Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Podłączenie silnika BLDC z wspomagania samochodowego pod sterownik

monsters 11 Nov 2019 23:01 858 5
  • #1
    monsters
    Level 12  
    Witam, zamierzam uruchomić silnik BLDC z przekładnią ślimakową pochodzący z elektrycznego wspomagania kierownicy z pojazdu Ford.

    Kolejność uzwojeń silnika mam już ustaloną, z tym że sterownik posiada pięć wyjść na czujnik halla, a mój silnik ma fabrycznie wyprowadzone trzy przewody.
    Na obecną chwile silnik oczywiście nie rusza. Bardzo proszę o podpowiedź/pomoc/sugestie.

    Pozdrawiam i dziękuje.
  • #2
    jarek_lnx
    Level 43  
    Niektóre silniki/sterowniki pracują w trybie bezczujnikowym, sterownik zasila uzwojenia na podstawie napięć jakie się w nich indukują. Tryb bezczujnikowy działa kiepsko przy małych prędkościach, dlatego taki sterownik wstępnie rozpędza silnik bez sprzężenia zwrotnego i dalej działa normalnie. W samochodzie taki tryb nie mógł być zastosowany, musiał być czujnik, ale mógł być przy kierownicy.
    Masz dwie kostki co na nich jest?

    Jeśli sterownik nie jest przystosowany do pracy bez czujnika, a chcesz tak uruchomić silnik, to musisz kupić inny sterownik.
  • #4
    monsters
    Level 12  
    W tej przekładni jest czujnik, a nawet dwa, jeden jest na osi silnika, a drugi na osi zębatki zbiorczej przekładni ślimakowej.

    Jedna kostka to trze przewody do silnika, druga kostka to przewody do dwóch czujników.
  • #5
    partyzancik
    Level 21  
    Strumien swiadomosci swia wrote:
    Czemu akurat ten silnik używasz jest mnóstwo z silnikiem szczotkowym.
    Są jakieś wspomagania kierownicy z przekładnia ślimakową przy kolumnie kierownicy lub napędem paskowym przy maglownicy wykorzystujące silniki szczotkowe? O ile pompy oleju z silnikiem komutatorowym widziałem to wcześniejszych opcji nie kojarzę
    @monsters i jak ? udało się uruchomić ? czy regulator jest w stanie podołać zapotrzebowaniu na moc tego wspomagania przy pełnej mocy i czy da się uruchomić przy niższym napięciu niż ok 18V czy to raczej silnik pracuje na wyższym niż w instalacji samochodowej?