Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Texa PolandTexa Poland
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Honda CRV 2.0 16v 1999r - Check i błąd 9 - CYP - wszystko OK a nie działa

14 Nov 2019 23:49 4530 25
  • Level 28  
    Witam
    Mam problem z moją Hondą CRV 1 1999r 2.0 MPI 16V DOHC
    Zacznę od początku:

    Samochód odpala, na początku gasł po puszczeniu gazu dopóki się nie rozgrzał (taki kupiłem), po rozgrzaniu było ze 400 obrotów bez gazu, po sprawdzeniu wymigał mi błąd 7 i 9.
    7 to TPS, który faktycznie był uszkodzony (ułamana ośka), wymieniłem na inny i błąd 7 zniknął, jednakże nic kompletnie się nie zmieniło w pracy silnika.
    Podkręciłem śrubką podpierającą przepustnicę obroty, żeby dało się jeździć i zacząłem diagnozować błąd 9:
    - rozebrałem aparat zapłonowy - czujnik zmierzyłem, ma ok 350ohm na kostce, czyli zgodnie z serwisówką, tyle samo co 2 pozostałe czujniki, ośka aparatu zapłonowego sztywna, niema żadnych luzów, więc łożysko aparatu zapłonowego w porządku (wyczytałem że to też może być przyczyną błędu 9), nie ma też żadnego przejścia czujnika do masy, kółko z ząbkiem nie ma luzów
    - sprawdziłem wiązkę do samego komputera - sygnał z czujnika dochodzi
    - rozebrałem komputer, sprawdziłem, że sygnał dochodzi do hybrydy do której dochodzą sygnały z czujników, przy hybrydzie był jeden niezbyt ładnie wyglądający kondensatorek 100uf, wymieniłem go, nie pomogło, niema w pobliżu żadnych innych kondensatorów, a pozostałe w komputerze wyglądają dobrze.
    - wyczytałem też, że błąd może być przez przestawiony rozrząd, rozrząd i tak wypada wymienić, więc kupiłem pasek i simeringi wału i wałków (ciekły) i wymieniłem, wyczyściłem przy okazji czujnik położenia wału oraz cały ten bok silnika, rozrząd ustawiłem na znaki wg. serwisówki Hondy, zdaje mi się, że wcześniej był przestawiony rozrząd o 1 ząbek na wale, ale nic to nie pomogło (błąd dalej jest, choć silnik zdaje się być żwawszy)
    - ustawiłem zawory (ssanie 0.1, wydech 0.2), nie pomogło

    Nie mam już więcej pomysłów czego się czepić, fajnie było by mieć na podmiankę aparat zapłonowy, ale nie mam skąd wziąć, a w zakupie są okropnie drogie (używka od 400zł), komputera pewnie i tak się nie da podmienić, bo zapewne ma immobilajzer

    Może ma ktoś jakieś doświadczenie z takim problemem, albo jakieś pomysły?
    Ogólnie, żeby nie było, że czepiam się głupot, bo skoro jeździ to jeździ, a samo to, że się świeci Czek w niczym mi by nie przeszkadzało, no ale niestety jeździ tylko na benzynie, na gazie (sekwencja BRC) wolne obroty trzeba podnieść na jakieś 1500, żeby nie gasł, a to już jest przegięcie, z tego co czytałem, to ten CYP jeśli nie działa, to nie działa wtrysk sekwencyjny, tylko działają wszystkie wtryskiwacze na raz, nie wiem czy to prawda, ale jeśli tak to zapewne powoduje, że sekwencja głupieje, choć na sekwencjach nie znam się za bardzo, ale trochę mi szkoda ją wywalać i zakładać mikser, bo ponoć BRC to najlepsze sekwencje, choć to rozwiązało by wszystkie problemy :)

    Wrzucam orginalną serwisówkę Hondy do CRV 1
  • Texa PolandTexa Poland
  • Admin of Computers group
    Z opisu wynika, że masz silnik B20Z (ten posiada czujnik położenia wału korbowego).

