Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
HelukabelHelukabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Grand Scenic 2 Renault 1,9dci hamulec postojowy

gugul 07 Kwi 2020 21:58 1968 36
  • #31
    gugul
    Poziom 6  
    genek1000 napisał:
    gugul napisał:
    Błędów nie ma, ale to nie oznacza, że nie trzeba przyuczać.

    To zajedź do mechanika i przyucz . 8-O
    Po problemie . 8-O
    Po co w ogóle piszesz tego posta skoro wiesz lepiej :?:


    Najpierw wyluzuj. :D
    O przyuczaniu nie wiedziałem, chodź gdzieś-kiedyś o tym czytałem na forach, ale nie pomyślałem o tym. Poza tym rozmawiałem z kim do kogo w sprawach mechanicznych mam zaufanie wspomniał najpierw o tym-o przyuczeniu (jeśli jest możliwość, to głównie u niego serwisuje i diagnozuje u niego auto, ewentualnie posilam się u miejscowego mechanika, który naprawia ale nie diagnozuje), a potem ewentualnie wymienić pompkę. Niestety okres świąteczny i pandemii Koronawirusa ogranicza mnie w wielu sprawach jeśli o naprawę auta, w tym diagnozowaniu, a inni miejscowi diagnozujący fachowcy to poza kasowaniem kasy za podłączenie komputera do auta to nie wiele robią...

    A jeśli już ci chodzi o założenie posta, to wróć do jego początku, jaki był powód jego założenia tego posta.
  • HelukabelHelukabel
  • #32
    gugul
    Poziom 6  
    Ok, mam nowe informacje co do podpowiedzi. sprawdziłem aplikacją Carlyf. Renault na androidzie po przez BT interfejs iCar3
    W błędach Hamulców pokazało mi takie coś:

    Grand Scenic 2 Renault 1,9dci hamulec postojowy

    1. Electric Parking Brake "Losen contact switch brake" - na polski - "Elektryczny hamulec postojowy Zwolnić hamulec przełącznika stykowego"
    Kod błędu: DTC0C116F

    2. Electric Parking Brake force sensor - na polski - Elektryczny czujnik siły hamowania postojowego
    Kod błędu: DTC005161

    ABS, ESP z tego co widzę jest ok.

    Jakieś podpowiedzi, aby naprawić te problemy.
  • HelukabelHelukabel
  • #33
    genek1000
    Poziom 33  
    gugul napisał:
    O przyuczaniu nie wiedziałem, chodź gdzieś-kiedyś o tym czytałem na forach, ale nie pomyślałem o tym.

    Jak nie wiedziałeś jak wcześniej pisałeś :?:
    gugul napisał:
    Błędów nie ma, ale to nie oznacza, że nie trzeba przyuczać.

    Wracając do poprzednich postów :|
    gugul napisał:
    Zmieniałem zawór EGR i tez błędów nie miał, a gorzej działał, po przyuczeniu śmiga jak powinien.

    Wymieniałeś zawór EGR u cukiernika albo piekarza bo mechanik by wiedział że trzeba go " przyuczyć " po wymianie . :|
    gugul napisał:
    Najpierw wyluzuj.

    Jestem wyluzowany. :D
    Jak bym nie był to byś usłyszał na swój temat gorzej , tylko widząc 20 wcześniejszych postów o wymianie zatartego zacisku , widzę żę będzie 20 następnych o uszkodzonym module FPA .
    gugul napisał:
    Poza tym rozmawiałem z kim do kogo w sprawach mechanicznych mam zaufanie wspomniał najpierw o tym-o przyuczeniu

    Muszę cię zmartwić - on cię okłamuje :cry:
    gugul napisał:
    sprawdziłem aplikacją Carlyf. Renault na androidzie po przez BT interfejs iCar3

    Jeśli to urządzenie cię nie oszukuje to :
    DTC0C116F
    - nieprawidłowa informacja z wyłącznika zaciągania / spuszczania hamulca ręcznego - na pierwszy strzał wyłącznik , zgniłe złącze pod fotelem , uwalona instalacja w innym miejscu, moduł hamulca
    DTC005161
    - czujnik siły zaciągnięcai - uszkodzony czujnik w module FPA , taśma czujnika , zgniła płyta modułu
  • #34
    gugul
    Poziom 6  
    genek1000 napisał:
    gugul napisał:
    O przyuczaniu nie wiedziałem, chodź gdzieś-kiedyś o tym czytałem na forach, ale nie pomyślałem o tym.

    Jak nie wiedziałeś jak wcześniej pisałeś :?:
    gugul napisał:
    Błędów nie ma, ale to nie oznacza, że nie trzeba przyuczać.

    Wracając do poprzednich postów :|
    gugul napisał:
    Zmieniałem zawór EGR i tez błędów nie miał, a gorzej działał, po przyuczeniu śmiga jak powinien.

    Wymieniałeś zawór EGR u cukiernika albo piekarza bo mechanik by wiedział że trzeba go " przyuczyć " po wymianie . :|
    gugul napisał:
    Najpierw wyluzuj.

