Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

opel astra h 1.9ctdi 120km - Sprawdzanie świec żarowych

kot mirmur 13 Nov 2019 17:56 519 0
  • #1
    kot mirmur
    Level 33  
    Witam kolegów. Zbliża się zima, a wcześniej chciał bym sprawdzić kondycję świec w tym silniku. Przeczytałem chyba wszystko co mogłem znalezć na forum, ale nie znalazłem konkretnej odpowiedzi na moje pytania. Pytanie pierwsze- jaki naprawdę prąd pobiera jedna świeca/ na bok odkładamy testy jakąś żarówka, bo jest to mało miarodajne- wiem co to jest przerwa lub zwarcie na świecy, pomiary będą robione miernikiem cęgowym/. Pytanie drugie- jak to naprawdę jest z tym silnikiem CR, świece włączają się dopiero przy niskich temperaturach?/ zakładamy od 5 st.C w dół? Czy jest jakiś wyznacznik czasu grzania w stosunku do temperatury komory silnika- NTC w przekazniku zasilania świec, czy inny czujnik to reguluje.
    No i stało się- po niedawnej wymianie rozrusznika/ ciężko odpalał/, i przy okazji wymianu rozrządu/ cieknąca pompa płynu chłodzącego/, został wymieniony czujnik koła wałka rozrządu- okresowo wyświetlały się błędy w/w czujnika. Samochód palił od strzała- ale tylko przez miesiąc, znowu zaczeło się katowanie rozrusznika. Po Zastosowaniu metody- na pedały i kluczyk, wyświetlił się błąd dotyczący tego czujnika z końcówką -28. Do mechanika na OBD nie miałem zamiaru jechać - dobry, tani, ale daleko. Po przestudiowaniu postów z forum stwierdziłem że pomiary wiązki czujnika mogę wykonać sam. I w zasadzie po pięciu minutach pomiarów wyszły- 2 z 3 przewodów czujnika uszkodzone/ raz był pomiar, raz nie/, pomiary były robione względem masy, na zwarcie, i przy właczonym zapłonie-zwarć nie ma, uszkodzona żyła masy / pomiar 12-0 om, itd.. Punkt uszkodzenia instalacji czujnika- odejście kątowe kabli czujnika od głównej wiązki- na bank. Jutro napieram na to- ma ponoc nie padać- Najgorsze jest to> trzeba wymontować filtr paliwa i jego obudowę, żeby się dostać do naprawianego punktu. O efektach naprawy wiązki napiszę.