Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
MetalworkMetalwork
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

8670 - szarpie skrzynia biegów z 9 na 10 i 10 na 9

05 Lis 2019 07:41 267 5
  • Poziom 2  
    witam mam problem z swoim G170 , 8670 szarpie tak jak pisałem w tytule moze mi ktoś pomoże kupiłem do niego cały schemat książki robiłem kalibracje i nie daje mi jeszcze spokoju jedno miejsce na kasecie sterującej po prawej stronie między cewkami jest śruba z sprężyna i podkładkami jest mi ktoś w stanie powiedzieć na chłopski rozum ile tam tego ma być i jakie cisnienie i gdzie go zmierzyć . bo już rady nie daje a servisy u nas to porarzka ciagnik stał 3 miesiace i powiedzieli ze te modele tak mają
  • MetalworkMetalwork
  • Poziom 33  
    Pomagam tylko trzy razy w każdym temacie.

    Kalibrowałeś skrzynie czy tylko 9/10 ? Do jakiej wartości zszedłeś ustawiając przełączanie 9/10 i 10/9 ?.
    Uzupełnij avatar o miejscowość,dokładnie opisz co zrobione i jak się zachowuje skrzynia.Od teraz pomagam tylko trzy razy w każdym temacie.Więc się staraj.

    1x
  • MetalworkMetalwork
  • Poziom 2  
    No to więc tak ciągnik jest w koło Wadowic skalibrowałem skrzynie po kalibracji dalej szarpał wieć jak przytrzymam do siebie wyskoczy wartość i w obu dałem na 1 jak i do przodu tak i do tyłu . Po kalibracji wartości F1 F2 I wsteczny nie są większe niż 39 . Jak zmieniam z 9 na 10 szarpie i z 10 na 9 też odkreciłem wszystkie elektrozawory sprężynki całe olej nowy filtry też zastanawia mnie tylko ten zbiorniczek tylko nie wiem jak go sprawdzić i co w nim jest tlen czy azot ?? co jest koło trójnika i wejscie jakie ma byc na kasecie z tymi elektro zaworami . Od 1 do 9 jak jade do przodu czy do tyłu jest spoko ale jedziesz do przodu 10 i dajesz wsteczny 9 to wypadniesz przez szybę z przodu . w skrzyni nie ma nic opiłków ani zębów wszystkie koła zębate sprawdzone . Jeśli mi ktoś pomoże zapłace nawet przez telefon pomożesz nie ma problemu ja już nie wiem co sie stało a to jedyny traktor duży który wiecznie stoi niż robi. serwis nie naprawi ja sprawdziłem już wszystko co mogłem jeśli ktoś może mi pomoże z tym ciągnikiem odwdzięczę sie i to słowo chłopa . mój email michal480(malpa)gmail.com
  • Poziom 33  
    Od teraz pomagam tylko trzy razy w każdym temacie.

    Zbiorniczek(akumulator hydrauliczny) odkręć od rurki.W otwór zbiorniczka włóż coś z tępym czubkiem(śruba np.) nie powinna wejść dalej jak do końca króćca.Jeżeli wchodzi głębiej aż do zbiorniczka to znaczy że membrana pęknięta ew,brak gazu.Jeśli tak jest tzn weszło głęboko to odkręc śrube po przeciwnej stronie zbiorniczka.Jeżeli są tam ślady oleju to na pewno membrana peknieta i całość do wyrzucenia.Jeżeli sucho do regeneracji lub samemu zamiast śruby dorobić zawór od kół ciężarówki i napompować.
    -Jeżeli ten akumulator jest ok zamienic kompletne elektrozawory przod /rewers między sobą i poprawnie ustawić szybkośc przełączania 9/10 i 10/9 zaczynając najpierw od ustawienia w góre na maksa i potem schodzić do dołu.
    Nie rozumie co znaczy jedziesz do przodu 10 biegiem i dajesz 9 do tyłu i szarpie.Ciągnik nie powinien przełączyć rewersu aż nie zwolni do 3km/h.Zwalnia i przełacza przy tej szybkości? Dlaczego przód /revers jest ustawiony tylko o jeden bieg niżej? Ustawić 10/7 lub L (będzie wtedy rewers zawsze startował z 2-go biegu i zobaczyć jak się będzie zachowywał ciągnik.
    Nic już nie grzeb przy kasecie z elektrozaworami bo tak to rozregulujesz że nikt tego nie ogarnie.
    W porty pomiarowe ciśnienia powinno się wkręcić manometry i wtedy było by wiadomo dlaczego szarpie.Ale niekoniecznie.