    Błąd wskazuje na uszkodzenie czujnika położenia wałka rozrządu, ewentualnie na problemy z komunikacją tego czujnika.
    Na początek rozkręć dokładnie aparat zapłonowy, przeczyść i sprawdź okablowanie (tam lubi zalegać wilgoć i robi zniszczenia).

    Aparat zapłonowy można kupić nowy w USA za około 60$ (jeśli masz tam znajomych mogą taniej wysłać).
    Można też szukać (widziałem w sprzedaży) same czujniki:
    Honda CRV 2.0 16v 1999r - Check i błąd 9 - CYP - wszystko OK a nie działa

    Zobacz też na oferty sprzedaży tych aut w twojej okolicy. Jest tego sporo z Anglii na części, więc można zakupić aparat zapłonowy, lub poprosić o jego wypożyczenie do testów.

    Osobiście mam CR-V z silnikiem B20B od wielu lat i tylko raz miałem problem z aparatem zapłonowym - przegniły w nim przewody od cewki zapłonowej.
  • Level 28  
    DriverMSG: Masz jakiś link do tych czujników?
    Aparat swoj wyczyściłem, choć w środku zabardzo nie było czego czyścić, w środku wygląda jak nowy, zero brudu, korozji, nic nie jest poluzowane czy coś, elektrycznie wszystkie czujniki mają na kostce takie same oporności, całkowicie niema się do czego przyczepić, wg mnie szanse na to, że jest uszkodzony ten czujnik są niemalże zerowe, no ale bez podmianki wykluczyć tego nie można

    dodaję zdjęcia ustawienia rozrządu oraz aparatu zapłonowego, luz między czujnikiem a ząbkiem to 0.2

    Honda CRV 2.0 16v 1999r - Check i błąd 9 - CYP - wszystko OK a nie działa Honda CRV 2.0 16v 1999r - Check i błąd 9 - CYP - wszystko OK a nie działa Honda CRV 2.0 16v 1999r - Check i błąd 9 - CYP - wszystko OK a nie działa Honda CRV 2.0 16v 1999r - Check i błąd 9 - CYP - wszystko OK a nie działa Honda CRV 2.0 16v 1999r - Check i błąd 9 - CYP - wszystko OK a nie działa Honda CRV 2.0 16v 1999r - Check i błąd 9 - CYP - wszystko OK a nie działa

    oporności wszystkich czujników to 360ohm
  • Admin of Computers group
    michal_rybka wrote:
    Masz jakiś link do tych czujników?
    Niestety tylko stare ogłoszenie aliexpress, ale można wysłać zapytanie o dostępność.
    Rozdzielacz Zapłonu Czujniki Magnetyczne Dla 99-01 Honda CRV CR-V 2.0L DOHC OE #: TD-74U/30100P6TT01/30100P6TT01/TD74U/60658920
    Honda CRV 2.0 16v 1999r - Check i błąd 9 - CYP - wszystko OK a nie działa

    Twój aparat zapłonowy faktycznie wygląda jak nowy i nie szukałbym w nim problemu.
    Rozrząd wygląda poprawnie o ile nie zerwało klina na kole pasowym :D (można sprawdzić ustawiając pierwszy tłok w górne położenie).
    Sprawdź również stan wałków rozrządu (krzywki) oraz ciśnienie w cylindrach.

    Sprawdź dokładnie stan ECU i jego złącza. Znajduje się pod nogami pasażera na prawej ściance i jest mocno narażony na wilgoć.
    Proponuję nawet odkręcić obudowę i sprawdzić, czy nie pojawiła się śniedź na elementach elektronicznych.

