Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Peugeot 5008 2.0 hdi 13 r .163 automat bva6 am6 tf-80sc

dawid9t 07 Nov 2019 18:20 2562 1
  • #1
    dawid9t
    Level 1  
    Witam jestem nowy na forum.chce opisać swoje doświadczenia z autem a raczej skrzynią biegów aisin warner. Auto kupiłem osobiście w de.przebieg 66 tyś.km.automat miękko zmieniał przełożenia z p na r n d oraz biegi zarowno na ciepłym jak i zimnym oleju jedyne co mnie zastanawiało to to że biegi zmieniane są na wyższy przy 1600obr 1800 obr.po przyjeździe do Polski zacząłem badać temat wymiany oleju. Peugeot polska twierdzi że nie wymaga wymiany.poczytalem fora i zdecydowałem się na statyczna wymianę w dużej i znanej firmie we Wrocławiu. Kupiłem oryginalny olej peugeot ⁹734r7 jws 3324.czytając fora dowiedziałem się że statycznie wpłynie 3-4 litry.co się okazało pi wymianie fachowiec stwierdzìł że weszło 5.5 l.zdziwiło mnie to ale co z wróciłem do domu i po około 2 tygodniach zaczęły się moje problemy auto zaczęło szarpać po przejściu z n na D. PO telefonie do Wrocławia Pan opryskliwie stwierdzìł że olej był przepracowany i że miałem wyciek(spod uszczelki pompy wtryskowej) hehe i że nie zaleca wymiany dynamicznej bo za mały przebieg tylko naprawę itp..udałem się ponad 600 km do firmy domański łuków tam auto miało dynamiczna wymianę (olej zalany ravenol lifetime)skasowany licznik pracy skrzyni oraz adaptacje przyuczanie oraz dowód w postaci tego że przelano olej aż o 2 , byłem świadkiem wymiany.skrzynia pracuje bardzo fajnie lecz nie dawało mi spokoju to że jeżdżę tylko na trybie s ponieważ biegi na D zmieniaja się góra przy 1800 obr.pojechalem do zielonej góry do znanego na wszelakich forach o tej skrzyni Pana Kamila pn stwierdzìł że to kwestia tylko i wyłącznie oprogramowania skrzyni .PO jeździe stwierdzìł że asb jest sprawna ma delikatny luz (Ten typ tak ma)i że może Przy przełączania z p na r n D lekko drgnac.opisuje tu swoje problemy z tą skrzynia bo z auta jestem zadowolony i to bardzo mały przebieg silnik oszczędny a skrzynia jest fajna tylko te niskie obroty dodam że mam aktualnego soft asb z 2012 .ma ktoś jakiś pomysł na rozwiązanie mojego problemu?Czy pozostaję jazda w trybie s pozdrawiam
  • #2
    darecki1176
    Level 1  
    Witam,
    Dodam coś ze swoich doświadczeń z tego typu skrzyń (AISIN typu Durashift) Mam obecnie w 508 2.0 bluehdi, TF-82 SC AM6 a wcześniej miałem w Mondeo mk4 2.0 tdci (silniki te same tylko po małej modernizacji, raczej osprzętu i eco) w mondeo skrzynia AISIN AWF21 TF-81SC te skrzynie są dużo lepsze i porównywalne do tradycyjnych np jakie stosuje Mazda. Są one dużo trwalsze niż PowerShift 2sprzęgłowy, np. od 2010r w Fordzie na Europę, potwierdza to rynek USA który nie wprowadził do produkcji takiego wynalazku, wynalazku który w EU wycofano z forda około 2016-2018r.
    Wiec w przypadku gdy musimy użyć większej siły żeby wyciągnąć lewarek z P na R, czy od razu na N czy D czujemy też szarpnięcie a nawet uderzenie od skrzyni... to kłania się dobra szkoła obsługi tradycyjnych skrzyń automatycznych, czyli kilka dobrych zasad użytkowania automatu i nie raz już o tym czytałem.
    Spróbujcie po zakończeniu jazdy ustawić lewarek na poz. N, później zaciągnąć ham. ręczny, następnie zwolnić ham. nożny i dopiero wbić na P!!! Po takiej procedurze parkowania sprawdźcie czy problem występuje, jeżeli nadal będzie to będzie potrzebna Adaptacja skrzyni biegów u fachowca z komp. wyposaż. w taką funkcję...

