Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Testo
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot 308 1,6 150KM,rok 2009 - całkowity brak prądu

05 Lis 2019 23:15 1116 42
  • Poziom 4  
    Oddałem samochód do serwisu Peugeota w Niemczech, aby zakodowali klucz, który nie działał. Auto kupiłem w ub. roku i klucz z pilotem nie działał. Serwis po godzinie dłubania klucza nie zaprogramował, ale coś spieprzył i teraz w całym aucie nie ma prądu nigdzie, tzn żadne odbiorniki nie działają, wszystkie żarówki, wskaźniki, po przekręceniu klucza brak reakcji, tak jakby nie było akumulatora. Akumulator sprawny, ma 12,7 V i na części bezpieczników jest też napięcie. Serwis nie jest w stanie usunąć swojego błędu. Czy ktoś ma pojęcie co spieprzyli?
  • Testo
  • Poziom 36  
    Usuwają usterkę ,albo odkupią auto.
    Nie grzeb nic sam, muszą Ci oddać auto przynajmniej w stanie w jakim do nich przyjechałeś.
  • Poziom 4  
    Niestety, nie jest to takie łatwe. Jedyna droga to adwokat i droga sądowa. Tłumaczenie warsztatu jest takie, że ktoś wcześniej grzebał przy gnieździe OBD i dlatego nastąpiło coś takiego. Jestem 3 właścicielem. Prawnik i ewentualna droga sądowa to w niemieckich warunkach już na początek 400-600 ?. Centrala Peugeot przyjęła zgłoszenie, ale jak czytam na portalach oceniających pracę serwisów Peugeota, inni wydali już nieraz po 700? i nie uzyskali niczego. Tutaj znaleźć adwokata, który naprawdę chce i potrafi pomóc, to wielka sztuka. Każda kancelaria oferuje super pomoc, bezpłatnie, ale jak dojdzie do konkretów, to tylko pierwsza rozmowa jest bezpłatna. Chciałbym chociażby wiedzieć, co może być przyczyną. Sam raczej nie będę grzebać, ale będę miał atuty do rozmowy z innym warsztatem. Dlatego też nadal czekam na jakieś informacje. Pozdrawiam wszystkich.
  • Pomocny post
    Poziom 33  
    308 ma bardzo kijową skrzynke z bezpiecznikami pod maską. Dziadostwo niesamowite. Tam sie cały rozdział prądów zaczyna. Radzę sprawdzić dokładnie.
  • Poziom 4  
    Sprawdzałem tam, nie wszystkie bezpieczniki, ale większość i na wszystkich jest napięcie. Tak więc chyba coś innego. Czy poprzez gniazdo diagnostyczne można całkowicie odciąć prąd do wszystkich, absolutnie wszystkich odbiorników?
  • Pomocny post
    Poziom 33  
    Przez OBD można "niechcący" skasować konfigurację samochodu, przez co dużo funkcji masz nieaktywnych, ale nie na tyle by nie dało się zapłonu włączyć (jeżeli sie myle niech mnie ktoś poprawi) i nie po procedurze uczenia kluczy, tylko po bardziej zaawansowanej uczenia immo. Ponadto na przekręconym kluczyku podstawowe rzeczy jak np. zapalniczka, OBD, itp. są bezpośrednio po bezpieczniku. Myślę, że taka błahostka może być przykrywką ukrycia głębszego problemu z niepomyślnym programowaniem - słowem ściema.
  • Pomocny post
    Poziom 36  
    Jeżeli chcesz brać temat na klatę to wyjmij akumulator. Potem ostrożnie zdemontuj ECU i z lupą obejrzyj obudowę czy nie było kontaktu z plusem,ślady są charakterystyczne. Sprawdź czy wtyczki w BSM i BSI są prawidłowo zapięte.
  • Poziom 4  
    JUtro jadę, sprawdzę wtyczki i ECU, natomiast nie wiem co to jest dwudniowa wtyczka w BSI. Możesz trochę jasniej?
  • Testo
  • Pomocny post
    Poziom 36  
    Dwupinowa , pewnie mu słownik rozrabia.