    Tu filmiki z mojej wymiany.
    https://www.youtube.com/watch?v=sDmxV5DxhJM
    https://www.youtube.com/watch?v=jQXVbrFykGM
  • Texa PolandTexa Poland
  • Level 28  
    U mnie też pasek był wcześniej taki luźny, jak zakładałem nowy, to naciągnąłem bardziej napinacz i też jest sztywniejszy, jak u Ciebie w 2 filmiku, znak na wale dokładnie tak samo

    Klin jest OK, bo ja cały ten rozrząd rozbierałem, wymieniłem też simeringi na wale i wałkach rozrządu a więc koła wszystkie też zdejmowałem, niestety nie zrobiłem zdjęcia ze zdjętym kołem pasowym i osłonami gdzie widać znaki wału, ale rozrządy zawsze sam sobie zmieniam i nie jest to żadna filozofia.

    Jak pisałem na początku, komputer (ecu) też rozbierałem, nie jest zalany czy zardzewiały, sygnał z czujnika dochodzi do płytki komputera i ścieżką do układu hybrydowego na płytce, nic więcej sprawdzić nie sposób, w pobliżu hybrydy był jeden kondensator 100uF którego wymieniłem, ale też nic to nie zmieniło

    Dziwi mnie, że tutaj ktoś ma taki sam problem, właśnie po złożeniu rozrządu na znaki:
    http://honda.auto.com.pl/forum/viewtopic.php?t=248779

    Niestety nie mam konta google, więc nie mogę otworzyć tych zdjęć, a do założenia tego konta trzeba podawać numer telefonu, którego nie zamierzam nigdzie wpisywać w internecie, jeśli tu ktoś takie konto posiada, to poprosił bym o ściągnięcie tych zdjęć i wrzucenie tu, lub przesłanie mi

    Tyle tylko, że u mnie zarówno przed rozebraniem rozrządu (też był przestawiony o 1 ząbek) również był taki sam efekt, a nawet wydaje mi się, że czek zaświecał się już w momencie odpalania, a teraz zapala się jakieś 3sek po odpaleniu, gdy silnik już pracuje, no i silnik lepiej wkręca się na obroty po złożeniu rozrządu na znaki, nie jeździłem jeszcze więc nie wiem jak jeździ, bo wylałem stary olej ze wspomagania i wymyłem zbiorniczek, bo tam było mleko, jakby ktoś wody dolał, a bez wspomagania (zdjęty pasek bo brak oleju) jest ciężej niż w Żuku :)

    Czek zaświeca się też w dowolnym położeniu aparatu zapłonowego, nawet po odkręceniu śrub i obracaniu go poza zakres, więc nie może to być wina rozrządu, bo utrafiło by się w końcu położenie w którym zgadzały by się impulsy wału i wałka, nawet mimo przestawienia o 1 ząbek

    Rozrząd ustawiony zgodnie ze poniższym fragmentem orginalnej instrukcji serwisowej Hondy:
    Honda CRV 2.0 16v 1999r - Check i błąd 9 - CYP - wszystko OK a nie działa
  • Admin of Computers group
    michal_rybka wrote:
    Niestety nie mam konta google, więc nie mogę otworzyć tych zdjęć, a do założenia tego konta trzeba podawać numer telefonu, którego nie zamierzam nigdzie wpisywać w internecie, jeśli tu ktoś takie konto posiada, to poprosił bym o ściągnięcie tych zdjęć i wrzucenie tu, lub przesłanie mi
    Tylko jedno dostępne z tego linku - https://drive.google.com/file/d/1fbMdtvlSZcva6fZx608ts-htutgkHpqe/view?usp=sharing
    Honda CRV 2.0 16v 1999r - Check i błąd 9 - CYP - wszystko OK a nie działa

    U mnie po założeniu paska i po dokręceniu napinacza, gdy kręcę wałem zgodnie z jego kierunkiem, to znaki na wałkach ustawiają się idealnie w jednej linii z osią wałków.

    michal_rybka wrote:
    luz między czujnikiem a ząbkiem to 0.2
    Na pozostałych czujnikach też sprawdzałeś?
  • Level 28  
    U mnie też się znaki idealnie ustawiają, co widać na moich zdjęciach, na tym zdjęciu z linku widać wyraźnie przestawiony wałek wydechowy (choć nie widać polożenia wału), natomiast wałek wydechowy i tak nie ma żadnego czujnika, więc komputer raczej nic by nie zauważył, choć silnik zapewne działał by słabo.

