Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

4 pytania na temat budowy kolumn

rbojda 21 Sep 2005 19:24 2771 6
    rbojda
    Level 11  
    Witam. Chcę zbudować własne kolumny, mam zamiar kupić sprzęt STXa:
    Zwrotnica http://www.stx.pl/index.php?vMenu=3&vMenuItem=0&vSubPage=274&vItemDB=itemdb
    Wysokotonowy, np. http://www.stx.pl/index.php?vMenu=2&vMenuItem=2&vSubPage=9&vItemDB=itemdb
    Średniotonowy, np. http://www.stx.pl/index.php?vMenu=2&vMenuItem=1&vSubPage=21&vItemDB=itemdb
    Niskotonowy, np. http://www.stx.pl/index.php?vMenu=2&vMenuItem=0&vSubPage=49&vItemDB=itemdb
    Na nic lepszego (czyli droższego) mnie nie stać. Mam 4 pytania. Zaznaczam, że jestem bardzo początkujący w tych sprawach.

1. Czy mam zsumować pojemność obudowy każdego głośnika (będą 3 głośniki w jednej obudowie). Chodzi mi to to, czy jak dostanę pojemności dla: GDN np. 30 L, GDM np. 20 L i GDW np. 10 L to czy cała kolumna ma mieć 60 L?

2. Wybrałem głośniki np. 150, 120 i 100 W. Ile będzie mieć kolumna? 370 W?

3. Czy zwrotnica 300 VA pociągnie 3 głośniki po 150 W czy musze zamontować 3 głośniki po max. 100 W?

4. W opisie ww. zwrotnicy jest impedancja 4 lub 8 Ω. Czy kupuje się od razu 8 Ω albo 4 Ω czy ustawia sie to po zakupie?

Dzięki i pozdro.
  • Helpful post
    manski
    Level 22  
    1. pojemność dotyczy tylko głosnika niskotonowego , średniotonowy może być już od tyłu zasłonięty , jeśli nie o trzeba mu zrobić skrzynkę , ale tak małą żeby się tylko zmieścił , wysokotonowy jst na pewno zasłonięty od tyłu . zwróć uwagę na to że wyliczona pjemnosć to tzw pojemnosć netto czyli pojemność wewnątrz obudowy po odjeciu pojemnosci głosników i rurek BR.