Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Testo
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Seat Ibiza - Rozładowuje akumulator

08 Lis 2019 17:30 123 6
  • Poziom 24  
    Koledzy, chciałem pomóc sąsiadowi a uwikłałem się w .... . Pacjent to Seat Ibiza 2002r. Choroba to nadmierny pobór prądu na postoju.
    Na początek sprawdziłem ładowanie - 14,3V więc sprawdziłem VCDS-em, nie wskazał niczego co mogło by naprowadzić mnie na trop.
    Sygnał dźwiękowy i grzanie szyby jako błąd sporadyczny. Auto traci 3,2A w piku a później spada do 1,6A. Wyjmowanie bezpieczników nie naprowadziło a może zrobiłem to niedokładnie, jutro powtórzę .
    Alternator nie pobiera, zauważyłem że podczas dotykania klemą do plusa wtedy kiedy pik był wysoki, drgnęły troszkę wycieraczki przednie. Rozłączyłem włącznik pod kierownicą (nic), rozłączyłem silnik wycieraczki, pik spadł do 1,6A a po chwili jest 0,8A.
    Szukam przekaźnika, nie wiem gdzie on jest. Może on a może sam silnik. Oczekuję podpowiedzi gdzie szukać przekaźnika, czy 0,8A to na centralny i immobilizer jest ok?
    A może jeszcze coś do sprawdzenia na czym powinienem się skupić?
  • Testo

  • Moderator Zabezpieczeń Pojazdów
    rynio_di napisał:
    pik spadł do 1,6 A a po chwili jest 0,8

    Oczywiście amperomierz wpięty w obwód akumulatora, drzwi, pokrywy, itp pozamykane, auto zamknięte pilotem i odczekałeś 10-20 min do wykonania pomiaru ?
    Wstępne pomiary proponuję wykonać miernikiem cęgowym aby nie rozłączać akumulatora.
    Jak długo odczekałeś od zamknięcia samochodu pilotem do pomiaru ?
  • Testo
  • Poziom 24  
    Niestety tych czasów nie przestrzegałem . Co do drzwi , pokrywy silnika . bagażnika tak wszystko zamykane . Pomiar amperomierz w obwodzie , Sorki ale co zmieni miernik cęgowy ( nie mam takiego ) . Najbardziej zastanawia mnie to drgnięcie silnika wycieraczek , Skąd ten krótkotrwały impuls , Kluczyka w stacyjce też nie było .
  • Poziom 24  
    Nie mam tego modułu na podmianę , A czy wypięcie go z obwodu zaburzy możliwość diagnozy? Bo to moduł dozoru wnętrza . Czy Vcds nie wykazał by nadmiernego poboru prądu , bo skaner go widzi lecz błędu nie rejestruje .
  • Poziom 38  
    rynio_di napisał:
    Nie mam tego modułu na podmianę , A czy wypięcie go z obwodu zaburzy możliwość diagnozy? Bo to moduł dozoru wnętrza . Czy Vcds nie wykazał by nadmiernego poboru prądu , bo skaner go widzi lecz błędu nie rejestruje .

    Błądzisz i to strasznie.
    "Pozamykaj" auto znaczy pozatrzaskuj zamki, drzwi i maskę zostaw otwartą. Wepnij amperomierz idź na kawę i wróć za 20 minut, wtedy sprawdź na którym bezp. masz pobór prądu. Wycieraczkom daj spokój narazie. Daj znać co ustalisz.
  • Poziom 24  
    Błądzenie jest sprawą ludzką więc zwróciłem się o pomoc na forum aby nie za bardzo błądzić . Pomiary jakie robiłem były właśnie tak : auto zamknięte ( łącznie z klapą silnika) . miernik na zewnątrz lecz może nie odczekiwałem aż 20 min pewnie mniej . Zrobię to ponownie ,siedząc w aucie mając odkręconą tablicę bezpieczników łatwo mi będzie sprawdzić przez który jest taki pobór . I to co w pierwszym poście to pomiary . Nowy pomiar , aku naładowany 13,8 V podłączony w aucie po 12 godzinach ma zaledwie 8.6 V . A to że wycieraczki robią krok ,po podłączeniu aku nie jest sprawą normalną . Na razie czekam na moduł na podmiankę .