Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
TermopastyTermopasty
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Auris nie załącza się poduszka powietrzna pasażera

31 Paź 2019 10:49 171 12
  • Poziom 2  
    Witam,
    proszę o podpowiedź w sprawie sygnalizatora poduszki powietrznej pasażera. Montowałam fotelik dziecięcy z przodu. Wyłączyłam kluczykiem poduszkę powietrzną pasażera. Pozycja na OFF. Zapaliła się kontrolka, że jest bezpieczne dla dzieci. Gdy wymontowałam fotelik i chciałam ponownie włączyć poduszkę, przekręciłam kluczyk na ON, a kontrolka się nie zaświeciła. Ciągle podświetla się kontrolka, że jest OFF niezależnie od tego, w jakiej pozycji jest boczny włącznik.
  • TermopastyTermopasty
  • Poziom 23  
    Jaki to jest samochód i jak wygląda ten kluczyk, czy na pewno przekręciłaś go na właściwą pozycję? Systemy poduszek nie działają w większości na postoju, Sprawdź czy po przejechaniu kilkudziesięciu metrów kontrolka nie zgaśnie.
  • TermopastyTermopasty
  • Poziom 2  
    To jest Auris I 2008 Auris nie załącza się poduszka powietrzna pasażera

    Kluczyk jest trraz w pozycji jak na zdjeciu. Po uruchomieniu silnika i przejechaniu odcinka drogi ciagle jest podswietlone off. Mam tak od momentu kiedy chcialam ponownie włączyć ON. Mogę jeszcze dodać, ze jak przelrecalam ponownie kluczyk w tryb ON to poczulam jais opór. Ttoche mocniej przycinelam az do oporu do pozycji ON ale nic sie nie zmienilo. Probowalam tez wlaczac OFF na zmianę i spr czy się coś zmieni ale nic to nie dało
  • Poziom 2  
    Przepraszam za literówki.
  • Poziom 42  
    Renata1986 napisał:
    Mogę jeszcze dodać, ze jak przelrecalam ponownie kluczyk w tryb ON to poczulam jais opór.
    W takim razie, może być uszkodzony ten włącznik, trzeba do niego zajrzeć i sprawdzić czy działa "na krótko".
  • Poziom 25  
    Może kolega spróbować psiknąć preparatem do czyszczenia styków, potencjometrów do tego zamka (włącznika), może to pomoże i nie trzeba będzie rozbierać. Po psiknięciu odczekaj chwilkę i następnie po przełączaj kilka razy może się uda. Taki preparat kupi kolega w każdym sklepie z elektroniką. Pozdrawiam
  • Poziom 23  
    Możliwe, że jest tak jak mówi @leonow. Ponieważ to jednak poduszka, to dobrze byłoby sprawdzić podłączając do komputera. Co prawda osobiście bym sobie wydłubał jakoś ten wyłacznik i go sprawdził, ale to wymaga wiedzy jak to zrobić bez uszkodzenia tapicerki. Prawdopodobnie cały ten boczek "tójkątny" powinien odejść jak się go podważy.
  • Poziom 36  
    Wyłączniki zawsze są perametryzowane, tak że sprawdzanie należy wykonać zastępując obecny układ dokładną kopią.
  • Poziom 23  
    jurekk55 napisał:
    Wyłączniki zawsze są perametryzowane, tak że sprawdzanie należy wykonać zastępując obecny układ dokładną kopią.

    Myślisz, że jest tam coś bardziej wymyślnego niż zwykły łącznik? Ja raczej wątpię. W jakim celu mieliby to komplikować? Już tam jest kluczyk zapobiegający przypadkowemu wyłączeniu.
  • Poziom 2  
    Dziękuję za podpowiedzi. Będę sprawdzać wszystkie opcje :)
  • Poziom 36  
    Zwarcie ze sobą drutów miałoby być symulowaniem poduszki? Tylko 4 moduły (znane mi) mają rozbudowaną płytę gdzie blokowanie odbywa się przez przełączenie wprost przez bezpośrednie zwarcie tego obwodu.
  • Poziom 23  
    jurekk55 napisał:
    Zwarcie ze sobą drutów miałoby być symulowaniem poduszki? Tylko 4 moduły (znane mi) mają rozbudowaną płytę gdzie blokowanie odbywa się przez przełączenie wprost przez bezpośrednie zwarcie tego obwodu.


    Nie twierdzę, że ten przełącznik jest wprost wpięty szeregowo w zasilanie poduszki :)
    Chodzi o zasadę działania przełącznika jako takiego.
  • Poziom 36  
    Zasada ,zależy od konstruktora. W renault jest to opornik ,który blokuje odpalenie poduszki PP. Drugi parametr będzie informacja do sterownika airbag o możliwości odpalenia.
    Nie pozostaje nic tylko rozebrać , sprawdzisz czy polapiesz się w logice tego układu. Jeżeli nie, wymień na nowy.

    POD ZADNYM POZOREM NIE BAW SIE Z WPIETYM DO INSTALACJI PRZEŁĄCZNIKIEM.

    Dodano po 1 [godziny] 59 [minuty]:

    Proszę spróbować docisnąć mocno kluczyk wzdłuż osi i dopiero obrócić na on.