 lata do odłączenia akumulatora a potem nie dało sie uruchomić i uaktywnił sie immo to sobie posprawdzaj

    0
  • #17 24 Wrz 2005 21:23
    jack7001
    Poziom 10  

    znalazłem wtyk ale inno ktoś wymontował i moze dlatego nie odpala aku było odłanczane czy podałbyś swojego maila lub nr GG pogadalibyśmy prywatnie
    pozdrawiam

    Dodano po 4 [minuty]:

    moj num. GG 2454642

    Dodano po 4 [godziny] 2 [minuty]:

    witam !
    po usilnych grzebaniach doprowadziłem że zaczeła pracować pompa i wtryski jest połowa sukcesu dopasowałem czujnik z poloneza i połowicznie zaczoł zyć ale w dalszym ciągu nie mam iskry z boscha wychodzą dwa przewody do cewki sterujące i na nich niema zadnego impulsu
    pozdrawiam.

    0
  • #18 15 Paź 2005 23:33
    jack7001
    Poziom 10  

    Witam !!!!!!!!
    problem nieszczęsnej lady opanowany po wymianie sterownika z wyłączonym immo zadziałało nawet gość który sprzedał mi sterownik nie mógł uwierzyć a jednak układ który kształtuje impulsy do cewki nie działał
    jeszcze raz serdeczne dzięki za wszelką pomoc

    Pozdrawiam:D

    0
  • #19 12 Lut 2011 12:09
    grzechu40
    Poziom 21  

    Witam, dorzucę swój problem a mianowicie nie pali mi 2 i 3 baniak i jak sprawdziłem są z tego samego członu cewki zapłonowej pasuje sprawdzić parametry cewki ale nie mogę ich nigdzie znaleźć a poza tym jak zmierzyć impuls z elektroniki bo są dwa na lampce diodowej są widoczne impulsy w czasie kręcenia rozrusznikiem jeśli by ktoś miał takie wiadomości to prosiłbym o nie bo jak kupie cewkę i będzie to samo to mi nie przyjmą z powrotem w sklepie no i strata.

    0
  • #20 12 Lut 2011 12:25
    robokop
    Moderator Samochody

    Tak samo jak w Oplach/Daewoo z DISem. Cóż za problem? Ma być zasilanie i dwa razy sygnał sterujący, jeśli do cewki dochodzą 3 przewody.Jakie parametry cewki chcesz sprawdzać domowymi sposobami?

    0
  • #21 12 Lut 2011 13:51
    grzechu40
    Poziom 21  

    Wtyczka jest 4 pinowa i jest zasilanie i masa i dwa sygnały (pomiar lampką diodową) na tzw. oko błyski są takie same więc myślę że to cewka ale miałem nadzieję że wiesz jakie mają być oporności na cewce, z drugiej strony jak ma wbudowany moduł to się nie da sprawdzić. Na razie Ci dzięki po niedzieli będzie cewka to zobaczymy.

    0