Cześć
Mam pytanie odnośnie układu kierowniczego w Fordzie Mk6 05r, 1.4 Benz. Otóż pół roku temu kupiłam w hurtowni nową pompę do wspomagania firmy SKV (470 zł). Niestety po zamontowaniu okazało się że głośno chodzi tj im wyższe obroty silnika tym bardziej narastające wycie pompy. Wracając od mechanika już było ją słychać. Niedawno udałam się na przegląd do serwisu i stwierdzili że mechanik który montował pompę popełnił mały/niemały (?) błąd, ponieważ była poluzowana opaska przy pompie wspomagania co powodowało wyciek płynu hydraulicznego. Nie był to duży wyciek, powolny niemniej jednak był. I tu mam pytanie czy to uchybienie w montażu mogło spowodować uszkodzenie pompy?
Ponadto jeśli to istotne, przed wymianą pompy jak i po kierownica chodziła dosyć ciężko w obie strony. Niedawno 3 tyg temu wymieniłam przekładnie która pociła się olejem choć jeszcze nie była (zdaniem mechanika) w bardzo złym stanie, po tym zabiegu okazało się że opory przy kręceniu kierownicą zniknęły i kręci się leciutko. Jednak mam wrażenie że pompa chodzi jeszcze głośniej. Innych wycieków z układu hydraulicznego nie stwierdzono. Chciałabym załatwić sprawę póki mam wszystkie gwarancje na montaż i części. Proszę poradzić co powinnam zrobić i co jeszcze ewentualnie powinnam wiedzieć aby (jeśli to mozliwe) uniknąć sytuacji w której mechanik obwinia hurtownię a hurtownia mechanika
Będę wdzięczna za pomoc. Pozdrawiam
Mam pytanie odnośnie układu kierowniczego w Fordzie Mk6 05r, 1.4 Benz. Otóż pół roku temu kupiłam w hurtowni nową pompę do wspomagania firmy SKV (470 zł). Niestety po zamontowaniu okazało się że głośno chodzi tj im wyższe obroty silnika tym bardziej narastające wycie pompy. Wracając od mechanika już było ją słychać. Niedawno udałam się na przegląd do serwisu i stwierdzili że mechanik który montował pompę popełnił mały/niemały (?) błąd, ponieważ była poluzowana opaska przy pompie wspomagania co powodowało wyciek płynu hydraulicznego. Nie był to duży wyciek, powolny niemniej jednak był. I tu mam pytanie czy to uchybienie w montażu mogło spowodować uszkodzenie pompy?
Ponadto jeśli to istotne, przed wymianą pompy jak i po kierownica chodziła dosyć ciężko w obie strony. Niedawno 3 tyg temu wymieniłam przekładnie która pociła się olejem choć jeszcze nie była (zdaniem mechanika) w bardzo złym stanie, po tym zabiegu okazało się że opory przy kręceniu kierownicą zniknęły i kręci się leciutko. Jednak mam wrażenie że pompa chodzi jeszcze głośniej. Innych wycieków z układu hydraulicznego nie stwierdzono. Chciałabym załatwić sprawę póki mam wszystkie gwarancje na montaż i części. Proszę poradzić co powinnam zrobić i co jeszcze ewentualnie powinnam wiedzieć aby (jeśli to mozliwe) uniknąć sytuacji w której mechanik obwinia hurtownię a hurtownia mechanika
