Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Scenic II - Jak zrobić emulator poziomu paliwa?

31 Paź 2019 22:13 1041 4
  • Poziom 11  
    Witam.
    Ostatnio kupiłem Renault Scenic II i założyłem do niego instalacją LPG. Pojawił się problem ze wskazaniem paliwa (benzyny). Monter instalacji uprzedził mnie o tym i
    powiedział o emulatorze poziomu paliwa, ale dodał że one "różnie" działają. Pierwsze pytanie czy emulator w tym modelu działa OK i on rozwiąże problem?
    Pomyślałem czy można coś takiego samemu zrobić. Wiem mniej więcej jak działa wskazanie paliwa. (odczytuję poziom paliwa po zatankowaniu i wyświetla poziom benzyny na zasadzie obliczeń kilometrów i spalania). Tylko nie sprawdza poziomu paliwa przy każdym uruchomieniu silnika - po to właśnie emulator. Jeszcze nie sprawdziłem ale "ludzie gadali" że jak poziom paliwa na wskaźniku spadnie do 0 to komp się "zresetuje" i pokaże rzeczywisty poziom paliwa.
    Pytanie drugie: Jak działa emulator? Czyli co robi żeby komputer wiedział ile ma paliwa w zbiorniku rzeczywiści (resetuje wskazanie wskaźnika na bieżąco). Jak go oszukuje? Czy można go oszukać tańszymi sposobami, np. zastosować przekaźnik, rezystor wskazujący niższy poziom paliwa który powie komputerowi że ma pusty zbiornik a następnie pokaże rzeczywistą wartość paliwa. Tzn: Włączam przekaźnik który podaje do komputera sygnał o pustym zbiorniku 320ohm, włączam zapłon, wyłączam zapłon - przełączam przekaźnik na sygnał ze zbiornika, włączam zapłon i czy komputer myśl że zatankowałem samochód? :)
    I tu pytanie trzecie czy to może zadziałać? P1- przekaźnik przełączający.
    Renault Scenic II - Jak zrobić emulator poziomu paliwa?Schema..jpg Download (4.17 kB)
  • Poziom 12  
    cos mi się zdaje że komp ECU . bada stan paliwa po każdorazowym wyłączeniu stacyjki
    tak jest w moim przypadku berlingo 3+ lpg AG SGI 3
    wątpię aby renia poszła inna droga
  • Poziom 11  
    Ali*g na logikę wydaje się że tak powinno być, ale niestety nie jest. ECU reaguję gdy poziom paliwa od włączenia zapłonu do ponownego załączenia zmieni się o około 4 litry to komputer przyjmie rzeczywisty poziom paliwa. Np.: podczas jazdy na LPG ECU zarejestruje spalanie 8,5l/100km i przejedziesz 50km to po wyłączeniu silnika i ponownym załączeniu będzie myślał że przybyło mu w zbiorniku 4,25l benzyny i wyświetli rzeczywisty poziom paliwa.
    Chyba to tak działa?

    PS
    Jeszcze nie zbudowałem emulatora z link'a czajnika23.
    Elementy do budowy są, tylko brak czasu :/