Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Suzuki Jimny 2015 - Wysokie obroty na zimnym silniku po odpaleniu.

09 Lis 2019 16:44 435 11
  • Poziom 11  
    Witam
    Posiadam Jimnego z roku 2015 i od jakiego czasu borykam się z problemem a mianowicie po odpaleniu zimnego silnika obroty wskakują na ponad 2 tys. po pewnym czasie ( od 1 do 2 minut ) spadają na około 1100 a jak silnik już rozgrzeje się to na około 900. Jak palę ciepły silnik to obroty na chwilę tylko wskakują na 2 tys. a potem sa prawidłowe. Testowałem skanerem OBD2 iCar2 Vgate i programem SDProg i nie znalazłem żadnych błędów i wszystkie czujniki sprawne, otwarcie przepustnicy na 13% na włączonym zapłonie i biegu jałowym. Proszę o pomoc.
  • Poziom 26  
    A może po prostu tak ma być? Zobacz sobie w tych programach jakie silnik ma faktycznie obroty i jakie temperatury widzi sterownik.
  • Poziom 26  
    U mnie w Subaru przy ostatnich przymrozkach też po zapaleniu zaczynał pracę od 2tys. Obrotów. Toyoty D4D też długo trzymają wyższe obroty. Jak wszystko działa to nie ma co szukać.
  • Poziom 11  
    Jimny tydzień temu zaliczył ASO mechanicy nic nie znależli i stwierdzili że tak ma być, to normalne, to dlaczego przez 4 lata jak zimny i zimą paliłem to silnik zaczynał pracę na 1300 obr. potem po rozgrzaniu schodził na 800.

    Obecnie mamy rano przymrozki i Jimny z rana po odpaleniu wchodzi na 2400 obr..Dziś trochę pogrzebałem rano przed odpaleniem wypiąłem wtyczkę od krokowca i po odpaleniu silnika zastartował z obrotami 1200 jak silnik rozgrzał się to obroty weszły na 1500, oczywiście wyskoczyła kontrolka check. Do krokowca nie dobrałem się za dużo roboty, chciałem odkręcić cewkę z gniazdem lecz nie mam torxa 5 kontnego by sprawdzić czy się nie przycina.
  • Poziom 33  
    Możesz jeszcze sprawdzić czy nie ma czasami nieszczelności w kolektorze za przepustnicą typu jakieś sparciałe oringi pod przepustnicą , luźne wężyki podciśnieniowe do kolektora ssącego , wybita ośka przepustnicy itp.
    Producent nie podaje wartości obrotów biegu jałowego dla zimnego silnika. Podaje tylko dla rozgrzanego tak jak w załączniku.
    Załączniki:
  • Poziom 11  
    Sprawdzalem nieszczelności, jak zatkam ręką rurę ssącą powietrze to silnik gaśnie
  • Poziom 11  
    Szukałem tych nieszczelności i nic nie mogę wyniuchać, nic nie słychać nie widać. Najgorsze jest to że silnik jak rozgrzeje się to obroty są stabilne, nie falują wahają się w przedziale około 800, jak by były nieszczelność to myślę ze obroty również by były większe. Dziwne jest to jak palę silnik nawet rozgrzany to obroty również lecą na 2 tys. a potem kilku sekundach spadają właściwych (800), Przed usterką jak paliłem silnik to startował zawsze od około 1.2 tys czy zimny, czy ciepły. rozmawiałem również z ludźmi którzy mają Jimnygo 1,3 benzyna i mówią również że silnik startuję od około 1.2 tys bez znaczenia zimny czy ciepły. A w ASO pewnie nie chcieli marnować cennego czasu na poszukiwania wiec mnie zbyli słowami tak ma być :(
  • Poziom 26  
    Spróbuj wyczyścić ten silnik krokowy.
  • Poziom 11  
    W sobotę udało mi się odkręcić cewkę z regulatora obrotów (silniczka krokowego), wirnik obraca się lekko bez żadnych oporów. Postanowiłem zmierzyć rezystancję uzwojeń i tu niespodzianka wszędzie podają że rezystancja uzwojeń waha się w granicach 25-28 omów zależnie od temperatury. Gniazdo 3 pinowe, pin środkowy to "+" czyli wspólny a skrajne to RSC zamykanie i RSO otwieranie. Pomiary wyszły bardzo dziwne pomiędzy środkowym i pierwszym skrajnym wyszło 49,7K, a pomiędzy środkowym i drugim skrajnym wyszło poza zakresem pomiarowym miernika, pomiary na zimno. USZKODZONY, CZY ELEKTRONIKA W CEWCE bo jak wepnę wtyczkę do krokowca to obroty na rozgrzanym silniku wracają z 1500 na około 800, ten regulator biegu jałowego dodatkowo zawieram mechanizm bimetalowy ( https://alflash.com.ua/idlet.htm ). Czy ktoś może ma na półce taką cewkę lub regulator DENSO 18117-78F11 i mógł by zmierzyć. A tak wygląda cały regulator
  • Poziom 11  
    Ostatnio Jimny wylądował na 9 dni gdyż był robiony lift zawieszenie, elektryk czy tam elektronik miał czas na przyjrzenie się bardziej problemowi i również nic nie znalazł stwierdził iż wszystkie czujniki i układ sterowania sprawny, a komputer nie wskazuje nieprawidłowości . Ostatecznie padło inne stwierdzenie że należało by mieć drugiego takiego samego Jimnego sprawnego aby porównac parametry z komputera.