Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
TermopastyTermopasty
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

OPEL CORSA 1.0c - Cieknący gwint czujnika ciśnienia oleju

05 Lis 2019 22:05 291 9
  • Poziom 10  
    Cześć,

    niestety po wymianie cieknącego czujnika (zakupiłem zamiennik Febi), po miesiącu zauważyłem, że w Corsie dziewczyny cieknie olej spod czujnika. Niestety, okazuje się z mojej obserwacji, że uszkodzony jest gwint w bloku silnika, choćby brak oporu po wkręceniu całego gwintu czujnika(choć sprawdzę jeszcze z poprzednim czujnikiem, ale zauważyłem teraz resztki prawdopodobnie taśmy teflonowej).



    Olej wycieka dość mocno, z mojego doświadczenia zaproponowałbym w takiej sytuacji użycie sylikonu np. CX80. Niestety nie jest to moje auto i chcę dokonać najlepszej możliwej opcji.



    Prze-gwintowanie i zastosowanie reduktora to dla mnie ostateczność.



    Czy macie może jakieś inne sprawdzone sposoby?
  • TermopastyTermopasty
  • Poziom 3  
    Jaka dokładnie corsa c? Czy z nowym czujnikiem była podkladk? Czujnik powinien w tym silniku uszczelnic się na plażczyźnie a nie po gwincie
  • TermopastyTermopasty
  • Poziom 10  
    1.0c, 43kW.
    Podkładka jest i jest prosta i regularnych kształtów, problemem może być brak docisku po wkręceniu.

    Dodatkowo w zależności od ustawienia czujnika w osi "z" ma on czasami trochę luzu. Mam nadzieje, że jutro uda mi się go sprawdzić ze starym czujnikiem, który przeciekał ale w miejscu przyłączenia kabla zasilająco-sygnałowego.
  • Poziom 33  
    K0ras napisał:
    ...gwintowanie i zastosowanie reduktora to dla mnie ostateczność.
    Chyba najszybszą i najbardziej skuteczną naprawą będzie w tym wypadku zastosowanie kleju-uszczelniacza anaerobowego. Kleje anaerobowe to jednoskładnikowe płynne tworzywa sztuczne, które po odcięciu dopływu tlenu i kontakcie z metalem utwardzają się, tworząc wytrzymałą i bardzo odporną cieplnie masę. Płynne tworzywo anaerobowe przylega do chropowatych powierzchni zewnętrznych łączonych elementów. Powstaje w ten sposób kształtowe połączenie odporne na uderzenia i wibracje, chroniące przed wodą, olejem, paliwami płynnymi, gazami, jak też i innymi substancjami chemicznymi. W połączeniach rozłącznych kołnierzowych możliwe jest wypełnienie szczeliny do 0,5 mm. Tego typu kleje przemysłowe są oferowane w szerokiej gamie przez wiele firm. Po wpisaniu hasła w wyszukiwarkę na pewno znajdziesz sporo tego typu produktów. Przy wyborze trzeba poszukiwać środka, który nie ma ograniczeń jeśli chodzi o pracę z olejem (większość oferowanych produktów może być używana do korków z olejem). Ich odporność na temperaturę zwykle mieści się w przedziale od -50 do +150°C, ale produkowane są również kleje anaerobowe o odporności powyżej 200°C.

    Drugie - choć moim zdaniem gorze rozwiązanie - to specjalna nić uszczelniająca do połączeń gwintowanych. Są to mikrowłókna poliamidowe nasączone specjalną neutralną silikonową pastą uszczelniającą. Dostępne są opakowania zawierające 50 metrów lub 150 metrów. Tego typu nici można stosować do 140°C przy ciśnieniu maksymalnym do 16 barów. Jedynym ograniczeniem są instalacje z glikolem lub ciekłym tlenem.
  • Poziom 10  
    Dziękuje za wyczerpującą odpowiedź.

    Myślałem o kleju anaerobowym ale... Używałem go w swoim życiu może kilka razy, np do uszczelnienia gwintu w kaloryferze. I pamiętam, że wtedy majster z którym robiłem podkreślał, że gwint musi być dobrze odtłuszczony.

    Rozumiem, że z Twojej praktyki wystarczy odtłuszczenie np odtłuszczaczem do tarcz?
  • Poziom 33  
    Tak, skuteczne odtłuszczenie jest bezwzględnie konieczne. Można w tym celu użyć dowolnego środka, w tym tego do tarcz. Jednak tak jak ze wszystkim - środek środkowi nierówny. Sam używałem kiedyś zmywacza do tarcz "Wurth" i był całkiem dobry. Ale inny kupiony w markecie na promocji był raczej kiepski, bo zostawiał dziwny biały nalot, a więc raczej nie czyścił dobrze. Jak nie masz środka sprawdzonego, to użyj go tylko do wstępnego oczyszczania. Sam na koniec stosuję (czystą!) szmatkę i silny środek organiczny (rozpuszczalnik uniwersalny lub zmywacz nitro). Oba są bardzo skuteczne i szybko odparowują pozostawiając czystą i suchą powierzchnię. Jeśli nie będzie żadnego nalotu, to metal możesz uznać za czysty i odtłuszczony.
  • Poziom 10  
    Osobiście właśnie stosuje Wurth zmywacz uniwersalny do hamulców.

    Obawiam się tylko tego czy jestem wstanie przeprowadzić skuteczne odtłuszczenie gwintu w bloku silnika.

    Po użyciu kleju anaerobowego jak potem wygląda demontaż takiej śruby, czujnika? Osobiście nigdy potem nie demontowałem nic. W domu mam klej Wiko.
  • Poziom 33  
    K0ras napisał:
    Obawiam się tylko tego czy jestem wstanie przeprowadzić skuteczne odtłuszczenie gwintu w bloku silnika.
    Szmatka na patyk i do dzieła! Trzeba zmieniać czyściwo kilka razy i efekt na pewno będzie.
    K0ras napisał:
    ...jak potem wygląda demontaż takiej śruby, czujnika?
    Nie ma żadnego problemu - zdecydowana większość znanych mi środków uszczelniających na bazie kleju anaerobowego umożliwia łatwy demontaż po ogrzaniu elementu za pomocą (na przykład) zwykłej opalarki. Środki o wyższej odporności termicznej (np. do 200 stopni) wymagają po prostu wyższej temperatury ogrzewania i nieco dłuższego czasu podgrzewania.
  • Poziom 3  
    Silikon czerwony i będzie działać
  • Poziom 10  
    Użyłem sylikonu wysokotemperaturowego, działalo ok, niestety znów zaczął cieknąć czujnik przez piezoelektrykę.

    Wymiana bezproblemowa, znów użyty sylikon i działa.