Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
MetalworkMetalwork
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Volvo v50 2.0d - P2263 zawór regulacji turbo - odcina turbinę.

15 Nov 2019 11:23 5991 8
  • Level 32  
    Mam problem w volvo v50 2.0d 2005r bez dpf.
    Auto na postoju przechodzi w tryb awaryjny - odcina sterowanie turbo i wyrzuca błąd P2263 - Działanie układu sterowania ciśnieniem doładowania turbosprężarki/sprężarki doładowującej.
    Po skasowaniu błędu i odpaleniu zawór regulacji turbosprężarki idzie na 99% (ciśnienie kolektora około 1000, zadane 1035). Po przegazówkach spada na chwilę i spowrotem rośnie do 99%. Po kilkudziesięciu sekundach na wolnych obrotach wywala błąd P2263 i przechodzi w tryb awaryjny (zawór na 10%).
    Turbina sprawdzona, ładnie dmucha, z pominięciem zaworu sterującego ładuje i jeździ. Zawór sterujący podmieniany na nowy oryg.
    Podciśnienia sprawdzone (-0.8), odłączony i zaślepiony jest przewod klapy gaszącej.
    Jakieś pomysły?
  • MetalworkMetalwork
  • Level 26  
    Wiązka od zaworka do sterownika sprawdzona pod obciążeniem ??
  • MetalworkMetalwork
  • Level 32  
    Jeszcze nie sprawdzona. Nie skłaniałem się ku wiązce elektrycznej, bo po odpaleniu i ruszeniu auto ma moc do czasu zostawienia ok 20s na wolnych obrotach.
    Dlaczego sterownik na wolnych steruje zawór turbo na 99%? Czy tak powinno być?
    Ma ktoś może schemat wiązki silnika, sterownika do tego silnika?
  • Level 42  
    Jakie tam turbo siedzi? Mi wychodzi zmienna geometria z czujnikiem położenia gruszki. I tu szukaj kłopotu, zawór wysterowuje sztangę na pełne otwarcie, dopiero podczas jazdy dławi. Być może czujnik nie widzi położenia gruszki albo widzi błędne. Może problem z wężykami a może grucha dziurawa. Jak fizycznie wygląda praca sztangi?
  • Level 32  
    Sztanga pracuje bez zacięcia. Podciśnienia sprawdzone. Turbo dmucha zapięte na stałe do prawie 2.5(atm+1.5). Skłaniam się ku czujnikowi na turbo. Wie ktoś czy czujnik kopiowania turbo jest diagnozowany tylko na wolnych czy też podczas jazdy?
  • Level 32  
    Wygląda to na czujnik rezystancyjny - potencjometr. Na skrajnych pinach mam plynnie 400-4500 on. Pin środkowy wygląda na pusty. We wtyczce z auta mam gnd +5v i sygnał?
  • Moderator of Cars
    ZAHYR wrote:
    Wygląda to na czujnik rezystancyjny - potencjometr. Na skrajnych pinach mam plynnie 400-4500 on. Pin środkowy wygląda na pusty. We wtyczce z auta mam gnd +5v i sygnał?



    W pierwszej fazie uszkodzenia nie sprawdzisz miernikiem.

    Po prostu powstają niewykrywalne dla miernika szumy.