Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Moduł zapłonowy na 7pin ze zmiennym kątem zapłonu od jakiego auta?

07 Lis 2019 09:08 450 30
  • Poziom 3  
    Witam. Z przyczyn uszkodzenia oryginalnego zapłonu zbudowałem zapłon do silnika o układzie bokser na podstawie czujnika Halla oraz modułu zapłonowego z Golfa 2. Zapłon działa, iskra jest motocykl pali ale... ale nie ma zmiennych kątów zapłonu a w tamtym module było próbuję coś znaleźć, szukam jak po omacku trochę, może ktoś mnie naprowadzi? Na dole zdjęcia modułów różnych mniej więcej dla wzbudzenia pamięci :) oczywiście bym mógł kupić kolejny zapłon nawet kupiłem ale fajnie by było coś takiego zbudować ze zmiennym kątem, który liczy obroty, radocha będzie z czegoś takiego. Potem podzielę się jak to zbudować.
    Moduł zapłonowy na 7pin ze zmiennym kątem zapłonu od jakiego auta? Moduł zapłonowy na 7pin ze zmiennym kątem zapłonu od jakiego auta? Moduł zapłonowy na 7pin ze zmiennym kątem zapłonu od jakiego auta? Moduł zapłonowy na 7pin ze zmiennym kątem zapłonu od jakiego auta? Moduł zapłonowy na 7pin ze zmiennym kątem zapłonu od jakiego auta?
    Koło foniczne skopiowałem również z Golfa, jedynie co moje ma dwa okna nie cztery oczywiście na pełnym osłonięciu. Coś tam wiem na ten temat, może niewiele. I tak się zastanawiam. Czy wie ktoś w jakich autach już nie było mechanicznego wyprzedzenia tylko już całość była oparta na module? Czy może ktoś ma pomysł jaki moduł zastosować. Myślałem od module BMW e30 4 cyl od 97 roku? Dziękuję za wszelkie informacje, pouczenia i nauki, jeśli coś źle rozumiem to proszę o wytłumaczenie, hobby się rozwija. Na dole jest instrukcja z błędem odnośnie zmiany kątów jak działa, źle napisałem, chyba chodzi o podciśnienie kolektora.
    Moduł zapłonowy na 7pin ze zmiennym kątem zapłonu od jakiego auta? Moduł zapłonowy na 7pin ze zmiennym kątem zapłonu od jakiego auta? Moduł zapłonowy na 7pin ze zmiennym kątem zapłonu od jakiego auta?
  • Poziom 29  
    Poczciwy nanoplex z fiata 126/CC ma 7 pinów i zmianę kąta w zależności od podciśnienia w kolektorze ssącym. Co prawda tylko dwie charakterystyki mapy zapłonu ale zawsze to o jedną więcej. Steruje cewką dwubiegunową więc do boksera pewnie by podeszło. Tylko sterowanie nie hallotronem a indukcją
  • Poziom 28  
    Dowolny moduł zapłonowy od skutera 4t DC CDI. Na allegro są nawet z potencjometrami do korekcji krzywej wyprzedzenia zapłonu.
  • Poziom 3  
    sandamiano napisał:
    Poczciwy nanoplex z fiata 126/CC ma 7 pinów i zmianę kąta w zależności od podciśnienia w kolektorze ssącym. Co prawda tylko dwie charakterystyki mapy zapłonu ale zawsze to o jedną więcej. Steruje cewką dwubiegunową więc do boksera pewnie by podeszło. Tylko sterowanie nie hallotronem a indukcją


    Tak wiem. Koło foniczne inne. To już było robione :D chce coś innego jeśli chcesz udostępnię link do instrukcji ale nie mogę tutaj na forum bo mam chyba za mało postow.

    Pytanie czy na zwykły czujniku halla jaki zastosowałem jest coś co liczy obroty i zmienia mapę, z wyprzedzeniem.

    Węszę i węszę. I tak popatrzcie. Np. Opel astra f wydaje się mieć koło foniczne na sztywno z wałkiem bez mechanicznej regulacji kąta jak to jest w golfie 2. Może się mylę, może ktoś to widział miał w ręku i wie jak to działa. Moduł ten jest niby podobny ale ma inna numerację, nie jest wymienny z tym moim i jest produkowany w późniejszym okresie. Może to jest ciekawe wyjście, co o tym myślicie ? Wie ktoś może co ten moduł ma w środku ? Ponoć ale to ponoć... ten mój moduł ma 2 mapy czyli do 300obr na min, i powyżej tego, czyli do uruchomienia i norma. I ponoć są tez takie moduły robione pod taki czujnik ale już bez mechanicznego wyprzedzenia tylko w tym module są 3 mapy?? Chyba ze moduł był otwierany i przerabiany ??? Może ktoś wie jak i o co chodzi???

