Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Metal Work Pneumatic
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ford Focus MK1 1,8TDCi - Szarpie na ciepłym silniku powyżej 2000 rpm

08 Lis 2019 09:46 90 2
  • Poziom 9  
    [syntax=delphi]
    Cześć. Odkad kupiłem focusa (MK1 1,8 TDCi przebieg potwierdzony 170 000) mam szarpnięcia powyżej 2 tys. obr. TYLKO na ciepłym silniku, tj. kiedy wskazówka od temp cieczy znajdzie się w połowie swojego zakresu. Na zimnym praca może nie jest idealna ale w miarę ładnie odpala (podymi chwilę na biało) i ładnie się zbiera, na ciepłym są szarpnięcia przy utrzymywaniu stałej pozycji pedału przyspieszenia obrotów, lub delikatnym wciskaniu. Przy mocniejszym wciśnięciu potrafi szarpnąć ale dalej idzie już dobrze. Odczuwam to jakby się coś przycinali.
    Mam identycznego focusa po stłuczce z którego podmieniam teraz części. Tamten był igła.
    Zamieniłem:
    1. Pedał przyspieszania obrotów
    2. Przepływomierz 4-letni DELPHI
    3. Elektrozawory sterowania turbo i EGR
    4. Czujnik położenia wału ( były opiłki chyba z dwumasy, na drugim to samo)
    5. Czujnik spalania stukowego
    6. Czujnik ciśnienia powietrza doladowanego
    7. Rozrusznik ( rok temu żeby sprawniej palił)
    8. Alternator. Pad jeden w czerwcu drugi początek października!
    I tutaj trzebaby zrobić przystanek bo poprzedni właściciel też wymieniał.... O co chodzi? Sprawdziłem wiązkę sterowania alternatora na odcinku metra i było ok. Może od tych szarpnięć pada.
    Pompę CR i wtryski robił już poprzedni właściciel i ten temat bym na razie zostawił bo auto na 3 i 4 biegu z pedałem w podłodze nie stwarza problemu.
    O zawór EGR i katalizator zadbał poprzedni właściciel.. tyle że odcięte (zaślepione) jest jedynie sterowanie EGR. Nie widzę blaszki zaslepiajacej mechanicznie rury od EGR

    Mechanicy rozkładają ręce, robili mi nawet przeguby.... bo to niby szło z napędu
    Przy ostatnim podpięciu pod komputer pojawił się błąd czujnika powietrza zasysanego który jest w obudowie przepływomierza, ale trudno mi wywalić 250 na nowy skoro ten ma dopiero 4 lata... Nie wierzę w to że odczyt temp. powoduje takie szarpnięcia, dlaczego na zimnym silniku nie szarpie?
    Nasza uwaga kieruje sie na dwumase ale szarpanie tylko na ciepłym to chyba nie dwumasa. Te opiłki na dwumasie mogą zakłócać czujnik położenia ale efekt powinien być niezależny od temperatury silnika?
    Nie znalazłem informacji na temat dogrzewania cieczy chłodzącej grzałka z alternatora ale chciałbym to też sprawdzić czy takie impulsowe włączanie i wyłączanie nie powoduje szarpania.
    Mam trochę wątpliwości co do pracy turbiny. W poprzednim Focusie słyszałem świst i na starej i na regenerowanej. Tutaj w ogóle jej nie słyszę... Jednak moc jest i grzybek po przegazowaniu odchyla dźwignie. Czy mieliście przypadek aby ten mechanizm się przycinał? Bo na to wskazywałyby objawy.
    Proszę o waszą pomoc co jeszcze sprawdzić, ew. gdzie podjechać na uczciwy komputer i sprawdzić który parametr jest anomalia w trakcie szarpania?
    Zrobiłem diagnostykę FORScan-em:
    CPU na zimnym silniku, obroty jałowe. Zdjęcia 1 i 2:
    to mnie mnie zastanawia to w jaki sposób FORScan numeruje cylindry, czy jest to 1 3 4 2 i odpowiednio wyświetla jako A B C D?
    Czemu korekty po ponownym odpaleniu się zmieniły?
    Ford Focus MK1 1,8TDCi - Szarpie na ciepłym silniku powyżej 2000 rpm Ford Focus MK1 1,8TDCi - Szarpie na ciepłym silniku powyżej 2000 rpm

    Kolejny parametr to m.in. czujnik spalania stukowego - zdjęcia poniżej - również na biegu jałowym ponieważ w trakcie jazdy program nie mógł wykonać tego testu. Niestety nie potrafię zinterpretować wyników, proszę Was o pomoc.

    Ford Focus MK1 1,8TDCi - Szarpie na ciepłym silniku powyżej 2000 rpm Ford Focus MK1 1,8TDCi - Szarpie na ciepłym silniku powyżej 2000 rpm
    Na koniec parametry w trakcie jazdy:
    Zdjęcia parametrów CPU. Ja nie widzę żadnych odchyleń ale może to wynika z niskiej częstotliwości odczytu z komputera?
    Ford Focus MK1 1,8TDCi - Szarpie na ciepłym silniku powyżej 2000 rpm Ford Focus MK1 1,8TDCi - Szarpie na ciepłym silniku powyżej 2000 rpm

    Przy maksymalnym obciążeniu ciśnienie na szynie dochodzi do 135 000kpa, a ciśnienie powietrza nawet do 250 kpa (2,5 bar) według wpisów na forach maksymalne ciśnienie to ok 1,5 bar. Czy wobec tego mam przeładowanie? Dodam że w trakcie szarpnięć to ciśnienie wynosi ok. 1.3 bara, a przy mocniejszym przyspieszaniu dochodzi właśnie nawet do 2,5 bar i nie odcina gwałtownie - zostaje na tym poziomie.
    Ford Focus MK1 1,8TDCi - Szarpie na ciepłym silniku powyżej 2000 rpm
    Przed założeniem tego tematu przekopałem fora ale objawy a zwłaszcza rozwiązania problemów nie pasują do mojego przypadku. Mam nadzieję na wasze wskazówki co do dalszej diagnostyki.
  • Metal Work Pneumatic
  • Poziom 9  
    Ja miałem takie objawy w moim Golfie 4 i winny był nieszczelny kolektor dolotowy powietrza.
    Nie twierdzę że tutaj będzie tak samo.
  • Metal Work Pneumatic
  • Poziom 9  
    hph51956 napisał:
    Ja miałem takie objawy w moim Golfie 4 i winny był nieszczelny kolektor dolotowy powietrza.
    Nie twierdzę że tutaj będzie tak samo.

    Był pęknięty czy spod uszczelki dmuchało? Miałeś szarpnięcia tylko na ciepłym?
    U mnie komputer wskazuje wysokie ciśnienie doładowania więc to chyba nie to... Trudno mi to też będzie samemu sprawdzić.