Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

alternator Denso/Ford Cmax - podłączenie alternatora Denso na stole w celu spraw

Trojan333 01 Nov 2019 20:05 4149 18
  • #1
    Trojan333
    Level 9  
    Witam. Czy orientuje się ktoś jak podłączyć alternator Denso 104210-3513 z Forda Focusa Cmaxa na stole napędzając go wiertarką żeby go sprawdzić?
    alternator Denso/Ford Cmax - podłączenie alternatora Denso na stole w celu spraw alternator Denso/Ford Cmax - podłączenie alternatora Denso na stole w celu spraw

    Oznaczony jest tylko zacisk B+ ta śruba na m8 i tam podłączam + do akumulatora, minus z akumulatora na masę, a gdzie wzbudzenie podpiąć i kontrolkę ładowania? Są tam trzy piny i nie są opisane na alternatorze.
    W internecie znalazłem prawdopodobny opis tej kostki:
    alternator Denso/Ford Cmax - podłączenie alternatora Denso na stole w celu spraw
  • #3
    Trojan333
    Level 9  
    Skąd ta pewność? Przypadłość tych alternatorów? Pierwsze o czym pomyślałem to wiadomo - szczotki się skończyły, więc wymieniłem szczotkotrzymacz na samochodzie (koszt niewielki - 13zł) i dalej brak ładowania, więc jedynie co jeszcze mógłbym sam wymienić to regulator napięcia ale to już koszt około 160zł. Tylko czy jeżeli walnąłby regulator to nie byłoby jakiegokolwiek ładowania nawet bardzo niskiego?
  • Helpful post
    #4
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    A skąd w regulatorze jest procesor i jak nie wykryje prawidłowej reakcji na wzbudzenie to nic się nie dzieje. Tak trudno sprawdzić diody? I tu zńów pŕóg, jak je wymienić hehe, czasy dobre się skończyły dawno na taki naprawy bez sprzętu dedykowanego.
  • #5
    Trojan333
    Level 9  
    Wymienić cały mostek prostowniczy jeszcze bym wymienił sam, bo z tego co patrzyłem to tylko kilka lutów. A jak sprawdzić te diody żeby mieć pewność że to one? Bo tego regulatora to bez specjalistycznego sprzętu chyba nie sprawdzę
  • Helpful post
    #6
    madamsz1
    Level 39  
    Alternator w Fordzie sterowany jest z BSI sygnałem PWM zależnym od obciążenia instalacji. Czasami jak założy się po taniości regulator to długo czasami nie pochodzi. Ale trzeba przeglądnąć całego altka jak jest już na stole. I lubią też ugnić przewody przy kostce połączeniowej i nie będzie ładowania.
  • Helpful post
    #7
    Aleksander_01
    Level 42  
    Jeżeli na wtyczce masz 12 V to przy sprawnym alternatorze a braku sterowania miałbyś napięcie około 13,7 V. Tak jak pisał Trojan333 najczęściej diody do wymiany (cały mostek).
  • #8
    Trojan333
    Level 9  
    Aha czyli w takim razie regulator napięcia odpada, ponieważ po odpaleniu napięcie nie wzrastało na żadnych obrotach, a wręcz spadało czym wyższe obroty, szczotki też odpadają (bo już je wymieniłem). A ponawiając pytanie jak go sprawdzić na stole przy użyciu wiertarki żeby wyeliminować usterkę po stronie instalacji elektrycznej w samochodzie? B+ do plusa na akumulator, minus z aku na masę a jak go wzbudzić?
  • Helpful post
    #9
    piachu1994
    Level 39  
    Tam masz sygnal PWM ze sterownika silnika. Na stole ciezko go ruszyc. Wyjmij go z samochodu i oddaj do firmy co sie zajmuja regeneracja.
  • #10
    Trojan333
    Level 9  
    Skoro alternatora nie da rady sprawdzić na stole to w jaki sposób mogę wyeliminować że to usterka po stronie instalacji elektrycznej samochodu? Bo nie chcę sytuacji że oddam sprawny alternator do regeneracji, a wina będzie leżeć gdzie indziej, bo już raz tak zrobiłem z alternatorem od ciągnika, że sprawny zawiozłem do regeneracji, a miałem wyrwany kabel w instalacji po prostu. Oczywiście Pan w zakładzie zregenerował alternator i zainkasował gotówkę mimo że alternator był sprawny.
  • Helpful post
    #11
    nowypn
    Level 23  
    Witam.
    Po prostu zmierz diody w alternatorze i będziesz wiedział co jest grane. Jeżeli nie bardzo wiesz jak to opanować to przełącz miernik na diodomierz i działaj a wyniki zapisuj na kartce. W sumie jest 6 + 3 diody.
    Pozdrawiam
  • Helpful post
    #12
    Aleksander_01
    Level 42  
    Da się na stole sprawdzić, trzeba tylko mieć odpowiedni tester do tych regulatorów. Weź alternator pod pachę, udaj się do zakładu który naprawia alternatory i niech go przetestują. Jeżeli na testach okaże się sprawny (w co wątpię) to montujesz do samochodu. Jeżeli dobrze pamiętam to powinno być tam 12 V i w pozostałych dwóch około 7 V.
  • #13
    Trojan333
    Level 9  
    nowypn wrote:
    Witam.
    Po prostu zmierz diody w alternatorze i będziesz wiedział co jest grane. Jeżeli nie bardzo wiesz jak to opanować to przełącz miernik na diodomierz i działaj a wyniki zapisuj na kartce. W sumie jest 6 + 3 diody.
    Pozdrawiam


    Ale żeby pomierzyć diody to muszę odlutować chyba cały mostek prostowniczy od uzwojeń czy nie? Bo wolałbym to zrobić raczej bezinwazyjnie
  • #14
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    Trojan333 wrote:
    Ale żeby pomierzyć diody to muszę odlutować chyba cały


    Najpierw PATRZYSZ łatwo znaleźć 6 diod jak któraś jest opalona to mostek do wymiany.
  • #15
    Trojan333
    Level 9  
    alternator Denso/Ford Cmax - podłączenie alternatora Denso na stole w celu spraw
    Jedynie ta dioda wygląda mi na przepaloną.
  • #17
    Trojan333
    Level 9  
    Ok dzięki wszystkim za cenne porady. Wymieniam mostek prostowniczy i dam znać czy działa.
  • #18
    Aleksander_01
    Level 42  
    Mostek do wymiany.
    Obetnij tuż poniżej tych spawów, i oczyść resztę drutów z lakieru. Montaż łatwiejszy niż demontaż.
  • #19
    _siekier
    Level 23  
    I włóż mostek od wersji 150A. Wszystko pasuje P&P, a jest o wiele wytrzymalszy, mogę polecić taki z AS.