    Nie wiem jaki luz mają pozostałe czujniki, nie rozbierałem aparatu "pokład niżej", a żeby tam się dostać, trzeba zdjąć kółko z ząbkiem CYP-a, czego wolał bym nie robić bez potrzeby, poza tym, nie ma żadnej możliwości regulacji tego odstępu, chyba żeby rozpiłować otwory śrubek czujnika, więc nie mogło się to samo przestawić, czujnik zresztą nie był odkręcany, dopiero ja go odkręcałem stąd lekki ślad na śrubce
  • Level 28  
    Nie regulowałem tak obrotów, zresztą nie wiem co ona ma dać, skoro na końcu trzeba zresetować i tak komputer, ja resetuje komputer odłączając po prostu akumulator, z tego co wiem to to samo, bo ten bezpiecznik to po prostu odłącza zasilanie komputera.
    Z tego co wiem, do regulacji wolnych obrotów trzeba mieć Hondowski komputer diagnostyczny, który wpina się w tą 3 pinową wtyczkę (tą obok 2 pinowej do odczytywania błędów migowych) wiem to z ASO Hondy, jednakże do wszelkich regulacji system nie powinien zgłaszać żadnych błędów.

    Sewisówka przewiduje na błędy czujników aparatu zapłonowego następującą procedurę:
    Honda CRV 2.0 16v 1999r - Check i błąd 9 - CYP - wszystko OK a nie działa
    z której wynika, że jednak trzeba by podmienić komputer, pytanie tylko czy CRV1 ma immo i czy jest ono w komputerze...
  • Helpful post
    Admin of Computers group
    michal_rybka wrote:
    czy CRV1 ma immo i czy jest ono w komputerze...
    Ma i zapewne jest w komputerze.
    W podobnym aucie z tych lat (Honda Accord) zmieniałem ECU i układ immo był wlutowany w płytę ECU - wystarczyło przylutować układ.

    Nie rozkręcałem ECU z CR-V, więc sprawdź u siebie, może coś podobnego jest na PCB.
    Zaznaczyłem na zdjęciu:

    Honda CRV 2.0 16v 1999r - Check i błąd 9 - CYP - wszystko OK a nie działa Honda CRV 2.0 16v 1999r - Check i błąd 9 - CYP - wszystko OK a nie działa Honda CRV 2.0 16v 1999r - Check i błąd 9 - CYP - wszystko OK a nie działa


    Przy okazji znalazłem fotki z awarii mojego aparatu zapłonowego :D
    Honda CRV 2.0 16v 1999r - Check i błąd 9 - CYP - wszystko OK a nie działa Honda CRV 2.0 16v 1999r - Check i błąd 9 - CYP - wszystko OK a nie działa Honda CRV 2.0 16v 1999r - Check i błąd 9 - CYP - wszystko OK a nie działa Honda CRV 2.0 16v 1999r - Check i błąd 9 - CYP - wszystko OK a nie działa
  • Level 28  
    łojejku, ten Twój aparat zapłonowy to dopiero jest w strasznym stanie... ja bym wymienił wszystkie te kabelki, no ale skoro działa, to i tak jest lepiej niż u mnie :)

    Dzięki za podpowiedź z tym immo, w takim razie zakupię komputer i przelutuję tą płyteczkę i powinno pomóc :)

