Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Seat Leon 1.9TDI - Wyciek oleju z intercoolera

02 Lis 2019 21:16 201 5
  • Poziom 3  
    Witam, kilka dni temu oglądałem Seata Leona mk1 1.9 Tdi którego planowałem kupić. Postanowiłem zajechać z nim na stację diagnostyczną bo nie znam się na samochodach. Jedyne co Pan tam zauważył to wyciek oleju, coś jak na tym zdjęciu w załączniku (zdjęcie nie jest moje, pochodzi z internetu). Pytanie me brzmi czy może to być problem związany z turbo? Pan stwierdził że PRAWDOPODBNIE jedna ta obejma się poluzowała bo nie miała tego dziubka i dlatego, ale wolę zapytać, może akurat ktoś coś będzie wiedział i oszczędzi mi trefnego zakupu. Dodam że auto nie kopci, turbo ma moc i wszystko inne jest ok. Jest to wersja 1.9 Tdi 101KM.
  • Pomocny post
    Poziom 29  
    Turbo z jakimś tam przebiegiem może zdrowo pracować, a lekko puszczać olej (nie ma tam uszczelnień szczelnych a jedynie uszczelnienia labiryntowe). Tak więc olej w dolocie jest rzeczą powszechną. Może to świadczyć o tym że turbina będzie wkrótce do regeneracji, ale tak być nie musi. Auto nie jest nowe, koszt regeneracji nie jest astronomiczny (800, czasem mniej czasem więcej, zależnie kto i gdzie), więc tym bym się tak bardzo nie przejmował jak reszta bdb.
  • Pomocny post
    Poziom 18  
    Wyciek na łączeniu węża z intercoolerem to raczej nie poważna usterka.Lepiej żebyś inne ważniejsze rzeczy posprawdzał.
  • Poziom 3  
    koleś kit napisał:
    Wyciek na łączeniu węża z intercoolerem to raczej nie poważna usterka.Lepiej żebyś inne ważniejsze rzeczy posprawdzał.


    Mógłbyś doradzić na co powinienem jeszcze zwrócić szczególną uwagę?
  • Poziom 18  
    Jak to na co?Na wszystko.Jak nie znasz się na samochodach to weź ze sobą mechanika lub kogoś kto się zna.Nawet jak kupujesz parcha za 3tys.
  • Poziom 29  
    101Km jest na pompowtryskach jak dobrze pamiętam. Jednostka może generować spore koszty (wymiana wałków, wyrobione gniazda głowicy, regeneracja pompek). Turbo jest tu najmniejszą skarbonką. Jeżeli silnik pracuje bardzo dobrze, to dobrze. Tak naprawdę nie zdiagnozujesz w pełni mechaniki, bez rozkręcenia. Można podpatrzeć parametry z interfejsem diagnostycznym, ale to nie wskaże wszystkich możliwych usterek. Dlatego warto brać osoby biegłe w temacie.