    Jestem wyluzowany. :D
    Jak bym nie był to byś usłyszał na swój temat gorzej , tylko widząc 20 wcześniejszych postów o wymianie zatartego zacisku , widzę żę będzie 20 następnych o uszkodzonym module FPA .
    gugul napisał:
    Poza tym rozmawiałem z kim do kogo w sprawach mechanicznych mam zaufanie wspomniał najpierw o tym-o przyuczeniu

    Muszę cię zmartwić - on cię okłamuje :cry:
    gugul napisał:
    sprawdziłem aplikacją Carlyf. Renault na androidzie po przez BT interfejs iCar3

    Jeśli to urządzenie cię nie oszukuje to :
    DTC0C116F
    - nieprawidłowa informacja z wyłącznika zaciągania / spuszczania hamulca ręcznego - na pierwszy strzał wyłącznik , zgniłe złącze pod fotelem , uwalona instalacja w innym miejscu, moduł hamulca
    DTC005161
    - czujnik siły zaciągnięcai - uszkodzony czujnik w module FPA , taśma czujnika , zgniła płyta modułu


    1. zawór EGR - wymiana była tylko części elektrycznej zaworu i wymieniałem ja sam. po wymianie błędów żadnych nie było (przez androida oraz na desce rozdzielczej), ale zauważalne działania, przyuczenie odbyło się już kilka dni później
    o przy uczeniu wiedziałem, ale ze względów odległościowych od razu nie bylem w stanie tego zrobić. Ten temat tylko był przykładem, że nie koniecznie muszą być błędy aby przyuczać, tzn że ESP tez może potrzebuje przyuczenia, nie wiem czy tak jest, ale znajomy mi tak powiedział, a i gdzieś o tym czytałem, może bardziej nie chodziło o ESP, ale czynności związane po odpowietrzaniu układu hamulcowego i wymianie płynu hamulcowego. Mimo odpowietrzenia wszystkich 4 kół, mam nadal miękki pedał po pierwszym naciśnieciu, drugie naciśniecie pedału, jest bardziej skuteczne.

    2. Odnośnie wykazu błędów wykrytych przez Carly f. Renault.
    Od wczoraj się zmieniło, zniknął błąd DTC0C116F, a pozostał DTC005161.
    hamulec postojowy zaczął prawidłowo działać, sam odblokowuje przy ruszaniu, i sam blokuje np po wyłączeniu silnika.
    Błąd DTC0C116F zniknął, po zaciągnięciu rączki od awaryjnego odblokowania hamulca. Po szperałem inne fora i co prawda sprawa była podobna w Lagunie, więc tą sugestią skorzystałem z tej podpowiedzi.
    I właściwie temat bym mógł już zamknąć, ale jeszcze szukam podpowiedzi co do błędu DTC005161, wg ciebie czujnik siły zaciągnięcia - uszkodzony czujnik w module FPA , taśma czujnika , zgniła płyta modułu - tu jak możesz większe podpowiedzi?

    3 A dlaczego uważasz, że Carly f. Renault przekłamuje, czy bardziej chodzi o interfejs iCar 3 BT?
  • #35
    genek1000
    Poziom 33  
    gugul napisał:
    ESP tez może potrzebuje przyuczenia, nie wiem czy tak jest, ale znajomy mi tak powiedział, a i gdzieś o tym czytałem, może bardziej nie chodziło o ESP, ale czynności związane po odpowietrzaniu układu hamulcowego i wymianie płynu hamulcowego. Mimo odpowietrzenia wszystkich 4 kół, mam nadal miękki pedał po pierwszym naciśnieciu, drugie naciśniecie pedału, jest bardziej skuteczne.

    Pytanie : czy rozróżniasz " miękki " hamulec od opadającego nisko pedału hamulca podczas hamowania :?:
    Przy mechanicznym przeciskaniu płynu przez układ hamulcowy podczas wymiany płynu nie ma żądnej potrzeby ingerowania w układy elektroniczne pojazdu .
    Nawet gdyby była taka potrzeba to nie ma żądnych "przyuczeń " w układzie ESC , jak coś to jedynie wysterowania elektrozaworami ESC aby powietrze opuściło wszystkie zakamarki pompy , ale to wykonuje się tylko jeśli doszło do wycieku płynu i zapowietrzenia układu lub przy wymianie elementów , a i to nie zawsze jest potrzebne .
    gugul napisał:
    jeszcze szukam podpowiedzi co do błędu DTC005161, wg ciebie czujnik siły zaciągnięcia - uszkodzony czujnik w module FPA , taśma czujnika , zgniła płyta modułu - tu jak możesz większe podpowiedzi?

    Moduł FPA jest pod samochodem .
    Pancerze linek pękają i woda spływająca po linkach wpływa pod pancerz i spływa do niżej położonego modułu .
    Moduł jest szczelny żeby się woda do niego nie dostawała , :D więc woda która dostała się przez linki już z niego nie wypływa - ot taka niespodzianka inżynierów . :-o :shocked!:
    Czujnik siły zaciągnięcia znajduje się najniżej z całej elektroniki umieszczonej w puszce , więc jego zalewa w pierwszej kolejności , łącznie z taśmą przewodzącą która jest do niego podpięta . :cry:
    Później zalewa płytę elektroniczna . :cry:
    I wszystko sobie wesoło gnije . :D
    gugul napisał:
    dlaczego uważasz, że Carly f. Renault przekłamuje, czy bardziej chodzi o interfejs iCar 3 BT?

    Nie napisałem że przekłamuje tylko " jesli cię nie oszukuje" .
    Często chińsko-pochodne wymysły mają błędy w bazach danych i pokazują błędy których w rzeczywistości w ogóle nie ma , albo przypisują do numeru błędu informację z innych błędów :|
  • #36
    Melepeta36
    Poziom 14  
    gugul napisał:
    Dowiedziałem się, ze w układach hamulcowych z ESP trzeba podłączać komputer i coś ustawić. Nie wykluczone, że brak takich ustawień przez mechanika, który mi zacisk i płyn wymieniał, powoduje że hamulec nożny "błędnie" sugeruje nieodpowietrzone hamulce - miękki pedał, awarię pompy hamulcowej.

    Trzeba prawidłowo odpowietrzyć układ hamulcowy. Przy układach z ESP robi się to z użyciem komputera.