    Zobacz przy okazji czy przy COMie i stacyjce wszystko wpięte.
  • Pomocny post
    Poziom 27  
    Dokładnie telefon mi nadpisuje słowa jak nie zwrócę uwagi to wyskakują takie domysły. Tak jak kolega piszę sprawdź stacyjke plus do stacyjki leci z tej białej 10pinowej kostki i tam wraca po załączeniu zapłonu. Mogę się mylić i leci z 10pinowej czarnej.
  • Pomocny post
    Poziom 8  
    Pod skrzynką z bezpiecznikami w komorze silnika, prawdopodobnie masz jeszcze kilka dużych bezpieczników. Jeśli na dwupinowej wtyczce przy BSI brak będzie prądu to wypadało by tam zaglądnąć.
    Jak mi w serwisie w Niemczech przy prostej robocie unieruchomili sprintera, to na koszt serwisu 2 doby spędziłem w hotelu. Początkowo też mnie zbywali że to nie ich wina itp, jednak po jednym telefonie do centrali uznali że skoro auto przyjechało na kołach to i tak musi wyjechać z placu. Koszt naprawy wyniósł 1400€ i serwis wziął to w całości na siebie.
  • Poziom 33  
    Pomyśl jeszcze czy jest opcja ukrytego zabezpieczenia przed kradzieżą, bo mogło się ustrojstwo rozjechać w trakcie ściągania klemy do programowania.

