Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Konserwator Urządzeń Dźwigowych
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Śmierdzące spaliny/śmierdzi paliwem

07 Lis 2019 16:46 279 16
  • Poziom 3  
    Witam, mam Audi a3 1997 r z instalacją gazową.
    Mój problem wygląda tak, że przy odpaleniu auta przed przełączeniem na gaz on chwile chodzi na benzynie i właśnie tutaj jest problem, bo pobiera mi przez ten moment zbyt dużo paliwa (zaobserwowałem po spadku paliwa) i przy tym okropnie śmierdzi paliwem ze spalin? No w każdym razie śmierdzi paliwem.
    Mechanicy wyganiają mnie do elektromechaników a elektro~~ do mechaników i koło się zatacza.
    Jedynie, co mi sugerują to, to, że może świece może wtryski, a ja myślę ze problem jest w czujniku temperatury?
    Może jest tak, ze czujnik jest zepsuty i po prostu auto dostaje informacje ze ma przez ten okres, kiedy jest na benzynie być na ssaniu przez to podawana jest większa dawka i po prostu nie jest ona całkowicie spalana? Co o tym panowie sadzicie?
    Dodam, że nie chcą się podejmować roboty, bo mówią, że ?gra nie warta świeczki? on się dużo narobi, a dużo skasować nie może, bo to jakąś pierdoła.

    Słucham, co wy na to, pozdrawiam gorąco
    .
  • Konserwator Urządzeń Dźwigowych
  • Poziom 21  
    Check ci się nie pali? Może masz zbyt bogatą mieszankę i ci nie dopala paliwa lub leje któryś z wtrysków. Najprościej to sprawdzić najpierw świece, jak ci mechanik tego nie chce sprawdzić to myślisz że przez internet dostaniesz gotową diagnozę.
  • Poziom 3  
    A palił mi się, ale "na patencie" go wyłączyłem i się nie pali, a co Pan miał na myśli jak się check palił?
    Szukam w internecie bo są ludzie mądrzejsi od mechaników i kiedy przyjdzie termin na mnie to mu coś podpowiem (mam umówiony dopiero na za 2 tyg).
    Dzięki za odpowiedź.
  • Konserwator Urządzeń Dźwigowych
  • Poziom 21  
    Trzeba było go odczytać jaki błąd się wyświetla a nie kasować. Check engine to ikona silnika wskazująca że silnik nie pracuje według parametrów, uszkodzenie lub przerwa w obwodzie jakiegoś elementu. Trzeba było podłączyć się komputerem diagnostycznym aby odczytać błędy, Audi z 1997 powinna posiadać złącze OBD. Jak chodzi na LPG? Jaka instalacja LPG której generacji?
  • Poziom 3  
    Był podłączony i skasowany został, ale no nie pamiętam czego dotyczył, instalacja nie ma (chyba) nic do tego bo na instalacji pracuje wszystko dobrze i nie śmierdzi niczym.
  • Poziom 25  
    Miałem Toledo też z 1997r i z LPG. Sterownik silnika "uczył się" paliwa, korygował mapy do tego na czym jeździł. Jak rozregulowała mi się LPG to dostosował mapy, tak by na gazie było ok. Podczas rozruchu na benzynie podawał niewłaściwe dawki.

    Mechanik kazał pojeździć kilka dni na benzynie, by sterownik ustawił mapy na benzynę. A potem ustawił LPG i było ok.

    A z błędów pamiętam: błąd sondy λ i niewłaściwe wskazania przepływomierza.
  • Poziom 3  
    to jak myślisz, udać się do gazownika i zobaczyc co on powie?
    nie wiem czy to jest tak duzy problem czy po prostu mam słabych mechaników w mieście
  • Poziom 26  
    Proponuję zresetować mapy benzyny odłączając aku na przynajmniej pół godziny.
    Następnie uruchomić silnik bez żadnego obciążenia (np. światła )
    Zagrzać do uruchomienia się wentylatorów chłodnicy.
    Pojeździć na benzynie , następnie na gazie.
    Pojechać do "gaziarza", żeby zobaczył czy mapy pokrywają się
    i ewentualnie wyregulował gaz.
  • Poziom 25  
    Pojeździć jeden dzień tylko na benzynie (ze 20km lub więcej) i sprawdź następnego dnia rano czy się coś zmieniło.

    Jeżeli się zmieni na lepsze to jest jakiś trop, a jak nie to szukać dalej.
  • Poziom 21  
    Jak na gazie ok to świece w porządku bo gaz jest "czulszy" na słabe zapalanie mieszanki. Zrób jak ci poradzili wyżej, odłącz akumulator i na nowo musisz ustawić mapy benzyny jeżdżąc tylko na niej nawet z 50km. Jak ci się znowu zapali Check engine to go sobie zanotuj bo to może być ważna wskazówka.
  • Poziom 40  
    Dajcie spokój z odłączaniem akumulatora. Interfejs do tego Audi kosztuje kilkanaście złotych...
  • Poziom 26  
    sebap napisał:
    Interfejs do tego Audi kosztuje kilkanaście złotych...

    Program ukraść !
    Jeszcze wiedzieć jak obsługiwać.!
  • Poziom 40  
    Kto mówi, żeby ukraść? Wersja demo poda kod błędu i podstawowe parametry.
  • Poziom 26  
    sebap napisał:
    Wersja demo poda kod błędu i podstawowe parametry.

    Można skasować błędy, ale nie przywrócisz ustawień fabrycznych map.
    Jednak trzeba ukraść, żeby zrobić więcej, lub zapłacić tysiące,a nie kilkanaście
    złotych za kabelek OBD.
  • Poziom 40  
    Dlaczego uparłeś się na kasowanie map? Najpierw błędy i parametry.
  • Poziom 26  
    Kolego, pomyśl zanim napiszesz.

    Bez obrazy Autora.

    Proponujesz Autorowi, który raczej nie ma zbyt dużej wiedzy
    podgląd parametrów.
    Odłączenie klemy i zagrzanie silnika jest wykonalne dla Autora.
    Pozdrawiam.
  • Poziom 3  
    racja panowie, az tak bogatej wiedzy komputerowej nie mam (jak Wy). Bardziej sprawy proste-mechaniczne, ale podłączałem pod komputer i byl tylko błąd adapracji przepustnicy, nic wiecej, ale i tak nie pomogło. A pytanie z innej beczki, redukuje na nizszy bieg i obroty mi drastycznie spadaja, ze dzis mi 2x zgasł, (mam zepsuty termostat i auto nie jest dogrzane, a dopiero jutro mam chwile wolnego, zeby pogrzebac) czy przy redukcji (dojazd do skrzyzowania) moze byc to spowodowane termostatem? czy po prostu zle dawka jest ustawiona? a moze sonda???