Witam!
Na wstępie samochody to moja pasja ALE nie mam dużej wiedzy w tym temacie (ot zrobie hamulce, zawias, rozrząd i takie pierdoły) więc przepraszam za głupie pytania.
Wybrałem ten dział bo najbardziej pasował do tematu postu - jeśli nieprawidłowo to przepraszam.
Posiadam projekt/ulepa/replikę Skody Felici KitCar zbudowaną samodzielnie i w ciągłej budowie.
Do auta chce założyć centralny zamek. Skompletowałem ori centralny do feliciana ALE siłowniki są mocno zużyte (nie zawsze działa) dlatego za GROSZE odkupiłem taki zestaw uniwersalny CZ:
W skład zestawu wchodzi 2x siłownik Master i 2x siłownik slave. Całość sterowana jest kluczykiem (jak było to ori w felici). I tu sprawa wygląda prosto łącze sobie kabelki kolorkami i działa!
Niestety sprawa na tym się nie kończy bo posiadam jeszcze taki zestaw składający się z centralki oraz 2ch pilotów.
dostałem też taki schemat (wydrukował mi sprzedawca)
Idea polega na wykorzystaniu siłowników z pierwszego zestawu wraz z centralką i pilotami z 2giego zestawu.
Pierwsze pytanie to jak mam określić poznać czy zamki (siłowniki) sterowane są "+" czy "-"?
Czy mogę olać to domykanie szyb (el. szyby dopiero naprawiam więc są korbki chwilowo)
Gdzie w samochodzie mam się wpiąć z tym "mróganiem" kierunkami? To ta centralka da im prąd(impulsy) i wpinam się za przekaźnikiem/przerywaczem od kierunków czy jak to się robi?
No i ostatnie, 2 siłowniki mają po 5 kabli (master) i 2 po 2 (slave) na zamieszczonych schematach siłowniki są podłączone tylko 2 kablami - i tu się już zgubiłem...
Znajdzie się ktoś na tyle uczynny by mi troszkę podpowiedzieć?
Pozdrawiamy, Ja i mój ulep

Na wstępie samochody to moja pasja ALE nie mam dużej wiedzy w tym temacie (ot zrobie hamulce, zawias, rozrząd i takie pierdoły) więc przepraszam za głupie pytania.
Wybrałem ten dział bo najbardziej pasował do tematu postu - jeśli nieprawidłowo to przepraszam.
Posiadam projekt/ulepa/replikę Skody Felici KitCar zbudowaną samodzielnie i w ciągłej budowie.
Do auta chce założyć centralny zamek. Skompletowałem ori centralny do feliciana ALE siłowniki są mocno zużyte (nie zawsze działa) dlatego za GROSZE odkupiłem taki zestaw uniwersalny CZ:


W skład zestawu wchodzi 2x siłownik Master i 2x siłownik slave. Całość sterowana jest kluczykiem (jak było to ori w felici). I tu sprawa wygląda prosto łącze sobie kabelki kolorkami i działa!
Niestety sprawa na tym się nie kończy bo posiadam jeszcze taki zestaw składający się z centralki oraz 2ch pilotów.


dostałem też taki schemat (wydrukował mi sprzedawca)

Idea polega na wykorzystaniu siłowników z pierwszego zestawu wraz z centralką i pilotami z 2giego zestawu.
Pierwsze pytanie to jak mam określić poznać czy zamki (siłowniki) sterowane są "+" czy "-"?
Czy mogę olać to domykanie szyb (el. szyby dopiero naprawiam więc są korbki chwilowo)
Gdzie w samochodzie mam się wpiąć z tym "mróganiem" kierunkami? To ta centralka da im prąd(impulsy) i wpinam się za przekaźnikiem/przerywaczem od kierunków czy jak to się robi?
No i ostatnie, 2 siłowniki mają po 5 kabli (master) i 2 po 2 (slave) na zamieszczonych schematach siłowniki są podłączone tylko 2 kablami - i tu się już zgubiłem...
Znajdzie się ktoś na tyle uczynny by mi troszkę podpowiedzieć?
Pozdrawiamy, Ja i mój ulep

