Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Sposób na przerywanie światła lasera

06 Lis 2019 20:19 342 31
  • Poziom 6  
    Witam.

Szukam dyskretnego sposobu na przerwanie światła lasera w maszynie. Macie jakiś ciekawy sposób najlepiej nie wymagający napięcia elektrycznego ? Myślałem o wykorzystaniu kołyski Newtona lub czegoś podobnego. A może jakieś wahadło lub magnes ? Przerywanie światła musi być impulsywne tak plus minus co sekundę lub dwie.

Jestem laikiem więc proszę o wyrozumiałość.
    Pozdrawiam fachowców.
  • Poziom 29  
    Tarcza obrotowa z wyciętym kółkiem z jednej strony.
  • Poziom 6  
    Tzn ? W jaki sposób taka tarcza będzie się poruszać aby przerywać światło lasera ? Napisz coś więcej proszę.

Pozdrawiam i dzieki za podpowiedź
  • Poziom 29  
    Zawsze musisz użyć jakiejś siły. Może to być napęd elektryczny, sprężynowy, gazowy. Masz wiele możliwości... poczytaj. Wahadło przecież też musisz wprowadzić w ruch i korygować. Zazwyczaj robi się to centralnie za pomocą elektromagnesu. Może zadam inne pytanie. Przez jaki okres czasu potrzebujesz cyklicznie przysłaniać wiązkę lasera?
  • Poziom 6  
    Potrzebuje przez około 25-30 min w godzinie przerywać wiązkę co sekundę lub dwie. Wahadło byłoby idealne ale nie mam pojęcia jak coś co zadziała skonstruować.
  • Poziom 29  
    Możesz wykorzystać "napęd" ze starego nakręcanego zegara z wahadłem.
  • Poziom 6  
    Jakie około wymiary może mieć coś takiego ?
  • Poziom 6  
    Mam pomysł przerobić taki ręczny wiatraczek chłodzący zasilany dwoma bateriami AAA i dolutować tam potencjometr 100 ohm aby go spowolnić bo bardzo szybko pracuje. Zamiast skrzydeł zrobie jedno które będzie przerywało laser.

Pytania:
    1. Jak długo coś takiego będzie pracowac na dwóch bateriach AAA?