    Myśle o tym module 12 08 248 [OPEL]

    12 14 1 266 702 [BMW]

    Moduł zapłonowy na 7pin ze zmiennym kątem zapłonu od jakiego auta? Moduł zapłonowy na 7pin ze zmiennym kątem zapłonu od jakiego auta? Moduł zapłonowy na 7pin ze zmiennym kątem zapłonu od jakiego auta? Moduł zapłonowy na 7pin ze zmiennym kątem zapłonu od jakiego auta?
  • Poziom 28  
    Nie myl koła fonicznego ze zwykłym aparatem zapłonowym z kopułką. Koło foniczne umożliwia rozpoznanie kolejności zapłonu poszczególnych cylindrów, występ na wałku aparatu zapłonowego, nie. I dlatego musi byś palec i kopułka. Aparat zapłonowy z astry f czy golfa 3 informuje sterownik silnika o zbliżającym się GMP i to właśnie sterownik zmienia kąt wyprzedzenia zapłonu w zależności od temperatury, obrotów, czy obciążenia i wysyła do modułu zapłonowego skorygowany impuls zapłonowy. Moduł ten pracuje jako wzmacniacz prądowy, tylko do wysterowania cewki, nie decyduje o kącie wyprzedzenia.
  • Poziom 3  
    Rozumiem. Czyli prawdopodobnie moduł odbiera sygnał z czujnika halla i przekazuje do cewki i tyle, bez żadnych wyprzedzeń. Pytanie jeszcze. Czy wielkość okna w przesłonce ma wpływ na iskrę, czy ma np. wpływ na długość rozładowania cewki, czy może na coś innego ?
  • Moderator Samochody
    Cytat:
    moduł odbiera sygnał z czujnika halla i przekazuje do cewki i tyle

    Dokładnie tak, wielkość szczeliny nie będzie miała wpływu na długość (czas trwania) iskry
    Zobacz jak można zbudować programowalny moduł DC-CDI Link
    Po niewielkiej modyfikacji układu wejściowego zamiast czujnika magnetoindukcyjnego (pickup coil) możesz tam podłączyć zamontowany w silniku czujnik halla
  • Poziom 3  
    To już się robi trudne :D cały czas myśle o przeróbce modułu a nie budowie od podstaw. Ale opcja bardzo ciekawa, przeczytałem, przestudiowalem. Jest coś takiego jak progcdi, to jest najprostsze wyjście. Ale tematu nie zamykam. Może ktoś ma jakieś inne doświadczenia.
  • Moderator Samochody
    VoncentOlst napisał:
    Czy wielkość okna w przesłonce ma wpływ na iskrę, czy ma np. wpływ na długość rozładowania cewki, czy może na coś innego ?

    Nie ma, bo nie ma prawa mieć.

    Takie moduły o jakie pytasz na początku to tylko w takich prymitywnych bublach jak Maluch czy Polonez.

    Włóż np DET3 to sobie wystroisz mapę jaką będziesz chciał.
  • Moderator Samochody
    ociz napisał:

    Takie moduły o jakie pytasz na początku to tylko w takich prymitywnych bublach jak Maluch czy Polonez.
    No gdzie. Żaden z nich nie miał funkcji wyprzedzenia zapłonu w funkcji obrotów na podstawie jednego czujnika. Chyba że to ja o czymś nie wiem? Nawet nanoplex - ten potrzebuje trzech znaczników na kole fonicznym. Pozostaje dopasować 7-mio pinowy moduł ze starego Opla, do którego trzeba by dorobić elektronikę sterującą KWZ w funkcji prędkości obrotowej.
  • Poziom 3  
    Ciekawi mnie to jak by to zrobić, jak dorobić tą elektronikę sterującą
  • Poziom 3  
    Pytanie jeszcze, prawdopodobnie ktoś mnie wprowadza nieświadomie w błąd. Ale czy kształt, mianowicie otwarcie i długość zamknięcia na przesłonce ma wpływ na długość ładowania cewki ? Moduł zapłonowy na 7pin ze zmiennym kątem zapłonu od jakiego auta?

    Dodano po 10 [minuty]:

    robokop napisał:
    ociz napisał:

    Takie moduły o jakie pytasz na początku to tylko w takich prymitywnych bublach jak Maluch czy Polonez.
    No gdzie. Żaden z nich nie miał funkcji wyprzedzenia zapłonu w funkcji obrotów na podstawie jednego czujnika. Chyba że to ja o czymś nie wiem? Nawet nanoplex - ten potrzebuje trzech znaczników na kole fonicznym. Pozostaje dopasować 7-mio pinowy moduł ze starego Opla, do którego trzeba by dorobić elektronikę sterującą KWZ w funkcji prędkości obrotowej.


