Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Dlaczego Corsa D Z10XEP nie odpala po wymianie oleju?

Heinzek 10 Nov 2019 09:39 876 10
  • #1
    Heinzek
    Network and Internet specialist
    Witam,

    Samochód Opel Corsa D 2011r 1.0 16V Z10XEP

    Problem z uruchomieniem silnika po wymianie oleju.
    Kolega postanowił wymienić olej więc wyjechał z garażu i wymiany dokonał na podwórku. Niestety po zakończonym procesie silnik nie chciał się uruchomić.

    Sprawdzona została cewka i iskra jest. Pompa paliwa w baku również podaje paliwo na szynę(magistralę) jednak auto nie odpala.

    Podłączyłem DS150e jednak nie znalazł żadnych błędów w sterowniku silnika. Jednak nie wyświetla on aktualnych parametrów silnika.

    Gdzie szukać problemu? Co odpowiada za otwarcie wtryskiwacza?
  • #2
    adam7009

    Level 40  
    Trza sprawdzić czego brakuje na wtryskiwaczu ,zasilania czy wysterowania.
  • #3
    mobil6000
    Level 15  
    Paliwo jest
    Iskra jest
    Brak usterek w kompie
    przerabialem to u siebie -przestawiony rozrzad
  • #4
    Heinzek
    Network and Internet specialist
    Troszkę dziwne żeby rozrząd się przestawił, ale nie mogę tego wykluczyć. Auto ma przejechane 61000km i jest bardzo zadbane.

    Jest jakiś sposób gdzie można zaglądnąć żeby sprawdzić czy jest to dobrze ustawione? Żeby niepotrzebne nie rozkręcać silnika.
  • #5
    mobil6000
    Level 15  
    Sprawdzić rozrząd w tym silniku to 10 minut roboty, pokrywę zaworową trzeba ściągnąć parę śrubek (w załączniku schemat )
    Nie rozpinaliście czegoś ? albo było mycie silnika ?
  • #6
    kaczor2502
    Level 14  
    Może moje pytanie głupie ... ale po co wymieniać filtr oleju po wymianie oleju i wyjechaniu samochodem to się razem wymienia przed uruchomieniem silnika bo cały syf się wymiesza z nowym olejem ? A nie chodziło tu o filtr paliwa ? bo jeśli filtr paliwa to pewnie układ się zapowietrzył i to jest powodem że auto nie chce palić ...
  • #7
    Heinzek
    Network and Internet specialist
    kaczor2502 wrote:
    Może moje pytanie głupie ...

    Pytanie nie głupie. Źle opisałem sytuację. Kolega w garażu trzyma samochód jednak jest tam mało miejsca na naprawy. Wymiany oleju i filtra dokonał na podwórku przed garażem.
    Po tej operacji auto już nie zapaliło.

    Nie mam od kogo załatwić blokad na rozrząd więc auto podjedzie na warsztat do jakiegoś specjalisty.
    Zastanawia mnie czy nie warto uruchomić silnik z "plaka". Jeśli złapie to znaczy że rozrząd powinien być OK

    Załatwiłem od kolegi interfejs op-com. W sterowniku silnika również brak błędów jak na chińskim DS150e. Aktualnych parametrów też nie dało się odczytać ( inne sterowniki podawały je bez problemu) opcom zgłaszał błąd:
    Dlaczego Corsa D Z10XEP nie odpala po wymianie oleju?

    Czy to jest normalne?
  • #8
    ociz
    Moderator of Cars
    Heinzek wrote:
    Zastanawia mnie czy nie warto uruchomić silnik z "plaka".

    Benzyniaka z dużym stopniem sprężania tak łatwo nie odpalisz na plaku, "paliwo" trzeba dość precyzyjnie dawkować żeby w ogóle załapał.
  • #9
    mobil6000
    Level 15  
    Zwykle przestawiaja się walki względem siebie do sprawdzenia potrzebujesz klucz płaski lub kawałek płaskownika i śrubokręt i ustalisz czy rozrząd jest przestawiony .
    A odnośnie ustawienia ponownego to zależy już od twojej wprawy i wiedzy
  • #10
    jurekk55
    Level 36  
    Czujnik położenia wału ma właściwą oporność?
  • #11
    Heinzek
    Network and Internet specialist
    jurekk55 wrote:
    Czujnik położenia wału ma właściwą oporność?

    Jeszcze nie sprawdziłem? Jaka ma być właściwa? Czy nie powinien być w sterowniku błąd tego czujnika?
    Postaram się zmierzyć jutro.