Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Fibaro
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Cinquecento 0,9 CC 900 wtryski

gmail 21 Wrz 2005 08:23 16484 20
  • #1 21 Wrz 2005 08:23
    gmail
    Poziom 16  

    Witam
    Mam ogromną prośbę o radę wszystkich użytkowników CC900 lub SC. Od kilku dni zaczęła mi świecić dioda wtryskiwaczy. Na początku gasła zaraz po zapaleniu silnika, potem świeciła trochę dłużej a teraz przestała gasnąć zupełnie. Zaraz po przekręceniu kluczyka zapala się i tak zostaje. Silnik pracuje normalnie nie widać innych objawów. Co może być przyczyną i na ile poważny jest to problem. Dodam, iż niedawno kupiłem to CC i jeszcze nie za bardzo go znam.

  • Fibaro
  • #2 21 Wrz 2005 08:51
    pablo11z
    Poziom 16  

    Witam
    Zaświecanie sie tej lampki oznacza wystąpienie błędu w pracy silmika. Najczęściej jest to spowodowane awarią któregoś z czujników ( np. czujnika temperatury płynu, położena przepustnicy, sensor MAP, sondy lambda itp. ). Co do konkretnego rodzaju błędu, to dopiero podłączenie do examinera na stacji jest w stanie wyjaśnic co się dzieje. W obecnej chwili możesz spróbowac podociskać wtyczki w gniazdach, czasami brak styku powoduje występowanie błędów.
    Pozdr

  • #3 21 Wrz 2005 10:38
    diag
    Spec od samochodów

    Jak sie lampka zapaliła to szybko nie zgaśnie, trzeba najpierw wykasować błędy. Sprawdź w pierwszej kolejności MAP-a.

  • Fibaro
  • #4 21 Wrz 2005 11:51
    gmail
    Poziom 16  

    Który to jest sensor MAP, gdzie go powinienem szukać.
    Wieczorem w garażu podociskałem wszystkie (które zauważyłem) kabelki do czujników silnika. Odpaliłem silnik kontrolka zgasła. Wydawało mi się że problem został zażegnany. Niestety dziś żona jadąc do pracy zauważyła że kontrolka świeci się nadal.

  • #5 21 Wrz 2005 15:08
    diag
    Spec od samochodów

    MAP- przy komputerze na blaszce.

  • #6 25 Wrz 2005 22:43
    gmail
    Poziom 16  

    Sprawdzałem wczoraj jeszcze raz wszystkie czujniki. Na blaszcze z komp. nie ma miejsca na czujnik, niedaleko komp. między szybą przednią a komp. jest na innej blaszce jakiś czujnik sprawdziłem styki wyglądają ok. Lampka wtrysków zaczeła gasnąć po kilku sekundach od przekręcenia kluczyka ale zdaża się ę na kilka minut zapala się podczas jazdy. Zaobserwowałem to jeszcze przed sprawdzeniem MAP-a. Po sprawdzeniu i poprawieniu styków raczej się nic nie zmieniło. Będę obserwował co się będzie działo i na bieżąco zamieszczał krótkie informację. Proszę o jakieś wskazówki co i jak sprawdzać ew. poprawić.

  • #7 25 Wrz 2005 23:42
    pontuś
    Poziom 18  

    Czy nie szybciej byłoby pojechać do warsztatu i odczytać błędy ze sterownika. Szukanie na chybił trafił, to strata czasu i w niektórych przypadkach i pieniędzy

  • #8 27 Wrz 2005 18:55
    gmail
    Poziom 16  

    Wyczytałem ostatnio w jakiejś literaturze fachowej, że jest to lampka układu wtryskowo-zapłonowego. Zapala się po włączeniu zapłonu i powinna zgasnąć po uruchomieniu silnika. OK. Dopuszczalne jest sporadyczne krótkotrwałe zapalanie sie tej lampki w początkowym okresie działania sondy lambda.

    Zauważyłem, że ostatnio zaczęła się zapalać coraz rzadziej lub sporadycznie podczas jazdy. Wydaje mi się że spowodowane mogło to być płynem od spryskiwacza. Wymieniałem ostatnio zaworki i przy okazji trochę płynu mogło mi gdzieś kapnąć na jakieś przewody. Zwarcie mogło powodować nieprawidłową pracę silnika. Nie jestem tego pewien ale nic innego teraz nie przychodzi mi do głowy.

  • Fibaro
  • #9 27 Wrz 2005 22:46
    tg5
    Poziom 13  

    najlepiej jechac do kogoś kto odczyta błędy za sterownika - a tak poza tym to ja bym sugerował na uszkodzona sonde lambda

  • #10 28 Wrz 2005 08:13
    diag
    Spec od samochodów

    Kontrolka ma sie nie palić w trakcie pracy silnika i już.
    Odczytaj błędy a takie zwlekanie może kosztować i katalizator.

