Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Auto "chodzi" po wyciagnieciu kluczyka.

07 Lis 2019 23:10 231 7
  • Poziom 2  
    Witam serdecznie.
    Posiadam golfa 2 z gratami od golfa 3. Silnik 1.9 AFN pomodzony. Ostatnio zrzucałem skrzynię biegów i wymieniałem sprzęgło. Po wymianie przy wkładaniu użyłem migomatu bo musiałem coś pospawać. Ogólnie na wiązki uważałem ale coś musiało się stać. Po odpaleniu silnika nie mogłem go zgasić. Nie pali się kontrolka od aku przy rozruchu. Auto chodzi po wyciągnięciu kluczyka (tablica czarna więc wykluczam kostkę stacyjki). Myślałem że dostał regulator napięcia po spawaniu. Faktycznie dostał bo nie było ładowania, na odpalonym silniku było jakieś 12,5V. Wymieniłem regulator i teraz jest 14.8v podczas pracy gdy bezpiecznik od wstecznych jest wyciągnięty (kiedy jest włożony to ladowanie wynosi 15.9v). Zauważyłem że po wyciągnięciu kluczyka auto można wyłączyć w następujący sposób: (Poza zdławieniem go na 5 biegu:))
    1. rozpinając jednej z kostek od pompy paliwa
    2. rozpinając kostkę 2 pinową od alternatora
    3. wyciągając bezpiecznik nr14 (ten od wstecznych- w sumie to one też przestały działać nawet jak jest bezpiecznik)
    Na dzień dzisiejszy mam wyciągnięty bezpiecznik nr 14, jest jakieś tam ładowanie i można gasić normalnie silnik.
    Kostkę od stacyjki wykluczyłem bo podczas pracy wypiąłem kostkę stacyjki a auto dalej chodziło.

    Proszę o pomoc
  • Relpol przekaźniki

  • Poziom 43  
    Możliwe że ubiłeś komputer - należało by podstawić inny.
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 2  
    Pod kompa podpinalem kabel i sprawdzałem błędy. Wszystko działa. Powinno pokazać jakiś błąd?
  • Moderator Samochody
    sosarek napisał:
    Możliwe że ubiłeś komputer - należało by podstawić inny.
    Możliwe że dostaniesz ostrzeżenie zaraz, za wypisywanie porad od "czapy".


    Zobacz przekaźnik 109 na początek, a potem kolejno wiązkę do alternatora - czy cienki kabelek nie zwarł się z grubym. Potem pewnie jeszcze trzeba będzie zajrzeć do licznika - lampka ładowania działa prawidłowo?
  • Poziom 2  
    Jeżeli chodzi o kontrolkę ładowania to się nie świeci (mam wstawiony i zaprogramowany licznik od golfa 4 na szynie CAM)
    Przewody od alternatora też sprawdzałem na zwarcie i przewodem B+ i nic) jutro odepnę całkowicie alternator i zobaczę czy coś się zmieni i oczywiście sprawdzę przekaźnik.
    Na schematach próbowałem znaleźć powiązanie między pompą paliwa a światłami wstecznym i znalazłem informację że ten sam bezpiecznik odpowiada za dawkowanie paliwa i prędkość w opcjach dodatkowych. Coś jest na rzeczy

  • Poziom 43  
    robokop napisał:
    Możliwe że dostaniesz ostrzeżenie zaraz, za wypisywanie porad od "czapy".

    Może jakieś uzasadnienie? Zresztą temat pojawia się wielokrotnie choćby
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2206265.html
    https://news.elektroda.pl/uszkodzenia-podczas-spawania-samochodow-t478398.html
    https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=71589

    Moderowany przez robokop:

    Jak widze delikatna sugestia nie podziałała, więc wdrażamy procedurę naprawczą. Pierwszy link dotyczy Volvo - to zupełnie co innego niż Golf, drugi link dywagacji na temat spawania, bez konkretów, a trzeci benzynowego Golfa... To tak dla wiadomości szanownego kolegi - obwód "15" dla sterownika silnika może zamykać się przez uszkodzony licznik - konkretnie układ kontrolki wzbudzenia alternatora. W związku z czym nakładam na szanownego kolegę ostrzeżenie -
    3.1.11. Nie wysyłaj wiadomości, które nic nie wnoszą do dyskusji. Wprowadzają w błąd, są niebezpieczne czy nie rozwiązują problemu użytkownika.
    Na przyszłość - pisze się albo konkretnie, albo wcale, "internetowi" specjaliści wprowadzają z reguły tylko zamęt.

  • Moderator Samochody
    Cytat:
    2. rozpinając kostkę 2 pinową od alternatora

    Przebita/ zwarta dioda główna + w alternatorze
  • Poziom 2  
    Alternator jest ok no chyba że wszystkie 4 walniete.