    tak z ciekawości - czemu wymieniałeś kompa w Accordzie? co się stało z orginalnym? Kompy same z siebie padają straaaaaasznie rzadko, choć w sumie mi też się przytrafiły 2 takie przypadki:
    - jeden to Cinquecento 900 - jechał i zgasł, przestał chyba widzieć czujnik wału, więc przestał robić zapłon i wtrysk
    - drugi to gaźnikowa Micra K10 1.2 - nie zawsze odpalał, okazało się, że komputer nie wstawał za każdym włączeniem kluczyka, jak wstał, to palił i jezdził aż do zgaszenia, a jak nie wstał to można było judłać aż do wyjudłania akumulatora a i tak nie zapalił
    na szczęście oba nie mają immo i kosztują grosze :)
    co warto też wiedzieć komputer z Cinquecento 900 który niema immo pasuje do seicento 900 które mają immo ;)
  • Admin of Computers group
    michal_rybka wrote:
    ten Twój aparat zapłonowy to dopiero jest w strasznym stanie... ja bym wymienił wszystkie te kabelki, no ale skoro działa, to i tak jest lepiej niż u mnie :)
    Tak wyglądał zaraz po awarii. Oczywiście teraz wygląda lepiej, kabelki ogarnięte.

    michal_rybka wrote:
    czemu wymieniałeś kompa w Accordzie?
    2-3 lata temu, letnia ulewa zalała mi auto, zatkały się odpływy, woda zalała dmuchawę i dostała się do kabiny.
    Tam ECU jest na podłodze, zalało go.
    Trafiłem na allegro ECU za 25zł więc kupiłem i podmieniłem. Accord '97 śmiga do dziś, to auto żony. :)
  • Level 28  
    Miałem kiedyś Accorda Aerodecka 1988r 2.0 w automacie, tam też był komputer w podłodze, fajne to było autko :) byłem pod ogromnym wrażeniem elektryki i w ogóle jakości wykonania wszystkiego w tym aucie, tam nie dość, że wszystkie kostki były w sylikonowych "kondonkach" to jeszcze wypełnione smarem, wieczne :) jedyne co w elektryce musiałem poprawić, to luty w module przekaźników zapłonu i pompy paliwa, bo tam się zimne luty porobiły... po jakiś 25 latach!

    Honda CRV 2.0 16v 1999r - Check i błąd 9 - CYP - wszystko OK a nie działa
    Honda CRV 2.0 16v 1999r - Check i błąd 9 - CYP - wszystko OK a nie działa
  • Level 28  
    Po wymianie komputera niema już błędu 9, ale za to są błędy
    54 - CKF - czujnik wału
    65 - Secondary oxygen sensor heater - grzałka 2 sondy lambda (tu jej wogóle nie ma)

    Silnik pracuje wciąz identycznie, i na gazie też gaśnie na wolnych obrotach

    no i dalej problem, bo CKF jest jakby powiązany z wcześniejszym błędem 9... obawiam się też że niestety sygnał CKFu pewnie też idzie do tej samej hybrydy, muszę to sprawdzić, jeśli nie idzie tam, to może podmiana hybrydy do starego kompa pomoże..

    Z dobrych wiadomości to owszem, płytkę immobilajzera można przełożyć do drugiego kompa i działa prawidłowo (ja nie wylutowywałem jej, żeby nie uszkodzić niczego tylko odłamałem obie na nóżkach ruszając na boki i przylutowałem swoją do nowego komputera przykładając w miejsce orginalnej i dając więcej cyny - trzyma się bardzo mocno


    Dodaję zdjęcia komputerów, oznaczenia są inne, ale zakupiony jest ponoć z CRV 2.0 2000r, chyba w tym roku nie było innych 2.0 od mojego silnika?

    Honda CRV 2.0 16v 1999r - Check i błąd 9 - CYP - wszystko OK a nie działa Honda CRV 2.0 16v 1999r - Check i błąd 9 - CYP - wszystko OK a nie działa Honda CRV 2.0 16v 1999r - Check i błąd 9 - CYP - wszystko OK a nie działa Honda CRV 2.0 16v 1999r - Check i błąd 9 - CYP - wszystko OK a nie działa
  • Level 39  
    michal_rybka wrote:
    Dziwi mnie, że tutaj ktoś ma taki sam problem, właśnie po złożeniu rozrządu na znaki:
    http://honda.auto.com.pl/forum/viewtopic.php?t=248779

