Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
MetalWork
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ford mondeo MK3 2.0 TDCi 130km - Tryb Awaryjny

06 Lis 2019 18:37 117 7
  • Poziom 2  
    Witam.
    Mam problem z moim fordem Mondeo MK3 2.0tdci 130km przy przyśpieszaniu nie ważne na którym biegu i przy jakiej prędkości załącza się tryb awaryjny i odcina turbine...
    Przy spokojnej jeździe nic się nie dzieje.
    Komputer pokazywał zaworek od pompy ale wymieniłem i nic to nie dało wymieniłem również przepływomierz i też nic nie dalo..
    Ma ktoś może jakiś pomysł co to może być albo miał taki problem i już Sobie z nim poradził ?.
  • MetalWork
  • Poziom 19  
    Sterowanie turbo do kontroli.Jak jest vnt to tym bardziej.Parametry do kontroli.Po co wymieniłeś przepływomierz?
  • Poziom 2  
    Wyczytałem w necie że może to byc też jego wina
  • MetalWork
  • Poziom 27  
    Podaj numery błędów sczytanych testerem. Prawdopodobnie był to P0251 lub P1211 lub obydwa razem. Bez prawidłowego sczytania błędów nie ma co wróżyć z fusów.
    Tryb awaryjny nie odcina turbiny, tylko obcina dawkę wtrysku.
  • Moderator Samochody
    wojciechjanusz napisał:

    Tryb awaryjny nie odcina turbiny, tylko obcina dawkę wtrysku.




    Turbine również. Nastawniki zamyka ją całkowicie.
  • Poziom 27  
    szymitsu21 napisał:
    Turbine również. Nastawniki zamyka ją całkowicie.
    Nie, turbina nie może być zamknięta całkowicie, to jest po prostu technicznie niemożliwe. Turbosprężarka pracuje zawsze, kiedy pracuje silnik. Nawet na wolnych obrotach silnika turbina nadal obraca się z prędkością rzędu 15 - 20.000 rpm, ale są to obroty praktycznie nie dające przyrostu ciśnienia w dolocie. W turbinie VGT Mk3 tdci nastawnik (czyli grucha podciśnieniowa sterowana zaworem vacu przez PCM) jedynie przestawia kierownice ograniczając moment na wirniku turbiny, a więc także ciśnienie sprężania do maksymalnego dopuszczalnego. Nie ma żadnej możliwości zamknięcia turbiny. W trybie awaryjnym ograniczona jest dawka wtrysku, stąd mniejsza energia spalin i słabsze sprężanie turbosprężarki. Ale to jest samoczynne działanie.

    W przypadku turbin z wastegate PCM w ogóle nie ma żadnego wpływu na ustawienia gruchy (ciśnieniowej) - ale to nie dotyczy modeli Fordów tdci, a tylko tddi.
  • Moderator Samochody
    No dobrze nie sprecyzowałem wypowiedzi.
    Nastawniki wychyla się w pozycje "najmniejszego doładowania"

    Po prostu źle mnie zrozumiałeś.
  • Poziom 27  
    szymitsu21 napisał:
    No dobrze nie sprecyzowałem wypowiedzi.
    Nastawniki wychyla się w pozycje "najmniejszego doładowania"

    Po prostu źle mnie zrozumiałeś.
    Tak, ale nie dlatego silnik ma ograniczoną moc bo tak zaprogramowano nastawnik pod tryb awaryjny, ale dlatego, że zaprogramowano w trybie awaryjnym mniejszą dawkę wtrysku. Reszta dzieje w ramach standardu.
    ---------

    Jeszcze dopiszę - zajrzałem do instrukcji - i być może masz rację w odniesieniu do turbiny VGT sterowanej siłownikiem elektrycznym. Ten siłownik - jak piszą - w przypadku awarii wprowadza silnik w tryb awaryjny i powoduje ustawienie silnika wykonawczego w bezpiecznym położeniu. Oznacza to, że łopatki kierujące są całkowicie
    otwarte.
    Ale opisany model Mondeo to Mk3 130 KM tdci i ma gruchę podciśnieniową, dopiero następne modele miały elektrosiłownik.