Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Texa PolandTexa Poland
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Magnum - Błąd retardera + hamulców

01 Lis 2019 14:44 504 21
  • Poziom 16  
    Witam,
    Sprawa dotyczy:
    Renault Magnum 460Dxi E5 2007r manual.

    Mam taki błąd retardera:
    MID 16 4001 fmi 10

    Z tego co wyczytałem oznacza to że jest to:
    "elektrozawór zaworu powietrza"
    Wartość prawidłowa pomiędzy 80 a 140ohm.

    Czy ktoś byłby łaskawy i powiedział mi gdzie mogę go sam miernikiem zmierzyć aby wykluczyć wiązkę przewodów. Który to element na retarderze.

    Jest to Intarder ZF.




    Dodatkowo po wymianie klocków na nowe wraz z czujnikami wyskakuje błąd:
    MID 136 SID 72 FMI 10

    Czyli błąd czujnika zużycia klocków hamulcowych, 2 oś, lewa strona.
    Czy tutaj również mógłbym prosić o podanie prawidłowych wartości jakie powinny być na przewodzie? Czy jest to zwykły czujnik który zwiera ze sobą 2 piny, jak się przerwie to zapala błąd hamulców?

    Z góry bardzo bardzo dziękuję!

    Moderowany przez ArturAVS:

    Poprawiłem temat.

  • Texa PolandTexa Poland
  • Poziom 21  
    Ten pierwszy błąd coś źle opisałeś co do drugiego to różnica między stronami jest powyżej 20% powody mogą być różne:np.jak wyglądają tarcze?Może ktoś kombinował z regulacja zderzakiem czujnika?
  • Poziom 16  
    HADŻI napisał:
    Ten pierwszy błąd coś źle opisałeś co do drugiego to różnica między stronami jest powyżej 20% powody mogą być różne:np.jak wyglądają tarcze?Może ktoś kombinował z regulacja zderzakiem czujnika?

    Mógłby kolega powiedzieć w takim układzie co brzmi 1 błąd?
    Korzystałem z tego:
    https://acu.su/code/renault/28.html

    Co do 2. To klocki nowe, tarcze obie równo zjechane. Naprawione prowadnice, oraz nowe talerzyki z gumami. Nowe czujniki na klockach.

    Jak ten czujnik się reguluje? Rozumiem że mówimy o czujniku w zacisku, zakończony wtyczką trójkątną.

    edit...
    Znalazłem na stronie ru co do 1 błędu.
    "FMI 10 Sygnały prawego i lewego czujnika zużycia różnią się o ponad 20%. Zacisk jest uszkodzony, klocki nie są równomiernie zużyte. Sprawdź stan klocków, sprawdź zaciski hamulcowe."

    Jak wyregulować czujniki?
  • Texa PolandTexa Poland
  • Poziom 21  
    Jeżeli masz dostęp do komputera diagnostycznego to wchodząc w układ hamulcowy będziesz mógł odczytać zużycie klocków lub np.brak tego odczytu i czy jest poza zakresem .Sam czujnik jest czujnikiem jak zapewne widziałeś suwakowym pod tym elementem w zacisku jest śruba "zderzak taki" jak ktoś tam grzebał to system ebs mimo wymiany klocków będzie widział złe wskazania.Jeśli chodzi o pierwszy błąd to jeszcze raz napisz kod bo mi wydaje się być nie prawidłowy.
  • Poziom 21  
    A ten błąd zczytałeś z pulpitu?Co do czujnika to jest pod nim albo śrubka na klucz 10 albo na taka płaska płetwę trzeba to wkręcać lub wykręcać pamiętając o odczycie wartości poprzedzonym wciśnięciem pedału hamulca ale trzeba uważać żeby nie przesadzić bo czeka cię demontaż zacisku jak przesadzisz.
  • Poziom 16  
    HADŻI napisał:
    A ten błąd zczytałeś z pulpitu?Co do czujnika to jest pod nim albo śrubka na klucz 10 albo na taka płaska płetwę trzeba to wkręcać lub wykręcać pamiętając o odczycie wartości poprzedzonym wciśnięciem pedału hamulca ale trzeba uważać żeby nie przesadzić bo czeka cię demontaż zacisku jak przesadzisz.

    Rozumiem że muszę wyciągnąć czujnik który wygląda tak:
    Renault Magnum - Błąd retardera + hamulców
    I pod nim jest regulacja, zgadza sie?
  • Pomocny post
    Poziom 21  
    tak dokładnie
  • Poziom 16  
    HADŻI napisał:
    tak dokładnie

    Wiem że może to zabrzmi głupio ale czy ten element (zderzak) ma jakąś fachową nazwę, bo próbuję wyszukać na necie informacje na temat regulacji czujnika zużycia i nic.

    Kolego, dowiedziałeś się coś na temat 1 błędu od retardera?
  • Poziom 16  
    Strach ruszać te czujniki. Bo czuję że łatwo nie będą chciały wyjść. Zrobię jak się ociepli :)

    Co do retardera to wedle wszelkich ruskich stron to niby ten błąd oznacza to co przytoczyłem.
  • Poziom 21  
    Pewnie tak zmierz najpierw rezystancje tego zaworu wydaje mi się że będzie na dwa piny jak nic nie pokarze miernik to może sam zawór.
  • Poziom 21  
    Mam tylko schemat od premium .Wg. instrukcji daf-a elektrozawór proporcjonalny 23-27 ohm-ów ,a elektrozawór sterowania tłoczyskiem 125-145 ohm-ów.Jak chcesz sprawdzić instalację to rozbierz wtyczki ,zobacz jakie numery są na kablach .A dalej to chyba idą pod atrapę przednia kabiny na środku.
  • Poziom 16  
    Niestety te rysunki nie przedstawiają tego rodzaju intardera który mam.

    Otóż owy zawór który ja potrzebuje wygląda dokładnie tak:
    Renault Magnum - Błąd retardera + hamulców

    Udało mi się to skonsultować to z renault truck polska.

    Na rysunkach które podałeś zawór jest taki jak w daf/man/iveco itd.
    Renault Magnum - Błąd retardera + hamulców

    Niemniej szanuję za okazaną pomoc.
  • Poziom 21  
    Czyli to ten z rys. ret 2 .( na tym rys. co teraz dałem 18)Twój pomiar wskazywałby że opór jest ok.Pytanie czy tego elektrozaworu dotyczy kod błędu który u Ciebie wystąpił?
  • Poziom 16  
    HADŻI napisał:
    Czyli to ten z rys. ret 2 .( na tym rys. co teraz dałem 18)Twój pomiar wskazywałby że opór jest ok.Pytanie czy tego elektrozaworu dotyczy kod błędu który u Ciebie wystąpił?

    Innych elektrozaworów nie ma. Jest tylko jeden na retarderze.