Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Monitorowanie sieci - na jakie strony z danego PC

07 Lis 2019 10:15 159 6
  • Poziom 3  
    Cześć

Przeglądałem podobne tematy i nie znalazłem odpowiedzi. Jestem początkujący w tym temacie sieci itd. Szukam jakiegoś programu który mogę zainstalować w firmie gdzie jest spięte siecią 6 komputerów, Żebym mógł zobaczyć kto z jakiego komputera co robi, na jakie wchodzi strony, z czego najczęściej korzysta itd. Czy jest jakaś możliwość zrobić coś takiego ?
    Prosiłbym o pomoc wraz ze wskazówkami jak to wgrać i spiąć żeby mój komputer był tak jak by głównym, żebym tylko ja miał dostęp do informacji.

Pozdrawiam
  • Poziom 3  
    A czy jakiś darmowy programik na testy się znajdzie ?
  • Specjalista Sieci, Internet
    Nie znam darmowego. Tego się nie załatwi samym programem. On musi zbierać dane albo z routera (te tanie, domowe nie mają takiej opcji), albo z agentów zainstalowanych na wszystkich komputerach śledzonych.
    Z częściowo bezpłatnych i łatwych w użyciu masz jeszcze Axence nVision. Całkiem bezpłatne, to chociażby Zabbix, ale na 6 pecetów nawet bym nie zaczynał z takim kombajnem.
    Standardowo do takich celów używa się routera wysyłającego dane poprzez protokół Net Flow oraz kolektora i agregatora na innym urządzeniu (np serwer Nfsen).
    Jeżeli chodzi też o bezpieczeństwo sieci, to używa się zamiast routera UTM, który to analizuje ruch pod kątem bezpieczeństwa oraz może tworzyć zaawansowane statystyki.
    nVision jest rzeczywiście też darmowy do 10 stanowisk. Ale też kombajn.
    jprzedworski napisał:
    nVision jest rzeczywiście też darmowy do 10 stanowisk. Ale też kombajn.