Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fiat Seicento - Zgubiłem kluczyki

09 Lis 2019 21:49 942 44
  • Poziom 5  
    Witam!
    Zgubiłem kluczyki z auta. Poradźcie co robić. Na allegro widziałem używaną stacyjkę z imobilaizerem i komputerem. Jakbym to kupił i podmienił,czy by to działało? Czy jeszcze trzeba coś programować?
  • Poziom 38  
    Kupujesz tzw. zestaw startowy i powinno być ok.
  • Poziom 29  
    A jak wejdziesz lub zamkniesz auto? Kluczyk to raz a dwa wkładki zamków i stacyjka z którymi będzie współpracował. Jakie to SC? można kupić sterownik bez kodu, odpinasz swoje immo, podłączasz sterownik i masz zawsze bez kodu.
  • Poziom 5  
    Ten zestaw startowy ma być z tego roku co produkcja auta? Zaglądałem na allegro i tam jest opisane, że pasuje do Fiata Punto i Seicento. Będzie to tak pasować? Wymiana jest trudna, czy lepiej powierzyć to jakiemuś warsztatowi?

    Dodano po 1 [minuty]:

    Seicento 2003 rok, silnik 1,1.

    Dodano po 2 [minuty]:

    No tak, z zamkami też coś trzeba zrobić, korek wlewu paliwa też na kluczyk.
  • Moderator Samochody
  • Poziom 25  
    Jak zdemontujesz stacyjkę to ślusarz (dobry) dorobi Ci kluczyk. Ale zostaje immo. Więc, albo dorabiasz kluczyk, później, albo wyłączasz immo, albo dopasujesz nowy transponder. Możesz też kupić zestaw nowych wkładek na allegro wymienić, ale i tak trzeba zrobić immo.
  • Poziom 29  
    2003 to MPI. Były dwa rodzaje sterowników IAW59F oraz IAW4AF. Obydwa mają immo (centralka immo musi być w komplecie z kluczykiem-transponderem i sterownikiem silnika) Sa sterowniki wylogowane i można je adaptować do swojego immo ale i tak nie masz kluczyka więc lepiej zestaw startowy z kluczykami i zamkami.
  • Poziom 5  
    Czyli bez różnicy jaki kupię ten zestaw startowy? Mam zamiar to zakupić a potem auto wstawić do warsztatu żeby mi to wymienili.
  • Poziom 38  
    Jak wstawisz do warsztatu to sami będą wiedzieli co zrobić i zrobią brakujący klucz i po problemie, ewentualnie wyłączą immo i będziesz mógł gwoździem zapalać. Szkoda kasy na zestawy.
  • Poziom 2  
    Witam.
    Najpierw skonsultowałem się z mechanikiem samochodowym. Jeśli masz urządzenie, możesz łatwo nauczyć imo nowego transpondera.
    Mile widziane. Moto
  • Moderator Samochody
    Nie bez różnicy, musisz kupić pod takie ECU jak masz w aucie. Tzn. na upartego jak masz IAW-59F to możesz kupić IAW-4AF i przerabiać wiązkę silnika.
  • Poziom 2  
    Witam.
    Najpierw skonsultowałem się z mechanikiem samochodowym. Jeśli masz urządzenie, możesz łatwo nauczyć imo nowego transpondera.
    Mile widziane. Moto
  • Poziom 5  
    A czy samodzielne wymiana staacyjki i tej centralki i immobilisera jest do ogarnięcia?Wiadomo żeby dostarczyć auto do warsztatu to trzeba skorzystać z pomocy drogowej,a to zaś koszta.
  • Moderator Samochody
    Zdemontowanie stacyjki nie mając kluczyka może być dość problematyczne. Auto jest w ogóle otwarte?
  • Poziom 5  
    Tak,auto udało się otworzyć

    Dodano po 7 [minuty]:

    1.jak włączyć zapłon bez kluczyka?