    Na allegro masz BSM na podmianę za 100zł jakby coś.
  • Poziom 4  
    Dzięki za rady i wyjasnienia, za kilka godzin jadę sprawdzać. Ukrytego zabezpieczenia brak, wyjmowałem wczesniej akumulator.Jeżeli chodzi o Serwis, to zależy chyba jaka Marka, Peugeot Deutschland w ogóle nie reaguje, na zgłoszenie tel brak odzewu a na droge prawna z Serwisem nie mam szans, właściciel dwóch ASO ma dość kasy aby mi obrzydzić i puścić z torbami. Jeżeli dzisiaj nie uda mi się nic zdziałać, a podejrzewam że może być rozkodowany BSI, to jutro ADAC zaciągnie go do innego serwisu Peugeota. Niestety, to nie Polska, gdzie fachowców od elektroniki jest mnóstwo, lepszych czy gorszych, ale jednak. Tutaj porządny serwis elektroniczny, który przyjmie cały samochód a nie tylko uszkodzony sterownik, znajduje się 200 km od Salzgitter, gdzie mieszkam. Dzięki wszystkim za pomoc, wieczorem napiszę co i jak. Pozdrawiam
  • Poziom 33  
    Rozkodowany musi mieć zapłon żeby go ponownie skonfigurować. Próbówka z żarówką i szukać gdzieś przerwy na głównych zasilaniach jak było mówione.
  • Poziom 24  
    pawnucy1212 napisał:
    od skrzynką z bezpiecznikami w komorze silnika, prawdopodobnie masz jeszcze kilka dużych bezpieczników. Jeśli na dwupinowej wtyczce przy BSI brak będzie prądu to wypadało by tam zaglądnąć
    dokładnie jak kolega pisze odkręć zasilanie od bsm-a podnieś go do góry i tam masz bezpieczniki 5-no morze 6 tzw maks one lecą od 30A w z wyż do bodaj 50A jakąś zwareczkę zrobili a tam jest główne zasilanie całego systemu , aha na razie nic nie wymieniaj bo może rozsypać się cały system jak koledzy powyżej sugerowali coś powinno zadziałać np otwarcie drzwi piknięcie zapalniczka i td jest taki numer bsi odetnie wszystko zaprogramowanym czasie lecz zostawi prąd jak webasto czy lodówka na rozruch auta kolego przyszła mi taka myśl jest tam BSM i jest szyna zbiorcza weż żarówe minimum 50 wat 12 wolt i jak ona zaświeci ? bo kodowanie nie ma wpływu na skasowanie zasilania.
  • Poziom 36  
    Podaj zdjęcie Aku i bliskiej okolicy. Między Aku a silnikiem masz coś zabudowane?
  • Poziom 4  
    Szanowni koledzy, dziękuję za pomoc. Dzisiaj po dalszych testach co następuje:
    Podałem błędną inf. że na bezpieczniku BSI jest napięcie. Mój błąd. Tutaj dokładne pomiary:
    F1 - Stromversorgung Motorsteuergerät/zasilanie sterownika silnika - 12,44 V.
    F3 - Spryskiwacze szyb - nie chce mi się wpisywać nieistotnych niemieckich objaśnień - 12,44 V.
    F12 - sterowanie prędkością wycieraczek - 12,44 V.
    Wszystkie pozostałe martwe.
    Wszystkie wtyczki mocno wpięte.
    Bezpieczniki wielkiej mocy - pod skrzynką, to chyba ECU, wszystkie sprawne.
    W BSI wtyczka dwupinowa ma napięcie 12,44 V, wpięta podczas pomiaru, nie chciałem dłużej grzebać, nie mogłem wypiąć.
    Kostki stacyjki już nie sprawdzałem.
    Przekręcenie klucza w stacyjce nie powoduje żadnej reakcji - brak oświetlenia, wskaźników, świateł, centralnego zamka, nic. Tak jak gdybym nie miał akumulatora.
    Jutro chcę samochód odstawić do innego dealera Peugeot, ale chciałbym mieć argumenty co do możliwych uszkodzeń. Nie lubię być nabierany i chciałbym mieć argumenty do dyskusji co do naprawy. Serwis będzie proponował wymianę sterownika czy to BSI czy innego na nowy. Ja wolałbym, aby Serwis, jeżeli nie jest w stanie przeprogramować/odtworzyć BSI, to albo przesłać do firmy naprawiającej sterowniki albo montaż dostarczonego przeze mnie. Chodzi o kasę. Wszelkie dalsze sugestie i porady będą bardzo mile widziane. Pozdrawiam wszystkich.
  • Poziom 24  
    Dedykowany sprzęt diagnostyczny Peugeota da radę przyuczyć bsi do konkretnego modelu i tu mogli coś namieszać w adaptacji
  • Poziom 4  
    Szanowni koledzy, dzisia ADAC miało mnie odwieźć do innego dealera, ale najpierw mechanik z ADAC grzebał prawie godzinę, po czym stwierdził, że BSI jest uszkodzone.Zdecydowałem się na warsztat Bosch'a w pobliżu, zawiozłem, ale auto będzie wzięte na warsztat dopiero 23.11. Znalazłe na Allegro zestaw składający się z BSI, sterownika silnika, stacyjki z kluczem oraz korka wlewu. Załączam zdjęcia. Zestaw pochodzi z takiego Peugeota jak mój, tzn 308 SW, Rok2009, silnik THP 150 KM benzyna. Chcę kupić całość, gdyż wtedy chyba już nie będzie potrzebne kodowanie, gdyż te elementy są wspólnie zeskodowane. Chyba się nie mylę? Problem w tym, że nie wiem od jakiego silnika jest ten sterownik, te silniki THP 1,6 miały moce bodajże 90 ,120, 150 i 200KM. Co sądzicie? Druga sprawa, mam trochę pojęcia o mechanice, natomiast jak chodzi o elektronikę tylko w zarysie.Nie mam zadnych przyrządów diagnostycznych, tylko miernik. Jeżelikupię ten zestaw to chyba mogę go sam wymienić? Wczoraj demontowałem BSI aby sprawdzić bezpieczniki dużej mocy i nic nie uszkodziłem, więc chyba mogę się pokusić o wymianę całego zestawu?To przecież wtyczki z łatwym dostępem, tylko ze stacyjką może być troszkę trudniej, ale jak będę miał drugą, to będę widział jak ją wyjąć. Widzę nad stacyjką otwore i podejrzewam że podobnie jak chyba w Mercu trzeba twardym prętem odblokować. Co radzicie?

