Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Zły montaż pompy do wspomagania czy wada fabryczna?

Malaga111 14 Nov 2019 11:09 528 9
  • #1
    Malaga111
    Level 5  
    Cześć
    Mam pytanie odnośnie układu kierowniczego w Fordzie Mk6 05r, 1.4 Benz. Otóż pół roku temu kupiłam w hurtowni nową pompę do wspomagania firmy SKV (470 zł). Niestety po zamontowaniu okazało się że głośno chodzi tj im wyższe obroty silnika tym bardziej narastające wycie pompy. Wracając od mechanika już było ją słychać. Niedawno udałam się na przegląd do serwisu i stwierdzili że mechanik który montował pompę popełnił mały/niemały (?) błąd, ponieważ była poluzowana opaska przy pompie wspomagania co powodowało wyciek płynu hydraulicznego. Nie był to duży wyciek, powolny niemniej jednak był. I tu mam pytanie czy to uchybienie w montażu mogło spowodować uszkodzenie pompy?

    Ponadto jeśli to istotne, przed wymianą pompy jak i po kierownica chodziła dosyć ciężko w obie strony. Niedawno 3 tyg temu wymieniłam przekładnie która pociła się olejem choć jeszcze nie była (zdaniem mechanika) w bardzo złym stanie, po tym zabiegu okazało się że opory przy kręceniu kierownicą zniknęły i kręci się leciutko. Jednak mam wrażenie że pompa chodzi jeszcze głośniej. Innych wycieków z układu hydraulicznego nie stwierdzono. Chciałabym załatwić sprawę póki mam wszystkie gwarancje na montaż i części. Proszę poradzić co powinnam zrobić i co jeszcze ewentualnie powinnam wiedzieć aby (jeśli to mozliwe) uniknąć sytuacji w której mechanik obwinia hurtownię a hurtownia mechanika :) Będę wdzięczna za pomoc. Pozdrawiam
  • #2
    Hektar Zahler
    Level 34  
    Rozszczelniony przewoód zbiorniczka z płynem i bierze powietrze tamtędy. Serwis olał sobie temat.
  • #3
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    Malaga111 wrote:
    tu mam pytanie czy to uchybienie w montażu mogło spowodować uszkodzenie pompy

    Bez znaczenia tylko ciekło. Co to za auto. Czemu zmieniłaś pompę.?
  • #4
    Malaga111
    Level 5  
    Hektar Zahler wrote:
    Rozszczelniony przewoód zbiorniczka z płynem i bierze powietrze tamtędy. Serwis olał sobie temat.


    Serwis który zakladal pompę rozumiem? Czyli są podstawy do reklamacji?
    Btw wczoraj byłam u nich z tematem reklamacji i za nic nie chcieli przyznać się do błędu haha ale w końcu udało mi się uzmysłowić im że mam takie prawo i nie zawaham się go użyć :) najpierw odeśle pompę na reklamacje a jeśli tam wyjdzie że jest ok to eeidentnie wina będzie po stronie mechanika.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Strumien swiadomosci swia wrote:
    Malaga111 wrote:
    tu mam pytanie czy to uchybienie w montażu mogło spowodować uszkodzenie pompy

    Bez znaczenia tylko ciekło. Co to za auto. Czemu zmieniłaś pompę.?


    Ponieważ stara pompa była głośna i zacinała się kierownica przy skrętach.
  • #5
    Hektar Zahler
    Level 34  
    Przecież mówie co należy sprawdzić. Nieszczelny wąż i zapowietrzona wyje.
  • #6
    Malaga111
    Level 5  
    Strumien swiadomosci swia wrote:
    Malaga111 wrote:
    tu mam pytanie czy to uchybienie w montażu mogło spowodować uszkodzenie pompy

    Bez znaczenia tylko ciekło. Co to za auto. Czemu zmieniłaś pompę.?


    A czy nie spowodowało to
    Przypadkiem nieszczelności w układzie i tym samym zapowietrzenia ukladu? Nie znam się na tym dlatego pytam ale gdzieś wyczytałam że zapowietrzenie układu może uszkodzić pompę.
  • #7
    Hektar Zahler
    Level 34  
    Z uszkodzoną pompą byś latała z gaśnicą koło tego samochodu.
  • #8
    Malaga111
    Level 5  
    Ok dzięki za odp następnym razem powiem żeby zwrócili uwagę na ten wąż. Czyli rozumiem że to moja wina że nie wpadłam na to że to wąż i nie ma podstaw do reklamacji? Oni diagnozowali mi ta usterke, nie ja :) Czy ta nieszczelność może mieć związek z uszkodzeniem maglownicy czy to jakby dwie osobne sprawy? Pytam też z tego względu że teraz muszę oddać do reklamacji maglownice i nie wiem czy robić to u tego samego mechanika czy u innego. Bo z tym chcę mieć już jak najmniej do czynienia.

    Dodano po 2 [minuty]:

    I w jakiej kolejności to najlepiej naprawić ? Bo chce zacząć od maglownicy
  • #9
    Malaga111
    Level 5  
    Hektar Zahler wrote:
    Przecież mówie co należy sprawdzić. Nieszczelny wąż i zapowietrzona wyje.


    ta nieszczelność sprawdza.sie.przez odkręcenie zbiornika na włączonym silniku i jak występuje wir to znaczy że wąż jest nieszczelny?