Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Tyrystory do regulatora mocy

06 Lis 2019 15:41 144 4
  • Poziom 2  
    Witam, mam za zadanie dobrać tyrystory do jednofazowego regulatora mocy tak aby spełniały warunek I (TAV)>I (AV). W książce znalazlem wzory na Iav oraz na ITav ale z nich wynika ze jeden wzór jest taki jak drugi tylko ze podzielony przez 2. Dodam ze jest to prosty schemat ze źródłem napięcia, 2 tyrystorami w okładzie odwrotnie równoległym oraz rezystorem.
  • Poziom 38  
    A zastanowiłeś się, po co ten warunek? Podpowiem - It(AV) - dopuszczalny prąd średni tyrystora; I(AV) - zgaduję, że średni prąd obciążenia.
  • Poziom 2  
    Loker napisał:
    A zastanowiłeś się, po co ten warunek? Podpowiem - It(AV) - dopuszczalny prąd średni tyrystora; I(AV) - zgaduję, że średni prąd obciążenia.

Przepraszam ale jestem początkującym w tych dziedzinach a widziałem ze okład taki możne sterować natężeniem oświetlenia co już jest związane z moja branża, być możne chodzi o to zęby tyrystory wytrzymały ciągle obciążenie i się nie przegrzewały.
  • Poziom 38  
    Arek9991 napisał:
    być możne chodzi o to zęby tyrystory wytrzymały ciągle obciążenie i się nie przegrzewały
    - dokładnie tak. Cytując za Wikipedią:

Cytat:
    Prąd graniczny obciążenia ITAVM, określany jako największa wartość średnia prądu tyrystora o kształcie półfali sinusoidy o częstotliwości sieci energetycznej (50 lub 60 Hz) w określonych warunkach chłodzenia

Polecam zwrócić uwagę na "w określonych warunkach chłodzenia".

Czyli tyrystor należy dobrać w zależności od prądu obciążenia. A ile dasz zapasu - to już zależy od Ciebie.

Tak na marginesie - a nie lepiej jeden triak zamiast dwóch tyrystorów?
  • Poziom 2  
    Loker napisał:
    Arek9991 napisał:
    być możne chodzi o to zęby tyrystory wytrzymały ciągle obciążenie i się nie przegrzewały
    - dokładnie tak. Cytując za Wikipedią: