Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Denon AVR X2000 - Ustawienia dźwięku 5.0

04 Lis 2019 23:11 81 1
  • Poziom 3  
    Witam,

Nie jestem pewien czy to dobry temat na tę sekcję, ale mam nadzieję, że ktoś pomoże.
    Otóż mam problem z moim amplitunerem Denon X2000, który niedawno zakupiłem. Jestem kompletnym laikiem w temacie ampli i spędziłem parę godzin na próbach odpowiedniego ustawienia. Jako, że Denon posiada Auddysey to skonfigurowałem wszystko za pomocą mikrofonu (mam podpięte dwa fronty i dwa surroundy). Wszystkie głośniki działają, ale jaki test bym nie włączył to dźwięk podróżujący po głośnikach wypada cały czas z frontów, a boczne głośniki surround grają tylko tło - nawet jak na teście dźwięk powinien wypływać wyłącznie z głośnika surround.
    Sprzęt jest podłączony za pomocą wejścia ARC do Sony XF9005 i TV jest głównym źródłem.
  • Poziom 26  
    1. Jaki test bo nie każdy jest nagrany w 5.1 przykładem jest każdy test na YT. Wynika to z tego że serwis YT nie obsługuje 5.1 jeśli chodzi o taki test to masz odpowiedź.
    2. Istotą każdego dźwięku przestrzennego jest to że tył to tło i czasem w filmach jakieś dodatkowe dźwięki.
    3. Żeby uzyskać pełne 5.1 trzeba mieć odpowiednie nagranie oraz ustawione wysyłanie po bitstream w urządzeniu nadającym dźwięk. Gdy tak jest to amplituner wyświetli napis dolby surround lub rzadziej DTS ale to zależy od źródła. W internecie są strony z testami takich rzeczy i trzeba pobrać plik a następnie wgrać na pendrive i odtworzyć to w odtwarzaczu. Ważne jest aby taki plik miał dopisane AC3 co oznacza że jest tam ścieżka wielokanałowa.