  • #11 28 Wrz 2005 08:43
    Dzareks
    Poziom 12  

    Ten czujnik na blaszce miedzy szyba a sterownikiem(nie jest to komputer) to czujnik ciśnienia bezwzględnego.A co do kontrolki to najlepiej i najszybciej to zrobi serwis.Mozna kazdy czujnik sprawdzac, mierzyć rezystancję, napięcia, itp.Ja mam Sejka 900.Kupiłem go nowego 28 grudnia 2001.Zrobiłem nim już ponad 108 tyś.km. i jeszcze sie nic nie popsuło :) jestem z niego bardzo zadowolony.Pozdrawiam i daj znać co miało przyczynę.Może mi się też kiedyś popsuje ;)

  • #12 29 Wrz 2005 09:11
    gmail
    Poziom 16  

    Ostatnio kontrolka, z relacji żony (ona jeździ CC do pracy), kontrolka w drodze czasami zapala się na krótko i zaraz gaśnie.

    Może można kupić gdzieś tanio (do 50zł) interfejs z jakimś softem do samodzielnego sprawdzenia i dadania pracy silnika?

  • #13 29 Wrz 2005 10:14
    diag
    Spec od samochodów

    Fejsu za 50 PLN nie spotkałem, mam komputer pokładowy z odzczytem błędów w SC900 SPI dałem za niego 250.

  • #14 29 Wrz 2005 13:01
    gmail
    Poziom 16  

    Kupiłem ostatnio do VW/SEATA/AUDI/Skody nowy interfejs VAG-a za 38zł i stąd sądzę, że coś powinno być również do CC lub FIATÓW w podobnej cenie.

  • #15 29 Wrz 2005 13:45
    diag
    Spec od samochodów

    Możę i powinno, ale nie będzie do SC na IAW 16.

  • #16 03 Paź 2005 18:20
    Krzychu25
    Poziom 11  

    Sprawdz wszystkie przewody od podciśnienia, bo tam będzie tkwił problem. Miałem w swoim autku ten sam kłpot. Był pęknięty przewód podciśnieniowy od MAP sensora. Podobne problemy moga się pojawiać przy uszkodzdzeniu serwa.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Sprawdz wszystkie przewody od podciśnienia, bo tam będzie tkwił problem. Miałem w swoim autku ten sam kłpot. Był pęknięty przewód podciśnieniowy od MAP sensora. Podobne problemy moga się pojawiać przy uszkodzdzeniu serwa.

  • #17 05 Paź 2005 10:51
    gmail
    Poziom 16  

    Sprawdzę dopiero w sobotę i dam znać na elektrodzie ale z tym przewodem ciśnienia wiąże duże nadzieje na poprawę. Tym bardziej, że już kilka osób wspominało mi o czujniku MAP (sprawdzałem go od strony elektrycznej i było ok.) Miałem kiedyś CC700 z gaźnikiem Aisana tam dopiero wężyki ciśnienia dawały nieraz popalić (tzn. jak silnik źle palił).

    Zacząłem ostatnio wnikać w tajniki elektryki CC900 i mam prośbę do wszystkich którzy mają i mogli by udostępnić schemat instalacji elektrycznej CC 899 z wtryskiem oraz schemat elektryczny systemu wtryskowo-zapłonowego.
    Posiadam takie schematy ew. jeśli by kogoś interesowały ale nie są widoczne na nich oznaczenia kolorów kabli.

  • #18 25 Lut 2006 00:08
    gmail
    Poziom 16  

    Przewód ciśnieniowy od MAP-a jest OK.

  • #19 25 Lut 2006 01:18
    USB
    Poziom 10  

    Z tego, co piszesz wnioskuję, że prawdopodobną przyczyną może być uszkodzenie sondy lambda, choc oczywiście najlepiej odczytac usterkę scanerem. Jeśli chcesz uniknąć tego wydatku, to może znajdziesz kogoś kto dysponuje prostym testerem diodowym do sondy lambda?

  • #21 02 Mar 2006 20:44
    gmail
    Poziom 16  

    Chyba naprawiło się przy okazji innej usterki.
    Kilka dni temu urwał mi się przewód masy od silnika w efekcie auto nie chciało zapalić. Po znalezieniu uszkodzenia (przy pomocy użytkowników forum elektrody) oczywiście auto zapaliło i pracuje normalnie. Zauważyłem również, że po naprawie masy silnika lampka przestała się zapalać podczas jazdy. Prawdopodobnie masa korodowała i nie zapewniała odpowiedniego styku, podczas pracy silnika raz kontaktowało a raz nie.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME