Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Brother DCP-J 315 W Brak kolorów w drukarce

05 Lis 2019 21:42 264 13
  • Poziom 9  
    Z dnia na dzień drukarka przestała drukować w kolorze! Brak wszystkich kolorów i pomimo systemowego czyszczenia przez dwa dni nic się nie dzieje. Na wydruku kontrolnym mam tylko czarny kolor a kolorów brak. Co prawda raz czy dwa pokazały się szczątkowe fragmenty koloru żółtego i czerwonego, ale już przy następnym czyszczeniu zniknęły. Zastosowałem płyn do udrażniania głowic, wężyk i strzykawka. Niby płyn wszedł do kanałów atramentowych, ale w dalszym ciągu jest brak kolorów. Jak wybrnąć z tej sytuacji? Dziękuje za ew. pomoc.
  • Poziom 16  
    A może kartridże z kolorami już się skończyły?
    W tym modelu kolory akurat szybko schodzą, kiedy drukuje się w najwyższej jakości.
    Zwłaszcza, jak zamontowane są oryginalne kartridże, które mają mniejszą pojemność od zamienników.
    Łatwo sprawdzić, czy jest w nich tusz - na obudowie jest okienko, poruszając pojemnikiem na jakimś jasnym tle widać, czy w okienku tusz się przelewa.
  • Poziom 9  
    Kartridże zostały wymienione i w status monitorze pokazuje połowę zawartości.
  • Poziom 35  
    Nie wiem jak długo eksploatowałeś tą drukarkę. Miałem taką samą. Po trzech latach "padła" - nie drukowała czarnego koloru. Do serwisu - po diagnostyce orzekli, że głowica zakończyła żywot (podobno to taka uroda tych drukarek, że uszkadza się głowica i naprawa, czyli wymiana głowicy jest nieopłacalna).
    Prawdopodobnie Ciebie też dosięgnął ten przypadek.
  • Poziom 9  
    Czyściłem ją ze 20-30 razy czyszczeniem systemowym, które jest w opcjach drukarki. Tak jak wcześniej pisałem kilka razy coś się pokazywało z kolorów. Żółty i czerwony po kilka kropek, ale niebieski wcale, nawet szczątkowo. Jednak po kolejnym czyszczeniu znowu nic. Czarny jest. Potem wykonałem czyszczenie płynem czyszczącym tzn. strzykawka wężyk i płyn, wprowadzałem płyn do każdego koloru zostawiłem na noc, rano czyszczenie systemowe i dalej nic. Na czarno drukuje, kolorów brak.
  • Poziom 35  
    Mnie w serwisie wytłumaczyli, że głowica składa się z dwóch części: czarna i kolor (brak rozdzielenia na części do poszczególnych kolorów. Uszkodzeniu ulegają jedna z dwóch części albo obie równocześnie.
    Po takim opisie zdecydowałem na kupno nowej drukarki, a cena była o ok. 200zł wyższa niż wymiana głowicy w starej drukarce.
  • Poziom 20  
    Gienek napisał:
    Mnie w serwisie wytłumaczyli, że głowica składa się z dwóch części: czarna i kolor (brak rozdzielenia na części do poszczególnych kolorów.


    Przepraszam bardzo ale co to za serwis? Albo może coś źle zrozumiałeś? Głowica w tym modelu jest w jednej części. Ma mnóstwo dysz podzielonych na 4 kolory.
    Wg mnie podejrzana sprawa że w drukarce z tego tematu padły na raz wszystkie kolory.
  • Poziom 35  
    Może źle to opisałem. Faktycznie, głowica to jedna część, ale sterowanie jej podzielone jest na dwa sektory: czarny i kolor. Dlatego "pada" albo czarny, albo kolor.
  • Poziom 9  
    Zamówiłem na Allegro nowy płyn, ten różowy. Dziś przyszedł i oczywiście kolejny raz wykonałem czyszczenie, wężyk, strzykawka i podczas aplikowania płynu miałem podniesioną klapę skanera. Podczas aplikowania płynu do poszczególnych dysz z pod głowicy zaczęły się wycieki płynu! Po każdej aplikacji przesuwałem głowice o kawałek, tak że miałem podgląd kolejnego wycieku, i tak trzykrotnie. Potem kartridże do drukarki i czyszczenie po 10 razie zaczęły się pokazywać kolory. Nie są to pełne bloki ale w 85-90 % w wydruku testowym i pomimo jeszcze 8 czyszczeń już do 100% nie doszło. Jednak i tak jestem zadowolony. Korzystam już od dłuższego czasu z urządzeń Brother i jestem zadowolony, w obecnej pierwszy raz takie coś wystąpiło. A tego modelu już nie ma w sprzedaży. Mimo wszystko dziękuje wszystkim za pomoc i zaangażowanie w próbie rozwiązania mojego problemu. Jeszcze jedno, ktoś wspomniał o pompce! Gdzie ona się znajduje?
  • Pomocny post
    Poziom 20  
    Pompka - jest pod stacją czyszczącą gdzie parkuje głowica. Ale jeżeli się pojawiły kolory to wykluczyłbył układ czyszczący/pompkę. Kup płyn do udrażniania Ink cleanser strong plus. Podnieś klapę skanera, przytrzymaj stop - głowica wyjedzie na środek. Odłącz z zasilania. Na prostokątne białe dwa pola z prawej strony drukarki (poduszka na której parkuje głowica) nalej płynu do udrażniania tak żeby powstał menisk wypukły. Na prostokąt który przypomina klocek Lego nie musisz nalewać. Ważne żeby była już odlaczona z zasilania, bo następnie musisz ręcznie przesunąć głowicę w prawo. Zostaw na noc i pozniej puść jedno czyszczenie z poziomu urządzenia. Nie katuj jej po tyle razy. Daj jej czas. Jak nie pomoże powtórz procedure.
  • Poziom 9  
    Bardzo przepraszam ze tak łopatologicznie ale jeden klocek jest wąski z 4 wypustami a drugi większy z taką chyba gumową ramką. To o ten Ci chodzi aby go zalać?
  • Poziom 9  
    Bardzo dziekuje za pomoc! Zrobiłem tak jak sugerowałeś i juz wszystko wrocilo do normy Zamykam temat.