Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot 308 09r. 1.6VTi - Historia strefy serwisu zapełniona

01 Lis 2019 14:33 390 15
  • Poziom 15  
    Witam pytanie odnośnie samochodu jak w temacie.
    Auto nie pali, dużo błędów w kalkulatorze silnika, część trwałych, część historycznych, chcąc sprawdzić co pozostanie chciałem skasować błędy, ale PP komunikuje, że "35 próba interwencji serwisowej, na 35 możliwych", w dalszej kolejności jest komunikat:
    "wykasowanie błędu niemożliwe, błąd zapisu strefy serwisu"
    Da się usunąć chociaż część tej historii? żeby można było zwyczajnie skasować, a następnie odczytać bieżące usterki?
    Nie chce mi się wierzyć, że po zapełnieniu tej historii nie da się diagnozować auta, jak to wygląda w praktyce i co w takiej sytuacji przewiduje serwis, wymiane komputera sterującego na nowy, inny?
  • Pomocny post
    Poziom 41  
    Eeprom trzeba przerobić czyli sprzęt do tego potrzebny.
  • Poziom 15  
    Czyli te sterowniki mają określoną żywotność, związaną z historią kasowania błędów? Teraz nawet diagnozować się nie da samochodu, kto mógł wymyślić coś tak idiotycznego?
  • Poziom 16  
    kolego psa maja do 50 kasowan z zapisem historii błędów potem tylko kasowanie, jeśli ci się bląd nie kasuje to może usterka jest nie naprawiona.
  • Poziom 41  
    Starsze już to miały ale licznik chyba 50.
  • Poziom 36  
    PSA chciało się przyznawać do co najwyżej 50 problemów z autem...

    A na serio miałem pod opieką auto w którym było 4 razy 50 kasowan chyba.
    Sprzęt będzie działał nadal, komunikacja będzie nadal. Nie będzie więcej informacji o kolejnych problemach zapisanych w BSI.
  • Poziom 15  
    slawarek napisał:
    kolego psa maja do 50 kasowan z zapisem historii błędów potem tylko kasowanie, jeśli ci się bląd nie kasuje to może usterka jest nie naprawiona.

    Nie do końca, podłączany był pod nowego Autela i PP2000, ani jeden ani drugi nie kasuje błędów, których jak już wspomniałem jest ok. 10, większa część jest opisana jako usterki sporadyczne, ale testery nie dadzą rady skasować usterek, tutaj komunikat z PP2000:
    Peugeot 308 09r. 1.6VTi - Historia strefy serwisu zapełniona
    Czyli diagnoza jakby po części zblokowana, przez zapełnienie pamięci strefy serwisu, możliwy tylko odczyt usterek.
    Zastanawia mnie, czy serwis przez OBD ma możliwość odblokowania, przeflashowania sterownika, bo chyba nie wymieniają w takiej sytuacji sterownika na nowy?
  • Poziom 28  
    Wyświetla Ci się status jaki musi być spełniony do kasowania błędów. Pojazd zatrzymany silnik nie pracuje, włączony zapłon. Jeśli któryś z tych jest nie spełniony nie skasujesz błędów. Zobacz w parametrach np. W abs czy pojazd jest w ruchu. Ogólnie abs musi być sprawny. Sprawdź też parametry w Bsi
  • Poziom 15  
    Sprawdziłem w ABS status, silnik zatrzymany, tryb economiczny wyłączony, zapłon, auto na postoju, komunikat jak powyżej
  • Poziom 36  
    bolekf2 napisał:

    Nie do końca, podłączany był pod nowego Autela i PP2000, ani jeden ani drugi nie kasuje błędów, których jak już wspomniałem jest ok. 10, większa część jest opisana jako usterki sporadyczne, ale testery nie dadzą rady skasować usterek, tutaj komunikat z PP2000:


    PP2000 może być już za cieńki do obsługi P308.
    Spróbuj z Diagboxem.
  • Poziom 28  
    Wyświetla Ci się status jaki musi być spełniony do kasowania błędów. Pojazd zatrzymany silnik nie pracuje, włączony zapłon. Jeśli któryś z tych jest nie spełniony nie skasujesz błędów. Zobacz w parametrach np. W abs czy pojazd jest w ruchu. Ogólnie abs musi być sprawny. Sprawdź też parametry w Bsi

    Dodano po 1 [minuty]:

    Przepraszam za dubla
  • Poziom 16  
    jest też w psa tak że jeżeli immo jest aktywne to błędów nagromadzisz, ale nie pokasujesz. I to może jest przyczyną. Wejdz w sterownik i poatrz czy paramert ---- sterownik jest odblokowany , bo inaczej immo jest aktywne.
  • Poziom 28  
    Próbowałeś czymś innym kasować błędy
  • Poziom 15  
    Wspominałem, że kasowałem również nowym Autelem z zainstalowanymi praktycznie najnowszymi aktualizacjami, możliwości prawie takie jak PP, efekt kasowania taki sam jak za pomocą PP2000, czyli brak możliwości usunięcia usterek
    W parametrach faktycznie jest "sterownik zablokowany", Ale przy próbie dopasowania mam komunikat, że sterownik jest już sparowany z BSI, więc operacja nie może być kontynuowana. Co ciekawe w BSI widzi, że sterownik jest sparowany, ale jednocześnie w innym miejscu, że jest zablokowany, może faktycznie tu tkwi problem, tylko jak to teraz ugryźć, wymiana sterownika?
    Dodam, że czasem podczas kręcenia rozrusznikiem silnik na chwilę się uruchamia, ale po chwili gaśnie, więc to raczej nie immo go trzyma, bo w PSA silnik w ogóle nie dał by się uruchomić
    Błędy widoczne w sterowniku:
    Peugeot 308 09r. 1.6VTi - Historia strefy serwisu zapełniona
    Peugeot 308 09r. 1.6VTi - Historia strefy serwisu zapełniona
  • Poziom 36  
    bolekf2 napisał:

    W parametrach faktycznie jest "sterownik zablokowany", Ale przy próbie dopasowania mam komunikat, że sterownik jest już sparowany z BSI, więc operacja nie może być kontynuowana. Co ciekawe w BSI widzi, że sterownik jest sparowany, ale jednocześnie w innym miejscu, że jest zablokowany, może faktycznie tu tkwi problem, tylko jak to teraz ugryźć, wymiana sterownika?


    Zawsze istotne informacje podajesz na końcu?
  • Poziom 26  
    nic nie skasujesz jak sterownik jest zablokowany i zgadzam się z jurekk55 bardzo istotne informacje wsad na virgin i dopasowanie albo usunięcie immo