Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

iveco - Montaż podgrzewacza paliwa. Prośba o poradę.

Adam256 01 Nov 2019 12:34 570 9
  • #1
    Adam256
    Level 9  
    Witam. Chcę założyć do iveca w miejsce oryginalnego separatora paliwa, separator z podgrzewaczem z samochodu Volvo FH., ponieważ lubi przymarzać w zimie. W samochodzie nie ma instalacji pod takie urządzenie, dlatego chcę ją wykonać samodzielnie.
    Ja widzę to tak:
    1. od akumulatora ciągnę 2 kable + i -
    2. na kablu plusowym montuję bezpiecznik np. 10A
    3. montaż przekaźnika z 4 wyjściami ( typ normalnie rozwarty). Pod wyjście 30 zasilanie z akumulatora, 85 masa, 86 prąd załączający np. ze świateł mijania, 87 wyjście do grzałki separatora
    W okresie letnim zawsze można ją odpiąć i użytkować tylko w sezonie zimowym.
    Proszę o opinie.
    Pozdrawiam.
  • #2
    Megawe
    Level 34  
    Jak paliwo zgęstnieje w zbiorniku to podgrzewany separator nic nie pomoże.
    Jakie to Iveco ?
  • #3
    Adam256
    Level 9  
    eurotech z silnikiem cursor 8. Zawsze przymarzał separator i podgrzanie lutlampą w trasie zawsze skutkowało, więc bardziej chodzi mi tu o poprawnośč wykonania elektryki
  • #4
    Megawe
    Level 34  
    Ważny jest przekrój przewodów i zabezpieczenie ich przed przetarciem.
    Bezpiecznik na początku zasilania. Przewody prądowe grzałki 2,5 mm^2.
    Przekaźnik w miejscu nie narażonym na wodę, stykami do dołu.
    Sterowanie mozna zrobić ręczne w kabinie.
  • #5
    żałosna udręka
    Level 34  
    Obok grzałki musi być termistor, bo zagotujesz paliwo. Sterowanie z 15 szeregowo z termistorem, zasilanie też 15. Inne rozwiązania nie istnieją.
    Megawe wrote:
    Sterowanie mozna zrobić ręczne w kabinie
    Może lepiej od razu oblać samochód paliwem i podpalić?
  • #6
    Jacdiag
    Level 27  
    żałosna udręka wrote:
    Inne rozwiązania nie istnieją.

    Istnieją
    np. praca podgrzewacza sterowana z czujnika ciśnienia oleju w silniku
  • #7
    Aleksander_01
    Level 42  
    Mam kolegę TIRowca który jeździ na wschód i północ Rosji, gdzie mrozy sięgają -40 °C. Jeździ DAF i opatentował takie coś - w koszyczku gdzie jest smok przez który zasysane jest paliwo, i do którego to koszyczka paliwo wraca, zamontował żarówkę 115 W/24V. Może być mróz jak choliera a w koszyczku zawsze ciepło.

    żałosna udręka - napisałeś że lepiej od razu podpalić. Na początku wydaje się bardzo głupie, ale Rosjanie aby odpalić te swoje MAZ'y, KRAZ'y i co oni tam jeszcze mają to.......rozpalają ognisko pod miską olejową. Żaden zachodni wóz tego nie "wytrzymie" bo ma rurki paliwowe z plastiku a ruscy robią z metalu i na ognisko mogą sobie pozwolić. Kolega mówi że jak tam jedzie i są takie mrozy to samochodu w ogóle nie gasi, mówi że jakby postał w takim mrozie kilka godzin to by go już nie odpalił.

    Opowiadał jak ruscy kierowcy podeszli oglądać tego DAF'a i stwierdzili że "technika nie ta, ale nasz i tak łudszyj" (lepszy). :D
  • #8
    Adam256
    Level 9  
    podgrzewacz chcę założyć razem z filtrem z Volvo FH12 bądź Renault midlum, także podejrzewam że grzałka ma fabrycznie wbudowany termistor, choć mogę się mylić. iveco - Montaż podgrzewacza paliwa. Prośba o poradę.
  • #9
    żałosna udręka
    Level 34  
    Ostatnim razem zamontowałem z Volvo v40 1,9td do Atleona 3515. Grzałka, termistor i pompka jest. Termistor załącza poniżej -5. Wymagany przekaźnik. Przepływ wystarczający.
  • #10
    dizba
    Level 33  
    Poszukaj podgrzewacz paliwa Stanadyne. Kiedyś o nim pisałem. Poniżej 150 zł masz wszystko co jest potrzebne do montażu. Są nawet na allegro.