    Niestety nie mam konta google, więc nie mogę otworzyć tych zdjęć, a do założenia tego konta trzeba podawać numer telefonu, którego nie zamierzam nigdzie wpisywać w internecie, jeśli tu ktoś takie konto posiada, to poprosił bym o ściągnięcie tych zdjęć i wrzucenie tu, lub przesłanie mi
    Jesteś jeszcze zainteresowany obejrzeniem zdjęć?
    Honda CRV 2.0 16v 1999r - Check i błąd 9 - CYP - wszystko OK a nie działa
  • Level 28  
    g107r: w zasadzie to skoro DriverMSG ustawiał rozrząd na znaki i jest OK, to niema co dumać chyba nad tym, ale dzięki :) no i jeśli tam tych zdjęć jest więcej, to możesz wrzucić screena reszty (wystarczą takie małe, nie potrzeba każdego zdjęcia z osobna)

    DriverMSG: wyślę Ci mój Vin, ale jak wrócę do domu bo od niedzieli jestem w delegacji, i jakoś w weekend powinienem być z powrotem
  • Admin of Computers group
    Na tej liście błędów https://www.hamotorsports.com/chenlicoditr.html kod 9 i procedura naprawy:
    http://hondacivicrepairs.com/cyp-sensor.asp?q...e%20CYP%20Sensor%20%20-%20Honda%20Civic&id=42

    Odnośnie drugiej sondy, to występuje na schematach (29), ale brak numeru części. Możliwe, że w roczniku 2000 wprowadzili drugi.
    Honda CRV 2.0 16v 1999r - Check i błąd 9 - CYP - wszystko OK a nie działa


    Link
  • Level 28  
    Rozrząd ustawiony zgodnie z dokumentacją i filmami, na pewno jest OK :)
    procedura naprawy dla kodu 9 z tego linku to wyjątkowy przypadek tego kogoś - skoro mu wpadła śruba między czujnik CYP a rotor, to nic dziwnego, że rozwaliło i wygięło czujnik CYP :)


    No więc tak:
    silnik w mojej Hondzie to B20Z1, ale chyba nie jest to orginalny silnik, gdyż czujnik położenia wału owszem był, ale nigdzie nie podłączony, stąd błąd 54 na nowym komputerze. Dorobiłem brakujący fragment wiązki od czujnika do komputera (nie było kabli, pinów we wtyczce wcale), teraz błędu 54 niema

    Następnie błąd 65 - grzałki drugiej sondy lambda, tej również tu orginalnie nie było (brak kabli, pinów), wobec czego zmostkowałem pin pomiaru grzałki drugiej sondy z pinem pomiaru grzałki pierwszej sondy, błąd 65 również się już nie pokazuje

    Skasowałem też błąd SRS (o nim nawet nie wspominałem, bo to głupoty)

    Teraz auto nie zgłasza żadnych błędów, niestety automatyka regulacji wolnych obrotów i tak nie działa. odłączając "silniczek krokowy" (tutaj elektrozawór proporcjonalny) komputer zgłasza jego błąd, więc elektrycznie jest OK.
    Podłączyłem więc oddzielny kabel do tego elektrozaworu i podłączałem go ręcznie przez żarówkę do akumulatora - obroty nieco wzrastają i falują, więc jakiś efekt jest, odkręcałem tez elektrozawór, jest praktycznie czysty, jednak podczas odpalania silnika jak i przygazowywania (trzymając palcami zatkane otwory w kolektorze ssącym nie widać jakichkolwiek ruchów przesówki zaworu --- czemu???

    Także wszystkie te kombinacje owszem doprowadziły niby do pełnej sprawności systemów auta, ale i tak kompletnie nic to nie dało :(

    Natomiast odkryłem czemu gaz nie działa prawidłowo - sparciała membrana w parowniku i króćcem podciśnienia wychodzącym z parownika leciał gaz ;) - muszę wymienić membranę

    Tak czy inaczej problem braku regulacji wolnych obrotów nadal nie rozwiązany....


