Witam. Jako że przyszedł czas na pomoc sąsiedzką, trzeba było obniżyć gniazdo przyłączeniowe do przyczepy (zamontowany hak prawidłowo ale gniazdo schowane za zderzakiem) oraz sprawdzenie czy działa prawidłowo.
Postanowiłem zbudować własny sprzęt do testów tego typu gniazda oraz oświetlenia samej przyczepki. Jako, że dioda jest słabym wskaźnikiem tego typu prawidłowego działania bądź usterki. Zaśniedziałe gniazdo lub uszkodzony przewód może powodować zaświecenie się diody mimo braku prawidłowego zasilania. Dlatego wybór padł na kompletne lampy, jakie wykorzystywane są w oświetleniu przyczepy. Jest to najbardziej trafne wyjście nawet jeśli w aucie zamontowany jest przerywacz dla LED jak i klasyczny przerywacz. Lampy zastosowane w tym projekcie jest to wyrób PROMOT 7R02351. Lampy są dwie takie same.

Do tego wykonałem sterownik oświetlenia przyczepki. Sterownik wykonany jest w pełni analogowo. Obudowa to Z38, gniazdo przyczepki 7PIN, 4 włączniki na 12V obciążalności 20A z podświetleniem, oraz jeden 2 sekcyjny 3 pozycyjny jako wybór lewego bądź prawego kierunkowskazu. Z tyłu jest standardowe gniazdo DC 5,5/2,5 mm. Zamontowane w środku przekaźnik oraz sygnalizator od zostawionych włączonych świateł pozycyjnych.
Poniżej zdjęcia z poszczególnych sekwencji.
Lewa pozycja.
Prawa pozycja.
Światła STOP.

Światło przeciwmgielne oraz obie pozycje.
Lewy i prawy kierunkowskaz

Idąc od lewej.
Żółty - Lewa pozycja.
Czerwony - Światła STOP
Niebieski - Światła przeciwmgielne.
Zielony - Prawa pozycja.
Czerwony 3 pozycyjny - (I) Lewy kierunek, (0) - Wyłączone, (II) Prawy kierunek
Bezpieczniki od lewej góry: Pozycyjne, przeciwmgielne, STOP, lewy kierunek, prawy kierunek.
Przy włączonych pozycyjnych jest dźwięk
Przy włączonych kierunkowskazach działa brzęczyk oraz słychać przerywacz.. W przerywaczu wymieniony jest rezystor pomiarowy co dało odpowiednią częstotliwość migania kierunkami.
Schematu nie zrobiłem, wszystko z natury na piechotę podczas składania. Jeśli będzie taka potrzeba postaram się coś narysować. Wnętrze już raczej nie do pokazania, gdyż zostało zalane klejem na gorąco, żeby nic nie odczepiło się oraz nie nabrało się wilgoci.
Postanowiłem zbudować własny sprzęt do testów tego typu gniazda oraz oświetlenia samej przyczepki. Jako, że dioda jest słabym wskaźnikiem tego typu prawidłowego działania bądź usterki. Zaśniedziałe gniazdo lub uszkodzony przewód może powodować zaświecenie się diody mimo braku prawidłowego zasilania. Dlatego wybór padł na kompletne lampy, jakie wykorzystywane są w oświetleniu przyczepy. Jest to najbardziej trafne wyjście nawet jeśli w aucie zamontowany jest przerywacz dla LED jak i klasyczny przerywacz. Lampy zastosowane w tym projekcie jest to wyrób PROMOT 7R02351. Lampy są dwie takie same.


Do tego wykonałem sterownik oświetlenia przyczepki. Sterownik wykonany jest w pełni analogowo. Obudowa to Z38, gniazdo przyczepki 7PIN, 4 włączniki na 12V obciążalności 20A z podświetleniem, oraz jeden 2 sekcyjny 3 pozycyjny jako wybór lewego bądź prawego kierunkowskazu. Z tyłu jest standardowe gniazdo DC 5,5/2,5 mm. Zamontowane w środku przekaźnik oraz sygnalizator od zostawionych włączonych świateł pozycyjnych.

Poniżej zdjęcia z poszczególnych sekwencji.
Lewa pozycja.

Prawa pozycja.

Światła STOP.

Światło przeciwmgielne oraz obie pozycje.

Lewy i prawy kierunkowskaz


Idąc od lewej.

Żółty - Lewa pozycja.
Czerwony - Światła STOP
Niebieski - Światła przeciwmgielne.
Zielony - Prawa pozycja.
Czerwony 3 pozycyjny - (I) Lewy kierunek, (0) - Wyłączone, (II) Prawy kierunek
Bezpieczniki od lewej góry: Pozycyjne, przeciwmgielne, STOP, lewy kierunek, prawy kierunek.
Przy włączonych pozycyjnych jest dźwięk
Przy włączonych kierunkowskazach działa brzęczyk oraz słychać przerywacz.. W przerywaczu wymieniony jest rezystor pomiarowy co dało odpowiednią częstotliwość migania kierunkami.
Schematu nie zrobiłem, wszystko z natury na piechotę podczas składania. Jeśli będzie taka potrzeba postaram się coś narysować. Wnętrze już raczej nie do pokazania, gdyż zostało zalane klejem na gorąco, żeby nic nie odczepiło się oraz nie nabrało się wilgoci.
Cool? Ranking DIY