Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Volvo v50 2.0d - P2263 zawór regulacji turbo - odcina turbinę.

ZAHYR 15 Nov 2019 11:23 19473 9
NDN
  • #1
    ZAHYR
    Level 32  
    Mam problem w volvo v50 2.0d 2005r bez dpf.
    Auto na postoju przechodzi w tryb awaryjny - odcina sterowanie turbo i wyrzuca błąd P2263 - Działanie układu sterowania ciśnieniem doładowania turbosprężarki/sprężarki doładowującej.
    Po skasowaniu błędu i odpaleniu zawór regulacji turbosprężarki idzie na 99% (ciśnienie kolektora około 1000, zadane 1035). Po przegazówkach spada na chwilę i spowrotem rośnie do 99%. Po kilkudziesięciu sekundach na wolnych obrotach wywala błąd P2263 i przechodzi w tryb awaryjny (zawór na 10%).
    Turbina sprawdzona, ładnie dmucha, z pominięciem zaworu sterującego ładuje i jeździ. Zawór sterujący podmieniany na nowy oryg.
    Podciśnienia sprawdzone (-0.8), odłączony i zaślepiony jest przewod klapy gaszącej.
    Jakieś pomysły?
  • NDN
  • #2
    migmig85
    Level 26  
    Wiązka od zaworka do sterownika sprawdzona pod obciążeniem ??
  • NDN
  • #3
    ZAHYR
    Level 32  
    Jeszcze nie sprawdzona. Nie skłaniałem się ku wiązce elektrycznej, bo po odpaleniu i ruszeniu auto ma moc do czasu zostawienia ok 20s na wolnych obrotach.
    Dlaczego sterownik na wolnych steruje zawór turbo na 99%? Czy tak powinno być?
    Ma ktoś może schemat wiązki silnika, sterownika do tego silnika?
  • #5
    kortyleski
    Level 43  
    Jakie tam turbo siedzi? Mi wychodzi zmienna geometria z czujnikiem położenia gruszki. I tu szukaj kłopotu, zawór wysterowuje sztangę na pełne otwarcie, dopiero podczas jazdy dławi. Być może czujnik nie widzi położenia gruszki albo widzi błędne. Może problem z wężykami a może grucha dziurawa. Jak fizycznie wygląda praca sztangi?
  • #6
    ZAHYR
    Level 32  
    Sztanga pracuje bez zacięcia. Podciśnienia sprawdzone. Turbo dmucha zapięte na stałe do prawie 2.5(atm+1.5). Skłaniam się ku czujnikowi na turbo. Wie ktoś czy czujnik kopiowania turbo jest diagnozowany tylko na wolnych czy też podczas jazdy?
  • #8
    ZAHYR
    Level 32  
    Wygląda to na czujnik rezystancyjny - potencjometr. Na skrajnych pinach mam plynnie 400-4500 on. Pin środkowy wygląda na pusty. We wtyczce z auta mam gnd +5v i sygnał?
  • #9
    szymitsu21
    Moderator of Cars
    ZAHYR wrote:
    Wygląda to na czujnik rezystancyjny - potencjometr. Na skrajnych pinach mam plynnie 400-4500 on. Pin środkowy wygląda na pusty. We wtyczce z auta mam gnd +5v i sygnał?



    W pierwszej fazie uszkodzenia nie sprawdzisz miernikiem.

    Po prostu powstają niewykrywalne dla miernika szumy.
  • #10
    AcaJovic
    Level 1  
    I have the same problem on my Volvo v50. What is the solution to the problem?