    Honda CRV 2.0 16v 1999r - Check i błąd 9 - CYP - wszystko OK a nie działa Honda CRV 2.0 16v 1999r - Check i błąd 9 - CYP - wszystko OK a nie działa Honda CRV 2.0 16v 1999r - Check i błąd 9 - CYP - wszystko OK a nie działa Honda CRV 2.0 16v 1999r - Check i błąd 9 - CYP - wszystko OK a nie działa Honda CRV 2.0 16v 1999r - Check i błąd 9 - CYP - wszystko OK a nie działa
  • Admin of Computers group
    michal_rybka wrote:
    No więc tak:
    silnik w mojej Hondzie to B20Z1, ale chyba nie jest to orginalny silnik
    Miałem takie podejrzenie i właśnie po VIN chciałem sprawdzić :-D
    michal_rybka wrote:
    problem braku regulacji wolnych obrotów nadal nie rozwiązany....
    Zakładając, że od strony elektryki, mechaniki i układu paliwowego jest wszytko sprawdzone i sprawne, pozostaje jedna sekcja - dolot i układy podciśnienia.
    Proponuję zakupić spray do uruchamiania silników diesla (StartPilot lub podobny, nie Plak) i na wolnych obrotach silnika spryskiwać nim okolice dolotu i układów podciśnienia. Możliwe, że zasysa "lewe powietrze", więc usłyszysz ewentualną zmianę pracy silnika.

    michal_rybka wrote:
    Teraz auto nie zgłasza żadnych błędów
    Kawał dobrej roboty. :spoko:
  • Level 28  
    DriverMSG: Raczej "kawał dobrej, nikomu nie potrzebnej roboty", bo w zasadzie nic to wszystko nie dało, no ale będę jeszcze walczyć, spróbuję z tym sprejem, zobaczymy

    Tak czy inaczej przypadkowo odkryta przyczyna niesprawności gazu załatwi sprawę, bo obroty podniesione śrubką też wystarczają :)


    numer VIN wysłałem Ci na Priv, ale nic z niego ciekawego wyczytać nie można poza:
    Typ silnika 2.0L L4 DOHC 16V 4WD , ale wszystkie silniki w tych Hondach takie są
  • Helpful post
    Level 27  
    Zaworek / silniczek od wolnych obrotów zwykle wysterowany daje spore podniesienie wolnych obrotów. Tego typu element jest sterowany prądem lub PWM, trzeba wpiąć amperomierz w szereg i sprawdzić czy coś się pojawia. Dodatkowo skoro był bałagan w wiązkach może ktoś podłączył go odwrotnie i zamiast otwierać będzie się zamykał.
    Regulator wolnych obrotów korzysta z sygnału sondy lambda, trzeba by sprawdzić jaki jest.
  • Level 28  
    Zregenerowałem parownik (wymiana zestawu naprawczego - gumy, oringi) i gaz zaczął działać poprawnie. Problemem była sparciała membrana, która już była nieszczelna, przez co gaz przedostawał się do części podciśnieniowego sterowania parownika i wężykiem syczał sobie do kolektora ssącego co powodowało "zagazowywanie" silnika na wolnych obrotach

    Jeśli chodzi o wolne obroty, to śrubkę od podparcia przepustnicy wróciłem mniej-więcej na swoje orginalne miejsce, a obroty podniosłem śrubką na górze (zaznaczone na zdęciu)
    Samochód odpala nawet zimny (ok 0st.C) i nie gaśnie, zdaje się, że regulator wolnych obrotów pracuje, bo jak trochę pochodzi i obroty podrosną to automatyka obniża obroty. Na ciepłym ustawiłem ok 850obr/min i silnik prawidłowo pracuje na benzynie i gazie, także walka zakończona zwycięstwem :)

    Dziękuję bardzo za pomoc!

    Honda CRV 2.0 16v 1999r - Check i błąd 9 - CYP - wszystko OK a nie działa