    Dodano po 8 [minuty]:

    Szanowni koledzy, dzisia ADAC miało mnie odwieźć do innego dealera, ale najpierw mechanik z ADAC grzebał prawie godzinę, po czym stwierdził, że BSI jest uszkodzone.Zdecydowałem się na warsztat Bosch'a w pobliżu, zawiozłem, ale auto będzie wzięte na warsztat dopiero 23.11. Znalazłe na Allegro zestaw składający się z BSI, sterownika silnika, stacyjki z kluczem oraz korka wlewu. Załączam zdjęcia. Zestaw pochodzi z takiego Peugeota jak mój, tzn 308 SW, Rok2009, silnik THP 150 KM benzyna. Chcę kupić całość, gdyż wtedy chyba już nie będzie potrzebne kodowanie, gdyż te elementy są wspólnie zeskodowane. Chyba się nie mylę? Problem w tym, że nie wiem od jakiego silnika jest ten sterownik, te silniki THP 1,6 miały moce bodajże 90 ,120, 150 i 200KM. Co sądzicie? Druga sprawa, mam trochę pojęcia o mechanice, natomiast jak chodzi o elektronikę tylko w zarysie.Nie mam zadnych przyrządów diagnostycznych, tylko miernik. Jeżelikupię ten zestaw to chyba mogę go sam wymienić? Wczoraj demontowałem BSI aby sprawdzić bezpieczniki dużej mocy i nic nie uszkodziłem, więc chyba mogę się pokusić o wymianę całego zestawu?To przecież wtyczki z łatwym dostępem, tylko ze stacyjką może być troszkę trudniej, ale jak będę miał drugą, to będę widział jak ją wyjąć. Widzę nad stacyjką otwore i podejrzewam że podobnie jak chyba w Mercu trzeba twardym prętem odblokować. Co radzicie? [url=https://obrazki.elektroda.pl/4678414400_1573226830.webp]
  • Poziom 33  
    Na jakiej podstawie uszkodzony BSI ? Widziałem nie raz wysypaną pamięć i zapłonu nie odcinało, tylko immo. Da się naprawić takie coś na starych sterownikach.
  • Poziom 4  
    Peugeot 308 1,6 150KM,rok 2009 - całkowity brak prądu Tak ,da się naprawić dla elektronika. Tutaj w DE , jak zawsze żartowałem, są wysoko wyspecjalizowani fachowcy, np ktoś bardzo dobrze zna się na gwintach metrycznych prawoskrętnych a o lewoskrętnych nie wie nic. Taki żart, którym karmiłem swoich niemieckich współpracowników. Po co serwis ma coś naprawiać i brać odpowiedzialność, jeżeli może na koszt klienta zastosować nową część, która ma gwarancję. Na tej wymianie i swojej marży na części zarobi szybciej i więcej. Takie realia.
    Chciałbym jednak potwierdzenia od kolegów, że taki zestaw jaki kupiłem pozwoli bez problemu auto odpalić. Przypominam, że kupiłem BSI, sterownik silnika, stacyjkę z kluczem z jednego samochodu jako "kit do odpalenia". Mam nadzieję, że taki zestaw nie będzie już wymagał kodowania.A co z centralnym zamkiem? Proszę doświadczonych kolegów o opinie. Pozdrawiam
  • Poziom 33  
    Konfigurację zainstalowanych modułów trzeba będzie tylko zrobić. Cała procedura uczenia iimmo i kluczy jest już zrobiona. Kwestia wklepania rodzaju skrzyni do odpalenia.

    Ponawiam pytanie na jakiej podstawie BSI uszkodzony ?

    Czy VIN auta w nim zapisany daje się odczytać czy jest skasowany/niepoprawny ?

    Żebyś się nie zdziwił jak dalej będzie to samo.
  • Poziom 36  
    jurekk55 napisał:
    Podaj zdjęcie Aku i bliskiej okolicy. Między Aku a silnikiem masz coś zabudowane?
  • Poziom 13  
    A może po prostu kluczyk rozkodowany?
    Immo nie widzi kluczyka.
  • Poziom 36  
    jasq33 napisał:
    A może po prostu kluczyk rozkodowany?
    Immo nie widzi kluczyka.


