Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Opel Vectra B 2.2 DTI - Odpala gaśnie i ponownie odpala po dłuższym postoju

arturjakis 15 Nov 2019 00:14 2103 4
  • #1
    arturjakis
    Level 17  
    Witam
    Mam problem z samochodem dokładnie z jego uruchomieniem, Samochód jeździł normalnie, przyjechałem jak zwykle na parking zostawiłem auto na 30min ruszyłem i po 100m samochód zgasł, Spróbowałem go ponownie odpalić, odpalił bez problemu i przy próbie ruszenia znów zgasł. Ponowna próba odpalenia kręciłem rozrusznikiem z 30s mimo kręcenia nie odpalił kolej na próba ok20s bez efektu. Wepchałem go na parking znów próbowałem odpalić (ok 20s) nie odpalił. Pierwsze co pomyślałem padła pompa.
    Zostawiłem go na parkingu na jakieś 2 godziny, przyszedłem i odpalił od strzała pochodził z 10s na wolnych obrotach zacząłem dodawać gazu i znowu zgasł, ponowne kręcenie (ok 20s) i nie odpala. Znowu zostawiłem go na jakieś 30min odpalił z półobrotu, pochodził z 5s na wolnych obrotach i zgasł znowu, ponowne kręcenie rozrusznikiem i nie odpala.
    Tak jakby paliwo nie dochodziło ale na na zapowietrzenie to nie wygląda bo wówczas po postoju by nie odpalał a ten po postoju odpala.
    Przeglądnąłem przewody paliwowe filtr, paliwa nie widać wycieków.
    Samochód to vectra b 2,2 dti z 2001r, mam go od uwaga 11lat i problemów tego typu nigdy nie miałam (225000km przebiegu, kupiłem z przebiegiem 13000km). Wymienione były przelewy profilaktycznie z 3 lata temu. Filtr paliwa wymieniam na filtrona co 2rok, wymieniałem w zeszłym roku wraz z wymianą zbiornika paliwa na nowy bo stary ciekł, więc powinien być czysty. Jeżdżę na paliwie praktycznie z 2 sprawdzonych stacji paliw orlen i moya. Rzadko się zdarza że schodzę z poziomem paliwa poniżej połowy zbiornika, wczoraj zatankowałem do pełna. W zeszłym tygodniu wymieniony akumulator na nowy bo stary już słabo kręcił jak temperatura spadała koło zera, nowy kręci jak szalony. Silnik nie bierze oleju, nie dymi, chodzi/ł równiutko, żadnych spadków mocy czy jakichkolwiek problemów, trochę się poci ale od wymiany do wymiany nie wymaga dolewki, jeżdżę na Valvoline max life diesel 10w40 wymieniany co rok co ok 7-8 tyś km. Dwa lata temu czyszczony kolektor dolotowy.
    Pompa nie była nigdy robiona, nie było z nią najmniejszego problemu.
    Jutro podepnę go pod komputer i zczytam błędy, w każdym razie jak zapala po postoju to nie świeci CHECK.
    Wiem że bez zczytanych błędów to wróżenie z fusów, ale może ktoś spotkał się z podobnym problemem.
    Z góry dziękuje za każdy pomysł.
  • #2
    migmig85
    Level 26  
    Na poczatku zrób zbiornik paliwa pod maską z butelki odpal odpowietrz układ i zobacz czy będzie ok. Bo z tego co piszesz to wszystko wskazuje na układ paliwowy. I filtr paliwa wymień na Mann lub kneht bo miałem pare wpadek z filtronem jeśli chodzi o filtry paliwa.
  • #3
    arturjakis
    Level 17  
    Wczoraj podłączyłem komputer i zczytałem błędy wyszło
    P1651 Nieaktywny
    ( B ) <Nieznany błąd>

    P1630 Nieaktywny
    ( A ) <Nieznany błąd>

    P1635 Nieaktywny
    ( A ) <Nieznany błąd>


    Chciałem go odpalić ale po 15s kręcenia odpuściłem.
  • #4
    motopawel-m1
    Level 2  
    Dwa pierwsze błędy wskazują na uszkodzony sterownik pompy wtryskowej. Trzeci na problem z obwodem świec żarowych. Skoro te błędy są nieaktywne a tak się dzieje sprawdziłbym jeszcze trawersy wtrysków. Zaparkuj auto ostro z górki ( silnik ma być niżej) Jeżeli tak po dłuższym nawet postoju będzie odpalał zacząś trzeba od trawersów wtryskiwaczy.
  • #5
    arturjakis
    Level 17  
    Padła pompa wtryskowe.
    Samochód poszedł do kasacji.