    Dodano po 40 [minuty]:

    Dodam jeszcze że te skrzynie jak dużo innych dobrych urządzeń z tamtej epoki, nie były jeszcze konstruowane jako idiotoodporne... Nowe wynalazki czy w lepszych markach pojazdów są ulepszane gdyż były dokładane systemy S&Stop i np. automatyczny hamulec ręczny.
    Więc blokady skrzyń czyli funkcja "P" musi być też w pełni elektroniczna a nie tylko pół manualna.

    Trzeba też pamiętać że nie należy zmieniać pozycji z D na N podczas jazdy lub na skrzyżowaniu w oczekiwaniu na światło. Trzeba też pamiętać że nie powinniśmy używać "P" w ruchu ulicznym po zatrzymaniu pojazdu, gdyż w przypadku uderzenia w nas przez inny pojazd, np choćby z tyłu, raczej dojdzie do zerwania blokady "P" i skrzynia do remontu lub wymiany...
    Większość skrzyń nie ma takiej konstrukcji jak np DSG które są wyposażone w napęd pompy oleju wewnątrz skrzyni która bezustannie i niezależnie od pozycji lewarka napędza pompę która wytwarza ciśnienie co jest koniecznością do właściwej pracy skrzyni.

    Dodano po 7 [minuty]:

    Używanie N podczas jazdy lub na postoju nie jest zdrowe dla skrzyni w odniesieniu do uzasadnienia jw. wytwarzanie ciśnienia oleju wewnątrz skrzyni (większość skrzyń)

    Dodano po 42 [minuty]:

    Nie dajmy się prowadzić jak STADO BARANÓW! przez marketingowe i ekonomiczne chwyty ASO!!!
    A zdajmy się na stare mądre twierdzenia "KTO SMARUJE TEN JEDZIE"

    Niektóre ASO niby nie zaleca wymiany oleju ale nigdzie nie jest zapisane że się nie wymienia...
    Wyjątkiem są nowsze skrzynie np DSG 7bieg. które posiadają suche sprzęgło i w nich przewidziano interwał oleju dopiero blisko 150kk, gdyż konstrukcja części mokrej jest zbliżona do manualnej skrzyni a sprzęgło do tradycyjnego, co nie ma wpływu na zużywanie oleju poprzez przegrzanie i zabrudzenie spowodowane ścieraniem się okładzin na tarczach sprzęgłowych jak w tradycyjnym mokrym automacie...
    I tu mamy czarno na białym! Że olej w skrzyni automatycznej z mokrym sprzęgłem degraduje olej poprzez przypalanie co prowadzi do utraty właściwości smarnych tak jak w przypadku oleju silnikowego, a okładziny na tarczach sprzęgłowych ulegają ścieraniu i wytwarzaniu pyłu co powoduje nagar który osadza się na gładziach, ślizgach tłoczków elektrozaworów które doprowadzają do blokowania ich i różnego rodzaju objawów złej pracy skrzyni...

    Według instrukcji każdego auta z USA, gdzie jeździ 99% pojazdów na automacie, jest napisane wymiana oleju co 30tys/mil co daje 48tys/km!!! A nie że się nie wymienia! Tyle że tam ludzi na to stać i w zamian robią po 300-500tys/km bez większych awarii, co już kiedyś opisał na forum gość z PL jeżdżący tam kilkoma różnymi automatami...

    A u nas jest tak:
    Nowe gwarancja na dwa lata, robimy 150kk więc co tam będę następnemu użytkownikowi ulepszał, w szczególności że aso nie zaleca to i kasa w kieszeni zostanie... A nie jeden PowerShift miał już wymienioną skrzynię po 130kk!!! Zazwyczaj na gwarancji za granicą, bo tam się kręci spokojnie 100kk i więcej na rok.

    Jak znajdę filmik to podeślę link, jak olej traci właściwości po niespełna 30kk a silnikowy nie ma nawet 10kk🤦‍♂️