Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ładowarka MERLO 30.6 hydro nie przełącza biegów

06 Lis 2019 12:11 183 7
  • Poziom 2  
    Witam ,
    Ładowarka teleskopowa Merlo 30.6 z napędem hydrostatycznym nie chce przełączyć biegów (ma dwa biegi).
    Jak zaraz po odpaleniu przełącze bieg to się zmieni lecz po paru sekundach już nie można przełączyć...
    Na elektrozaworze jazdy i zmiany biegów jeżeli przełoże kostki na odwrót to na jedynce jest dwójka, jeżeli z powrotem przełoże tak jak było to jest tak jak powinno czyli jedynka ale przełączyć samemu manetką nie mogę ...
    Kojarzy ktoś jaka może być przyczyna ?

  • Poziom 17  
    O ile za jazdę odpowiada sterownik Susmic 10 lub Susmic 12 ( zdjęcia do "wygooglania" ) to jest spore prawdopodobieństwo że to jego wina. Gdyby podał kolega w swoim profilu miejsce zamieszkania, może znalazłby się ktoś w okolicy mogący to zdiagnozować.

    Pozdrawiam
    BORG
  • Poziom 33  
    BORG napisał:
    O ile za jazdę odpowiada sterownik Susmic 10 lub Susmic 12 ( zdjęcia do "wygooglania" ) to jest spore prawdopodobieństwo że to jego wina. Gdyby podał kolega w swoim profilu miejsce zamieszkania, może znalazłby się ktoś w okolicy mogący to zdiagnozować.

    Pozdrawiam
    BORG


    Brawo kolego BORG, walcze o to samo ale z tymi chłopami ciężko.Komuna niby wszystkich posłała do szkoły ale szacunku nie nauczyła… .
  • Poziom 19  
    Czy w niej w zależności od temp oleju jeździ kiedy i jak chce?
  • Poziom 14  
    Witam.

    Czy są błędy? Są 4 diody statusu?

    Ładowarka MERLO 30.6 hydro nie przełącza biegów


    Code:
    Susmic Controller (cont)
    
    Diagnostic LED’s
    The controller incorporates four LED’s which indicate the condition of the transmission control system. The LED’s and their function are as follows:
    POWER (Green) Monitors the external voltage (after the starter switch) when the engine is running. If the voltage is correct this LED will be permanently lit.
    SYSTEM (Green) Monitors the controllers internal 5V DC supply. If the voltage is within limits this LED will be permanently lit.
    MODE (Yellow) Software check. Normally flashes continuously at a rate of approximately one flash per second.
    Status (Red) System error indicator This LED is normally not lit. If the controller detects a fault in the system the LED will flash. It will flash in a pattern determined by the nature of the fault. The pattern is based on a repeating sequence of four
    flashes, which are either long ( _ ) or short ( . )(rather like Morse Code). The actual pattern of flashes indicates the nature of the fault. (See following page.) The LED error signals and their causes are described overleaf. Note that two or more LED’s may be indicating errors at the same time.


    Code:
    Susmic Controller (cont)
    
    NFPE Controller Error Codes
    POWER Error
    If this LED remains unlit, the controller has lost its supply from the ignition switch (engine running ).
    Remedy - check the ignition switch wiring and connections.
    SYSTEM Error
    If this LED remains unlit, there is an internal error.
    MODE Error
    If this LED flashes at a rate of approx. 10 flashes per second, or remains unlit, there is a software fault. The programming may
    have been lost or there may be a short-circuit in the external wiring.
    Remedy - Check external wiring for short circuits.
    STATUS Error
    The following table lists the various flash patterns of this LED and their related errors.
    Flash Pattern Error Action
    _ . . . Sensor supply voltage out of range Check sensor supply voltage (5Volt ) at
    sensors, sensor wiring and sensors
    ______ Susmic Controller internal error Renew controller (parts must be returned
    if under warranty)
    _ _ . . Brake Sensor signal incorrect Check sensor, sensor wiring and connections
    Check sensor supply voltage (5Volt ) at sensor
    Check brake sensor set-up procedure
    . . _ . Speed Sensor signal not picked up Check speed sensor wiring and connections
    Check sensor supply voltage (5Volt ) at sensor
    Check speed sensor set-up procedure
    _ . _ . Control Current error Check pump control valve solenoid wiring and
    solenoid control circuits for open or short circuit
    . _ _ . Forward/Reverse Switch Check Forward/Reverse switch and wiring
    short-circuit
    _ _ _ . Speed Sensor signal interrupted Check sensor, sensor wiring and connector
    Check sensor supply voltage (5Volt ) at sensor
    Check speed sensor set-up procedure
    . . . _ Unloader Control Check sensor supply (pins 9 and 22)
    short circuit (+) - min volune flow
    short circuit (-) - max volume flow
    open circuit - max volume flow
    . _ . _ Internal error (kernal) Software Download latest software or replace controller
    Note:
    . . _ . The speed sensor error will flash when the engine is not running and the ignition is switched on.


    Pozdrawiam Ambroży.

    PS. Wzięte, z serwisówki starych teletraków JCB (widlaczki), może się coś przyda, schemat też się znajdzie; tylko do JCB.
  • Poziom 2  
    Witam,
    Jak sprawdzić czy są błędy nie mając złącza serwisowego ... ?
    Ogólnie zauważyłem że od czasu kiedy prędkościomierz przestał działać to zaczeło szwankować z biegamii ...
    Ostatnia moja diagnoza to kiedy bardzo wilniutko jadę ładowarką to mogę przełączyć biegi bez problemów ... jeżeli trochę szybciej jadę już nie przełączę ...
    Czy może to być powiązane z tym prędkościomierzem ?
    Skąd zczytuje prędkość ta ładowarka?
    Gdzie może być usytuowany taki czujnik od prędkości ?

  • Poziom 17  
    Ze względu na skracającą się dobę i wydłużający czas pracy, moja pamięć w ostatnich miesiącach coraz bardziej niedomaga. Do tej pory robiłem tylko jedno Merlo na Susmic'u, kilka Renault, Bobcat itd. Zawodzący mnie mózg podpowiada, że sterownik powinien znajdować się gdzieś przy nogach, po lewej stronie drzwi wejściowych, pod kokpitem.

    Tak jak kolega Ambrozy napisał, kod błędu trzeba odczytać z czerwonej diody statusu.
    _ - długi błysk,
    . - krótki błysk.

    Reszta według zamieszczonego nieco wyżej opisu.
  • Poziom 33  
    Lub pod siedzeniem albo po prawej stronie kabiny na wysokości ok 15cm od podłogi za scianką kabiny.