    Popróbuje moduły 7 pionowe które nie miały mechanicznej regulacji. Ale wyłączając fiatowskie nanopleksy. Wątpię w to ale jeśli coś zauważę na stroboskopie to dam znać z czystej ciekawości
  • Pomocny post
    Moderator Samochody
    Zobacz taką ofertę Link
    Posiada wybór sygnału wejściowego (hall, pickup coil, przerywacz)
  • Poziom 3  
    carrot napisał:
    Zobacz taką ofertę Link
    Posiada wybór sygnału wejściowego (hall, pickup coil, przerywacz)


    https://www.eliptor.pl/index.php?p722,uniwers...tor-usb-minipro-tl866cs-up-eprom-flash-eeprom

    Widziałem. I zakupiłem czekam aż przyjdzie. Ale się wkręcilem i zastanawiam się czy da się coś wgrać w ten mikroprocesor co siedzi w środku bo siedzi to by była fajna opcja dla innych jak by to opanować wiem ze coś takiego już się praktykuje ale to tajemna wiedza, ludzie na tym robią zapłony, i wymieniają wzmacniacz ale to nie konieczne, wysłała mi to osoba która takie coś zleca ale nic więcej mi nie powie co robić bo przeróbkę jak mówiłem zleca, podejrzewam ze wylutowac trzeba sterownik, ten wzdłużny i przeprogramować na takim urządzeniu, chyba ze to wszystko to dobra bajka Moduł zapłonowy na 7pin ze zmiennym kątem zapłonu od jakiego auta?
  • Moderator Samochody
    VoncentOlst napisał:
    chyba ze to wszystko to dobra bajka
    Pewnie że bajka. Właściwa mapa zapłonu znajduje się w sterowniku silnika, w przypadku wtrysku. A to, to tylko "wzmacniacz" zapłonu.
  • Poziom 3  
    Podejrzewam ze jak coś przerabia to tylko i wyłącznie wzmacniacz
  • Moderator Samochody
    Jak chcesz się pobawić w programowanie własnej mapy zapłonu, to podałem Ci linka
    Robisz sam układ z PIC16F628, który podłączasz do dowolnego, samochodowego wzmacniacza iskry (modułu z golfa, opla lub forda)
    Link
  • Moderator Samochody
    W Golfie II 1.3 z gaźnikiem był aparat zapłonowy z mechanicznym przerywaczem lub z czujnikiem Halla i do tego był moduł zapłonowy. W wersji gaźnikowej z modułem czy bez, aparat miał mechaniczną (ciężarki + podciśnienie) korektę KWZ. W Fiacie UNO 1.4 na gaźniku był moduł Digiplex 2 (MED474A) z czujnikiem MAP (podciśnienia) i tam korekta KWZ była programowa.
  • Poziom 3  
    carrot napisał:
    Jak chcesz się pobawić w programowanie własnej mapy zapłonu, to podałem Ci linka
    Robisz sam układ z PIC16F628, który podłączasz do dowolnego, samochodowego wzmacniacza iskry (modułu z golfa, opla lub forda)
    Link


    A teraz patrz Zobacz ofertę: Zapłon elektroniczny BOSCH,Ural,Dniepr,m72,k750 https://allegro.pl/oferta/zaplon-elektroniczn...7302?utm_medium=app_share&utm_source=facebook

    Co o tym myślisz ściema czy prawda ze to ma mapę?

    Dodano po 10 [minuty]:

    carrot napisał:
    Jak chcesz się pobawić w programowanie własnej mapy zapłonu, to podałem Ci linka
    Robisz sam układ z PIC16F628, który podłączasz do dowolnego, samochodowego wzmacniacza iskry (modułu z golfa, opla lub forda)
    Link


    Takie coś może kiedyś jak się poduczę, albo muszę znaleźć kogoś do pomocy zwyczajnie
  • Moderator Samochody
    Pewnie ma jakąś prostą mapę, nawet Sovek ma i to 3 przełączane przez użytkownika, ale to są proste 2 lub 3 punktowe mapy. Ich słabą stroną jest słaby "dół" i reakcja na szybkie otwarcie manetki.
  • Poziom 3  
    tzok napisał:
    Pewnie ma jakąś prostą mapę, nawet Sovek ma i to 3 przełączane przez użytkownika, ale to są proste 2 lub 3 punktowe mapy. Ich słabą stroną jest słaby "dół" i reakcja na szybkie otwarcie manetki.


