Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ford Focus c-max 1.8tdci 2005

05 Lis 2019 22:51 120 5
  • Poziom 3  
    Mam problem z moim c max ponieważ faluje wskaźnik temperatury płyny chłodzącego. Z reguły temperatura opada podczas przyśpieszania jak jedzie się stała prędkością to jest w miarę ok. Wachanie wskazówki to ok 20 stopni w 3 sekundy. Termostat wymieniony 3 razy zegary zregenerowane i dalej to samo. Czujnik nowy i dalej to samo. Forsacn temperaturę w PCM widzi stała nie falujaca ale odczytujac dane z obd2 to już faluje tak jak na wskaźniku. Czy jest to wina sterownika silnika albo słabej masie? Masy sterownika sprawdzone. Czy przez bsi jest komunikacji A między zegar a sterownik? Czy zegary maja osobna masę przykrecona pod deska rozdzielcza? Ręce odpadają
  • Poziom 21  
    Witam.
    Była lub jest akcja serwisowa związana z tym problemem a wg dealera wygląda to tak:
    "... istnieje potrzeba przeprogramowania jednostki sterującej PCM najnowszym oprogramowaniem. Problem wynika z nieprawidłowej komunikacji pomiędzy modułem sterowania zespołem napędowym PCM, a zestawem wskaźników IC. W wyniku tego aktualne oprogramowanie zestawu wskaźników nieprawidłowo interpretuje sygnał obliczeń wartości temperatury płynu chłodzącego ETC silnika z modułem PCM."
    Pozdrawiam
  • Poziom 3  
    Jutro zadzwonię do serwisu zapytać o akcje serwisowa i aktualizacje oprogramowania PCM i jak to wygląda cenowo. Co ciekawe rozmawiałem z kolegą który dzwonił do Forda w Gdańsku i oni uważają że nie było żadnych akcji. Dam znać co powiedzieli.
  • Poziom 12  
    polutuj licznik będzie działać
  • Poziom 3  
    Licznik już ma poprawione luty bo był zregenerowany, pompa wody była wymieniona i czujnik temp. tez wiązka miedzy PCM a czujnikiem sprawdzona i prześwietlona. termostat sprawny a wahanie jest zbyt szybko aby była to wina układu chłodzenia tym bardziej, że 1.8TDCi ma suchy czujnik i mierzy temperaturę głowicy a nie płynu.
  • Poziom 3  
    nowypn napisał:
    Witam.
    Była lub jest akcja serwisowa związana z tym problemem a wg dealera wygląda to tak:
    "... istnieje potrzeba przeprogramowania jednostki sterującej PCM najnowszym oprogramowaniem. Problem wynika z nieprawidłowej komunikacji pomiędzy modułem sterowania zespołem napędowym PCM, a zestawem wskaźników IC. W wyniku tego aktualne oprogramowanie zestawu wskaźników nieprawidłowo interpretuje sygnał obliczeń wartości temperatury płynu chłodzącego ETC silnika z modułem PCM."
    Pozdrawiam


    Serwis mówi, że była akcja serwisowa "Wysokie odczyty wskaźnika temperatury podczas jazdy w górę
    pochyłości lub holowania przyczepy..." akcja była na zawyżaną temperature a w moim przypadku opada czy łączą sie ze sobą błędne odczyty sterowników? dotyczy to aut od 12/2006-3/2007. Ja mam rocznik 5/2005 i stwierdzili, że podczas wgrywania nowej kalibracji PCM (poprawki) istnieje możliwość uszkodzenia (nie zawsze ) PCM jeżeli sterownik nie bedzie kompatybilny z wersją poprawki.