    2x
  • Poziom 2  
    Zrobiłem tak jak mówiłeś akumulator jest dobry ciśnienie trzyma , nie wiem tylko czy elektrozawory są dobrze powkręcane bo jak był w serwisie to je wykręcali a one się różnią i nie wiem czy tu już nie mam bubla bo jak im mówiłem ze sie różnią to mówili ze to nie ma znaczenia a jednak ma .jak wykręciłem pod pompą kolanko co wchodzi do skrzyni a za nim jest filtr wszystko jest czyste . jadąc do przodu biegiem 10 rewers do tyłu i ciągnik z 10 wyświetla 9 i do tyłu jedzie bez zatrzymania . nie wiem jak przestawić zeby z jazdy do przodu daje przykład bieg 9 rewers do tyłu i jest bieg 6 . zawsze zrzuca jeden niżej a nie 3 giegi . dodam zdjecia jak wykręciłem i poustawiałem je tak jak zostały zakręcone przez serwis . skrzynie kalibrowałem tak :
    Calibracja F 1:

    Kalibracja skrzyni odbywa sie poprzez programowanie kompa.A ten poprawia ustawienia na podstawie spadków obrotów silnika w momencie skalibrowania. Dlatego należy wył. klime jesli jest by jej przypadkowe włączenie nie spowodowało spadków obrotów silnika.Silnik nie może falowac obrotami.

    -Zaciągnąć hamulec ręczny i wył. klime.
    -Dzwignia w lewo i zapalic silnik.
    -puścic dzwignie do neutral. na wyswietlaczy ma być "CC"
    -silnik na 1200 obr/min
    -dzwignia do przodu i w lewo-tak trzymać.
    -na wyswietlaczu zaczną rosnąc cyfry od 20.
    -jak obroty silnika spadną o ok 50 obr a na wyswietlaczy przestaną rosnąć cyfry puścić dzwignie.
    -wył. silnik i włączyc na chwile kluczyk by zapaliły sie kontrolki-zapamiętane.
    -koniec.

    Calibracja F 2:
    -tak samo jak F 1 tylko po "CC"i obrotach na 1200 dzwignia do przodu i w prawo.

    Calibracja R (W):

    -tak samo tylko po "CC" i obrotach na 1200 dzwignia do tyłu i w prawo.


    Calibracja z 9 na 10:
    -dzwignia biegów w lewo "na żółwia" i zapalić silnik.
    -na wyswietlaczu wyswietli "CC"
    -dzwgnia na neutral
    -dzwignia w prawo tak długo aż na wyswietlaczu wyswietli strzałke do przodu
    -dzwignia w neutral
    -pulsować dzwignią w lewo by zmniejszyc wartośc liczby wyswietlanej obok strzałki na wyswietlaczu (jesli szarpie przy zmianie biegów) lub
    -pulsować dzwignią w prawo by zwiekszyc wartośc liczby obok strzałki na wyswietlaczu(jesli się slizga przy zmianie)
    -dzwignia do neutral
    -Przesunąc dzwignie biegów do przodu a nastepnie do tyłu i do neutral by zapamietało.

    Calibracja z 10 na 9:
    -dzwignia biegów w lewo aż na wyswietlaczu wyswietli strzałke w dół.
    - dzwignia do neutral
    - pulsowac dzwignią w lewo by obniżyc wartosc liczby obok strzałki(jesli szarpie) lub
    -pulsowac dzwignią w prawo by podwyzszyc liczbe obok strzałki (jesli się slizga)
  • Poziom 33  
    Od teraz pomagam tylko trzy razy w każdym temacie.

    Zmień ratio przełożenia przód/revers,żeby po włączeniu wstecznego ten był o dwa ,trzy biegi niższy niż ten do przodu.
    - Przekręcić kluczyk by zapaliły się kontrolki.
    -Joystick biegow do tylu na 5 sekund.Na wyświetlaczu powinno wyskoczyć,, 0''
    -Joystickiem pulsować w lewo by zmniejszyć bieg wsteczny.Będzie -1 -o jeden bieg mniejszy niż do przodu.-2 o dwa biegi mniejszy niż do przodu,-3 o trzy biegi mniejszy niż do przodu i L wsteczny zawsze będzie startował z drugiego biegu niezależnie jaki był bieg do przodu.
    - Analogicznie pulsowanie joystickiem w prawo będzie zwiększało bieg wsteczny. Będą wyskakiwały cyfry 1,2,3 (bez minusa) ale nie radze zwiększać.

    Nie chce się rozpisywać co sądze o użytkownikach ciągników włączających wsteczny dzwignią rewersu wykorzystując powershift(bez pedału sprzęgła) jadąc 10-tym biegiem.Nawet jak jedzie sam ciągnik ma on ok 5 ton wagi i prędkość na tym biegu ok 8km/h.Żeby zatrzymać taką mase i ruszyc ją do tyłu potrzeba potwornej siły na sprzęgłach i wałkach.A ten się dziwi że można wylecieć przez szybe.
    Jedyne co mnie pociesza to to że los karze taki jak wy awariami i kłopotami.Jak jeden z drugim nie myśli,żal mu 100zl na książke użytkownika to męczcie się Jakaś kara od losu musi być.

    3x