    2.nie mam takiego kodu.A może to ma być kod co na filmiku jest pokazany?
  • Poziom 32  
    krisss22 napisał:
    A może to ma być kod co na filmiku jest pokazany

    Nie, kod jest na tej niebieskiej karcie indywidualnie przypisanej do samochodu.
  • Poziom 5  
    No niestety nie mam auta od nowości i takiej karty nie mam
  • Poziom 34  
    To jak chcesz rwać stacyjkę samemu, czy o co Tobie chodzi? W jakim kierunku ma iść porada?
  • Poziom 38  
    Kod i te inne rzeczy nie problem dla fachowca, niestety sam nic nie zrobisz.
  • Poziom 5  
    Jeszcze jedno mam pytanie. Co zrobić z zamkami w drzwiach, klapie bagażnika i korku wlewu paliwa? Czy kupno wkładek coś mi pomoże? Czy bez kluczyka wyciągnę wkładki z zamków i zamontuję nowe?
  • Poziom 15  
    Witam.
    Można podejść do salonu Fiata z dowodem rejestracyjnym i poprosić o wyrobienie klucza z pilotem.
    Trochę to kosztuje ale 100% działa.
    Wracasz do domu i wszytko gra.
    W między czasie warto poszperać po necie na stronie biur rzeczy znalezionych, być może ktoś tam dostarczy zgubę.
  • Poziom 38  
    Nie ma pewności, że zadziała bo jak wcześniej byli tacy co tak podeszli do sprawy że wymieniali z byle powodu zamki to nie wiadomo który komplet już jest. Wyjmij wkładkę z drzwi bo to zrobisz bez problemu i poszukaj kogoś kto zrobi Ci klucz na podstawie tej wkładki bez problemu, dołożysz do tego puszkę immo bo też nie problem odkręcić jedną śrubkę i dwie kostki do wypięcia i ktoś dorobi klucz gotowy do odpalenia, który włożysz w stacyjkę i odpalasz auto. Można to zrobić na miejscu lub wysyłkowo. Gdy byś jeszcze czegoś nie rozumiał to pisz.
  • Poziom 15  
    Byłem kiedyś z takim problemem w Centrum obsługi od swojego auta. Elektromechanik nie dawał rady a w serwisie Seata zrobili to w pół godziny, powiedzieli jeszcze, że w ramach usługi zimowej uzupełnili olej.

    Za klucz i usługę zapłaciłem parę stówek, gwarancję dali, wymiana, naprawa klucza po zalaniu itp. Sprawdzili całą elektrykę itp. Kosztowało to, ale się opłacało.

    Jeśli miałeś dwa klucze to weź ten stary nie trzeba wozić całego auta oni sobie sprawdzą jaki jest ten twój zamek bez problemu i na tej podstawie wszystko dopasują. Jeśli nie to daj im wkład od stacyjki, zamka.

    Dostaniesz pilot oryginalny do zakodowania z instrukcją jak to zrobić, lub zrobią to w ramach usługi na miejscu.
  • Poziom 32  
    mateklos napisał:
    Za klucz i usługę zapłaciłem parę stówek

    Parę stówek o praktycznie wartość tego Seicento.
    mateklos napisał:
    Jeśli miałeś dwa klucze to weź ten stary nie trzeba wozić całego auta

    Gdyby miał drugi klucz to praktycznie nie było by problemu...
  • Poziom 5  
    adam7009 napisał:
    Nie ma pewności, że zadziała bo jak wcześniej byli tacy co tak podeszli do sprawy że wymieniali z byle powodu zamki to nie wiadomo który komplet już jest. Wyjmij wkładkę z drzwi bo to zrobisz bez problemu i poszukaj kogoś kto zrobi Ci klucz na podstawie tej wkładki bez problemu, dołożysz do tego puszkę immo bo też nie problem odkręcić jedną śrubkę i dwie kostki do wypięcia i ktoś dorobi klucz gotowy do odpalenia, który włożysz w stacyjkę i odpalasz auto. Można to zrobić na miejscu lub wysyłkowo. Gdy byś jeszcze czegoś nie rozumiał to pisz.
    jak wygląda ta puszka?gdzie ją znajdę?przy samej stacyjce?
  • Poziom 34  
    Pod kierownicą po lewej.
  • Poziom 5  
    A to normalnie pójdzie wypiąć i potem włożyć, czy trzeba potem to lutować, chodzi mi o przewody.
  • Poziom 34  
    Idź na jakiś normalny warsztat bo się komedia robi z tymi bzdurnymi pytaniami. Tam powiedzą wszystko. Pytaj się o możliwość dorobienia transpondera do imma czy mają kogoś na oku. Lub drugi sterownik bez immo za dokładnie tą samą kwotę ok. 100 zł. Nic się nie bój, za poradę nie płacisz. Na zjazd awaryjny dadzą ci kod w serwisie Fiata bez problemu.
  • Poziom 5  
    Przepraszam za te pytania, ale wolę się dopytać, bo pierwszy raz mam z tym do czynienia. Jeszcze raz przepraszam.