Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ford Focus MK1 turbina i gwizd - Przestała działać turbina i słychać gwizd na ja

07 Lis 2019 10:41 216 7
  • Poziom 8  
    Witam
    Przy działającej turbinie od około roku czasu:
    1.) Dziwny gwizd jakby lewe powietrze na jałowym biegu.
    2.) Gwizd/brzęczenie bardzo głośne przy zwiększaniu obrotów w trakcie jazdy od około 1800.
    3.) Spadek mocy (turbina cały czas działała chociaż rzadziej się załączała).

    Auto to Ford Focus MK1 1.8 TDCi z 2002 roku więc nie oddawałem do mechanika bo już nie warto ale trochę się podszkoliłem w mechanice i stwierdziłem, że sam temu podołam.
    Poczytałem trochę na necie i zgodnie z radami stwierdziłem, że sprawdzę wszystko i jeśli nic nie pomoże to zajmę się turbiną.
    Praca jaką poczyniłem:
    1.) Zacząłem od przeczyszczenia EGR bo sporo dymił na czarno (niestety nie mogę go wyczyścić idealnie bo jest połączony na stałe z kolektorem ssącym).
    Ford Focus MK1 turbina i gwizd - Przestała działać turbina i słychać gwizd na ja
    2.) Posprawdzałem wszystkie przewody dot. turbiny czyli:
    2.1.) Rurki plastikowe wciągające powietrze do filtra powietrza (niepołamane).
    Ford Focus MK1 turbina i gwizd - Przestała działać turbina i słychać gwizd na ja
    2.2.) Przeczyściłem czujnik MAF (przepływomierz).
    Ford Focus MK1 turbina i gwizd - Przestała działać turbina i słychać gwizd na ja
    2.3.) Wymieniłem rurę powietrza podłączoną do turbiny ponieważ była pęknięta sporo.
    Ford Focus MK1 turbina i gwizd - Przestała działać turbina i słychać gwizd na ja
    2.4.) Za turbiną sprawdziłem szczelność rur które idą do intercoolera.
    Ford Focus MK1 turbina i gwizd - Przestała działać turbina i słychać gwizd na ja
    2.5.) Sprawdziłem szczelność samego intercoolera tłocząc w niego powietrze pod wysokim cisnieniem żeby sprawdzić czy gdzieś nie ma dziury.
    Ford Focus MK1 turbina i gwizd - Przestała działać turbina i słychać gwizd na ja
    2.6.) Sprawdziłem szczelność rur z intercoolera do kolektora ssącego.
    Ford Focus MK1 turbina i gwizd - Przestała działać turbina i słychać gwizd na ja
    Żadne z powyższych nie rozwiązało mojego problemu - nadal gwizd i spadek mocy.
    3.) Odkręciłem kolektor ssący oraz wydechowy i wymieniłem na nich uszczelki bo też znalazłem takie opinie odnośnie lewego powietrza.
    Jednocześnie przy sprawdzaniu powyższych - wszystko dokładnie wyczyściłem. Samej turbiny niestety nie rozbierałem co może było błędem.
    Tak czy inaczej po tych wszystkich remontach nadal słychać gwizd, a dodatkowo PRZESTAŁA załączać się turbina. W ogole nie działa.
    Dodam, że raczej nie zapomniałem o podłączeniu czegokolwiek.
    Jeśli chodzi o gwizd to zauważyłem, że ustaje gdy odłącze jeden z węży jak na filmiku czyli:
    Wąż po lewej - odpowiedzialny jest za układ hamulcowy.
    Wąż po prawej prowadzi do turbiny i jest drożny oraz niedziurawy.
    Co według Was może być przyczyną
    1.) Niedziałającej turbiny ?
    2.) Gwizdu przy pracy silnika ?

    Załączam podgląd całego silnika:
    Ford Focus MK1 turbina i gwizd - Przestała działać turbina i słychać gwizd na ja
    Dodam, że w przewodach poniżej też nie ma żadnych szczelin, rurki są drożne, a czujniki przeczyszczone w miare możliwości:
    Ford Focus MK1 turbina i gwizd - Przestała działać turbina i słychać gwizd na ja
  • Poziom 38  
    Po odpaleniu auta zaciągana jest sztanga od turbiny?
  • Poziom 8  
    Niestety nie mam możliwości sprawdzenia aktualnie czy jest zaciągana gruszka - sprawdzę w następnym tygodniu. Dlatego właśnie uważam, że chyba zrobiłem błąd. Powinienem sprawdzić gruszkę i rozkręcić turbinę żeby sprawdzić czy nic tam nie lata.
    Ale mam przeczucie ze to nie jest wina gruszki. Bardziej byłbym skłonny uwierzyć, że to winna jakiegoś kabelka bo turbina działała przed remontem więc gruszka też musiała.
    Sprawdzę w następnym tygodniu gruszkę. Jakieś inne sugestie ?
  • Poziom 19  
    Jak jest geometria to ściągając wężyk puszcza sztangę i turbo przestaje gwizdać.Jak dolot szczelny to wyrwana lub zagięta jedna z łopatek wirnika.Tak to widze.
  • Poziom 8  
    Ok rozumiem, że pisząc sztanga macie na myśli gruszkę przy turbinie. Ok czyli jak odłączam węża to gruszka przestaje ciągnąć i turbina przestaje się kręcić przez co nie ma świstu spowodowanego walniętym wirnikiem w turbinie?
    Mogę w takim razie rozebrać turbinę i samodzielnie sprawdzić jak wygląda ten wirnik ?
    Da się to bez problemu poskładać później?
    Pytanie jeszcze dlaczego sama turbina w ogole nie reaguje pomijając w/w gwizd?
    Update:
    Dzisiaj zaślepię EGR i zobaczę jaka będzie moc i czy w ogóle coś się zmieni.
  • Poziom 38  
    Zeby turbina "ładowała" to sztanga po odpaleniu musi zostać zaciągnięta. Masz sprawdzić czy w czasie gdy silnik pracuje i odłączysz wężyk od gruszki to sztanga się wysunie, podłączysz zostanie wciągnięta.
    Sprawdź to w końcu!!!
  • Poziom 8  
    Sprawdziłem działanie gruszki i jest ok. Gruszka pracuje, a gdy odłączy się przewód podciśnienia to przestaje działać co jest logiczne.
    Zaślepiłem też EGR z ciekawości i nie widać różnicy w mocy - auto zmulone nadal (brak turbo).
    Czy w takiej sytuacji mogę założyć, że problem leży w samej turbinie ?
    Wygląda na to, że sprawdziłem cały obieg jeśli chodzi o turbo doładowanie.
    A co z niedziałającą turbiną? Jakieś pomysły?
  • Poziom 19  
    No to ściśnij ręką przewód dolotu i niech ktoś przygazuje.Przewód ma "puchnąć".Jak nie to turbo leży.