Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

VW Polo 1.4 TDI - Brak ładowania akumulatora

sebaele22 13 Nov 2019 13:05 1311 38
Bosch
  • #31
    sigwa18
    Level 39  
    "Komutator" kosztuje na allegro 9pln plus przesyłka. Wymiana w miarę prosta trzeba wydłubać stary odciąć przewody od płytek tak by ich nie skrócić) potem wcisnąć na kleju nowy i przylutować czy jak było oryginalnie zgrzać przewody. Tak samo można wymienić szczotki w oryginalnym regulatorze tylko tu trzeba mieć zgrzewarkę bo wyjścia na szczotki z regulatora są aluminiowe. Kiedyś słyszałem że ktoś spawał je TIG-iem w Argonie małą elektrodą w pulsie.
  • Bosch
  • #32
    sebaele22
    Level 30  
    Mój oryginalny regulator był całkowicie uszkodzony alternator wogule nie ładował a przed uszkodzeniem było jakieś 13,80V i to na nieobciążonym :-(. Wymiana regulatora pomogła napięcie jest nie co lepsze 14,37V lecz tak jak pisałem przygasają światła :-(.
    Sama wymiana komutatora wiem jest prosta lecz nie mam jak zdjąć łożyska...
  • #33
    Aleksander_01
    Level 41  
    sigwa18 wrote:
    "Komutator" kosztuje na allegro 9pln plus przesyłka. Wymiana w miarę prosta trzeba wydłubać stary odciąć przewody od płytek tak by ich nie skrócić) potem wcisnąć na kleju nowy i przylutować czy jak było oryginalnie zgrzać przewody. Tak samo można wymienić szczotki w oryginalnym regulatorze tylko tu trzeba mieć zgrzewarkę bo wyjścia na szczotki z regulatora są aluminiowe. Kiedyś słyszałem że ktoś spawał je TIG-iem w Argonie małą elektrodą w pulsie.


    Widzę że więcej słyszałeś niż robiłeś .
    1. Nic się nie odcina , a odgina motylki (bardzo delikatna operacja, łatwo urwać drut). Najpierw trzeba umiejętnie i z czuciem zniszczyć klej.
    2. Na jakim znowu kleju, komutator w Boschu wciska się na sucho.
    3. Lutować tak, ciekawe jak tam podejść ze zgrzewarką.
    4. Od razu widać że amatorką wali , wystarczy warkocz szczotki uciąć z 0,5 cm zapasem i przylutować.
    5. Po całej takiej operacji należy zalać klejem (poxipol, epoxydowy, itd) miejsce lutowań.
    6. Należy przetoczyć na tokarce pierścienie, zawsze po takiej wymianie jest boczne bicie.
    Gdybym miał w regulatorze za 60 zł nabijać szczotki, to.....szkoda pisania.
  • Bosch
  • #34
    sebaele22
    Level 30  
    Więc wina regulatora czy komutatora?
    Nie wiem czy ma to coś wspólnego z alternatorem ale po założeniu wszystkiego i po uruchomieniu silnika silnika zapala lecz tak jakby na wolniejszych obrotach po czym wchodzi na prawidłowe.
    Dzieje się tak na zimnym silniku.
  • #35
    sigwa18
    Level 39  
    Aleksander_01 wrote:
    sigwa18 wrote:
    "Komutator" kosztuje na allegro 9pln plus przesyłka. Wymiana w miarę prosta trzeba wydłubać stary odciąć przewody od płytek tak by ich nie skrócić) potem wcisnąć na kleju nowy i przylutować czy jak było oryginalnie zgrzać przewody. Tak samo można wymienić szczotki w oryginalnym regulatorze tylko tu trzeba mieć zgrzewarkę bo wyjścia na szczotki z regulatora są aluminiowe. Kiedyś słyszałem że ktoś spawał je TIG-iem w Argonie małą elektrodą w pulsie.


    Widzę że więcej słyszałeś niż robiłeś .
    1. Nic się nie odcina , a odgina motylki (bardzo delikatna operacja, łatwo urwać drut). Najpierw trzeba umiejętnie i z czuciem zniszczyć klej.


    To jest ten klej czy nie bo się pogrążasz.

    A odcina się drut od motylka w miejscu zgrzewu tak by został cały tylko zostaje spłaszczenie na drucie . A jak się ma przystosowaną zgrzewarkę to się da. Oryginalnie jest zgrzew więc się da a regeneracja najlepsza taka która jest jak najbliższa wirginałowi. A co do regulatora za 60 PLN to magnet marnelli albo coś z ryżlolitu a potem się dziwisz że faluje napięcie na wyjściu. Za Boscha trzeba dać od 100 PLN do 120 w zależności od modelu. I na koniec pytanie jak przylutować miedziany drut szczotki do aluminium? Bo jestem ciekaw.
  • #36
    Aleksander_01
    Level 41  
    Wiedziałem że zapytasz się o ten klej.
    Klej służy tylko i wyłącznie do unieruchomienia miejsc lutowniczych i zarazem spełnia rolę izolatora (bardzo mała odległość od wału). Na drugie pytanie przecież odpowiedziałem w poprzednim poście, punkt nr 4. Widzę że masz problemy ze zrozumieniem tekstu więc dam rysunek. VW Polo 1.4 TDI - Brak ładowania akumulatora
  • #37
    sebaele22
    Level 30  
    Panowie napięcie zmierzone jeszcze raz, przy uruchomieniu samochodu spada do 10,50V po czym wchodzi na 14.30V a gdy włączyłem nadmuch na max to napięcie spadło do 13,50V po czym powróciło na 14,20V.
  • #38
    andrzej20001
    Level 43  
    Piszecie doktorat, druty sie odrywa od blaszek i potem lutuje ,ślizgi wciska na sucho a regulator startera nigdy nie faluje. Do tego sam sie wzbudza. Roboty z łozyskami na pół godziny. Zadna filozofia.
  • #39
    maszan
    Level 25  
    Lutowalem warkocz szczotek do aluminium - trza uzyc mocnej lutownicy - mi sie sprawdzila stara 250W kolba - musi dobrze dogrzac to aluminium zeby cyna sie chwycila. Zrobione w obydwoch autach ktore mam i jak narazie dziala ok taki regulator. Co do bicia i toczenia slizgow to Aleksander_01 mysle, ze ma duzo racji - zdarzylo mi sie raz po regeneracji, ze przy 3.5kObr zaswiecilo mi sie ladowanie - wyglada, ze szczotki tracily kontakt ze slizgami , albo sie przywiesily. Zmniejszylem obroty i ladowanie dzialalo ok i do tej pory nie obserwuje tego . To 4 ty zregenerowany przeze mnie altek i pierwszy raz sie cos takiego zdarzylo .