    A ty nie raczysz widzieć co napisano od początku wątku.
  • Poziom 4  
    Hektar Zahler napisał:
    Konfigurację zainstalowanych modułów trzeba będzie tylko zrobić. Cała procedura uczenia iimmo i kluczy jest już zrobiona. Kwestia wklepania rodzaju skrzyni do odpalenia.

    Ponawiam pytanie na jakiej podstawie BSI uszkodzony ?

    Czy VIN auta w nim zapisany daje się odczytać czy jest skasowany/niepoprawny ?

    Żebyś się nie zdziwił jak dalej będzie to samo.


    Jak wynika z moich wcześniejszych wypowiedzi, nie ma żadnych urządzeń diagnostycznych i nie jestem w stanie zrobić żadnej konfiguracji. BSI- czy jest uszkodzony czy też totalnie rozkodowany - nie wiem.Mechanik z ADAC stwierdził, że problem leży w BSI, nazwał to krótko Problem liegt am Sicherungskasten/ Usterka wynika ze skrzynki bezpieczników, czyli wg mnie BSI, bo on nazwał tak BSI. Po kilku pytaniach skierowanych do serwisów Peugeota w Polsce, serwis z B.Białej potwierdził, że spotkali się z takim uszkodzeniem i powodem był BSI, prawdopodobnie rozkodowany. Jeszcze raz pytanie zasadnicze: czy jeżeli będę miał ten zestaw z Allegro, wymieniać samemu czy jednak czekać do 23.11 i płacić za wymianę. Czy będzie motor odpalał? Jakie inne funkcje mogą być nieaktywne? Jak widzę, BSI z silnika 1,6 HDI ma ten sam Numer jak z silnika 1,6 HTP. Czy jest tak naprawdę?
  • Poziom 33  
    Jeżeli się pin immo nie zgodził, bo już jest po przekładce takiej jak Ty chcesz zrobić, to wtedy ze strony serwisu ratuje tylko nowy sterownik silnika.

    Ale jak mówiłem całkowicie skasowany BSI jest do zrobienia innymi metodami - dlatego koniecznie próbuj VIN odczytać.

    Widze że zajmujesz się handlem i jako taki nie możesz funkcjonować bez ogarniętego elektryka.

    Co się z nim stało, obraził się, nie odbiera telefonów, czy co ?

    Nie wiesz o co się pytać i dopytujesz co napisane.

    Musisz sie dodzwonić.
  • Poziom 4  
    nie bardzo rozumiem, co masz na myśli Hektar,do kogo mam się dozwonić, dlaczego sądzisz że zajmuję się handlem, kto miałby się na mnie obrazić i o co? Jeżeli potrafisz mi pomóc, będę wdzięczny,
    Powtarzam: czy taki zestaw nadaje sie do samodzielnej wymiany, jeżeli nie dysponuję żadnymi urządzeniami diagnostycznymi. Czy po wymianie kpl samochód będzie można odpalić? Czy zostaną zmienione jakieś ustawienia, parametry?Proszę o takie sugestie, a nie o takie, że coś można zrobić,że mam się gdzieś dodzwonić, że trzeba zrobić konfigurację zainstalowanych modułów itp. Konfiguracja- czym? śrubokrętem?Piszę wyraźnie, nie mam żadnych urządzeń diagnostycznych.Wybaczcie ten trochę sarkastyczny ton, ale po kilka razy powtarzam moje uwarunkowania a czsami otrzymuję odpowiedzi takie troche z księżyca.Niemniej liczę, że ktoś , na podstawie własnych doświadczeń czy też doswiadczenia zawodowego, podpowie mi odpowiednią ścieżkę działania. Za wszystkie dobre porady stawiam DUŻE piwo w Niemczech, jak również pomoc w razie jakichkolwiek problemów w Niemczech.MfG Christoph