    Zobacz ze tam jest moduł na 7pin
  • Moderator Samochody
    To, że jest w takiej obudowie, jeszcze o niczym nie świadczy. Nawet liczba pinów o niczym nie świadczy, jak to mówią "niejednemu psu Burek". Sovek też jest w podobnej obudowie. Na tym zdjęciu niewiele widać.
  • Poziom 3  
    tzok napisał:
    To, że jest w takiej obudowie, jeszcze o niczym nie świadczy. Nawet liczba pinów o niczym nie świadczy, jak to mówią "niejednemu psu Burek". Sovek też jest w podobnej obudowie. Na tym zdjęciu niewiele widać.


    To odpowiem Ci jeszcze, że sprzedawca zapewnia, że moduł jest Firmy bosch, ze jest z BMW, i ze za każdym razem wysyła moduł do kolegi który ten moduł rozbiera i przeprogramowuje, po czym moduł ma 3 mapy zapłonu. Dostałem film o użytkownika tego zapłonu, nakręcony w celu ukazania tej mapy. Niestety z tego co widać na filmie i z tego co mówi użytkownik jest stały punkt zapłonu od dołu do samej góry. O co tu chodzi? Czy stroboskopem od tak się wyprzedzenia nie zobaczy ? Nawet takiego żeby się przesunęło chociaż pare milimetrów na wielkimi kole zamachowym? Sądzę ze jak by była mapa to powinno coś się ruszyć... czy się mylę
  • Moderator Samochody
    Czyli jest tak jak w Soveku - 3 różne statyczne KWZ do wyboru przełącznikiem i tyle.

    Szukaj modułu z auta, które nie miało ECU (czyli na gaźniku) i miało rozdzielacz z czujnikiem Halla ale bez korektora podciśnieniowego (charakterystyczny talerz przy korpusie rozdzielacza).
  • Poziom 3  
    tzok napisał:
    Czyli jest tak jak w Soveku - 3 różne statyczne KWZ do wyboru przełącznikiem i tyle.


    Nie jest tak jak w soveku, bo nie ma opcji przełącznika do wyboru mapy, wiem bo się pytałem. Jest tylko opcja zamontowania zapłonu i podpięcia pod zasilanie.

    Ale ponawiam pytanie, czy na kole zamachowym podczas kręcenia obrotami od dołu do góry postawiony znak powinien się przesunąć? (Na mechanicznym-odśrodkowym się przesuwa i to dobre 2cm)
  • Moderator Samochody
    Tak, powinien się przesuwać. To jak ma niby 3 mapy to jak się wybiera jedną z nich? Mapa to jest tablica - coś w funkcji czegoś, np. KWZ w funkcji prędkości obrotowej. 3 mapy to nie to samo co 3 punktowa charakterystyka zapłonu (3 punktowa mapa).

    Popatrz sobie na moduł od BMW R100 - ma 7 pin i współpracował z czujnikiem Halla bez korektora podciśnieniowego... no i jest dedykowany do motocykla z silnikiem boxer.
  • Poziom 3  
    tzok napisał:
    Tak, powinien się przesuwać. To jak ma niby 3 mapy to jak się wybiera jedną z nich? Mapa to jest tablica - coś w funkcji czegoś, np. KWZ w funkcji prędkości obrotowej. 3 mapy to nie to samo co 3 punktowa charakterystyka zapłonu (3 punktowa mapa).

    Popatrz sobie na moduł od BMW R100 - ma 7 pin i współpracował z czujnikiem Halla bez korektora podciśnieniowego... no i jest dedykowany do motocykla z silnikiem boxer.


    Dokładnie ale BMW z tym modułem ma odśrodkowe wyprzedzenie, to już tez się interesowałem. Podejrzewam ze chodziło mu o 3 punktowa charakterystykę
  • Moderator Samochody
    Ta oferta z allegro: czujnik halla i moduł wzmacniacza, nie ma żadnej mapy zapłonu.
    Ale z tego, co widzę są dostępne moduły, takie jak masz oryginalnie zamontowany w silniku Link
  • Poziom 3  
    carrot napisał:
    Ta oferta z allegro: czujnik halla i moduł wzmacniacza, nie ma żadnej mapy zapłonu.
    Ale z tego, co widzę są dostępne moduły, takie jak masz oryginalnie zamontowany w silniku Link


    Tak tak wiem. Mam tych zaplonow po dwa dodatkowe zapisy na jeden motocykl. Pomyśl się dlaczego wgl mam zapas i dlaczego chce zbudować coś swojego :D
  • Moderator Samochody
    Do tych zapłonów musisz mieć odpowiednią cewkę i porządny regulator napięcia. Bez tego nie masz co ruszać tematu, każdy padnie.