Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
HeluKabel Akademia WiedzyHeluKabel Akademia Wiedzy
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Nissan Terrano - Dymi na siwo - niebiesko na zimnym. Wtryskiwacze?

TooSlow95 25 Dec 2019 13:48 2598 59
  • Helpful post
    #31
    Megawe
    Level 33  
    Jeżeli ciśnienie otwarcia wtryskiwaczy spadło o 30 atm to znaczy, że igły się wyklepały. Jeżeli na stożku igły mamy szeroki ślad to rozpylacz jest do wymiany. Na przyrządzie do ustawiania wtrysków zadajemy ciśnienie 10 atm niższe od otwarcia i obserwujemy czy zbierze się paliwo na końcówce rozpylacza. Jeżeli wtryskiwacz przepuszcza paliwo to jest do wymiany nawet jeżeli mu ustawimy dobre cisnienie i dobrze rozpyla. W czasie pracy silnika z wtryskiwaczy nie powinno przedostawać się paliwo na powrót.
    Po odkręceniu kolektora wydechowego i odpaleniu silnika widzimy jaki dym dają poszczególne cylindry, z rury wydechowej mamy już sumę. Można też odpalić zimny silnik poczekać chwilę i ostrożnie dotykać ręką kolektor wydechowy przy poszczególnych cylindrach. Tak określimy temperaturę spalin z poszczególnych cylindrów. Zimniejszy cylinder bardziej kopci. Może być tak, że tylko jeden cylinder kopci. Silnik diesla powinien mieć sprawny termostat i pracować w temp. ca 90*C. Można wtryski wyciągnąć z głowicy i przykręcić je do rurek wysokiego ciśnienia tak aby było widać jak rozpylają paliwo na zewnątrz i obserwować jak pracują na ciśnieniu z pompy wtryskowej. W pompie wtryskowej są zaworki zwrotne wysokiego ciśnienia i tak samo się zużywają jak rozpylacze.
  • HeluKabel Akademia WiedzyHeluKabel Akademia Wiedzy
  • #32
    TooSlow95
    Level 9  
    No to dodam, że jak odpiąłem przewód z filtra paliwa i puściłem mu paliwo z kanistra 10 litrowego, to w ciągu 5 minut pracy na wolnych obrotach z kanistra zniknęło co najmniej pół litra ropy. Więc chyba dużo paliwa wraca.. ale myślałem że tak ma być, bo tam nie ma jak w CR że powrót jest przy wtryskach. Tutaj powrót jest chyba na pompie.

    Wymontuję pompę i dam do sprawdzenia. Akurat jutro się za to wezmę. Choć mnie przeraża to ściąganie chłodnicy, odkręcanie wszystkich śrub, wyciąganie, potem montaż na kołach zębatych.. no nic, nie ma wyjścia.

    Nie wiem czy ten silnik pracuje w 90 stopniach. Tzn. wiem że powinien, ale na wskaźniku temperatury nie osiąga połowy skali. Zatrzymuje się na 1/4 wskaźnika i trzyma. Podobno te silniki tak mają - na forach tak piszą.

    Odnośnie wtryskiwaczy - były dwa zestawy. Pierwszy ze starego silnika, drugi z nowego.

    Po zamontowaniu nowego silnika sprawdziłem jego wtryski i to te miały otwarcie przy 160 bar. Więc sprawdzone zostały te ze starego silnika i tam już otwarcie było przy 190. Podkładki nowe. Jutro chcę sprawdzić czy podkładki są prawidłowej grubości - czytałem wczoraj, że to może powodować lanie ropy do miski olejowej.
  • #33
    Megawe
    Level 33  
    Przykręć wtryski na zewnątrz, zakręć silnikiem i będziesz widział jak pracują na pompie z silnika.
    Rozpylacz ma być suchy, nie może na nim zbierać się paliwo.
    Uszczelki pod wtryskami jak już tam grzebał jakiś "mechanik" to są z jakiegoś ciągnika, czasami po dwie.
  • #34
    TooSlow95
    Level 9  
    OK. Jutro podepnę je i nagram film. Sam ocenisz.
  • HeluKabel Akademia WiedzyHeluKabel Akademia Wiedzy
  • #35
    TooSlow95
    Level 9  
    Aktualizacja

    Na pewno podkładki pod wtryskami są źle dobrane.

    Odkopałem starą podkładkę. Porównałem z nową, którą dał mechanik. Nowa jest dwa razy grubsza.

    Końcówki wtryskiwaczy są czarne i tłuste.

    Zdjęcia załącze wieczorem. Jadę po podkładki, cholera wie gdzie znajdę..koniec roku, długi weekend..
  • #36
    Megawe
    Level 33  
    Podkładki mogą mieć średnicę wewnętrzną 3/8" (9,6 mm) a zewnętrzną 3/4" (19 mm).
    Przykręć wtryski na zewnątrz, zakręć rozrusznikiem i będzie widać jak wtryskują.
    Zmierz ciśnienie na cylindrach.
  • #37
    TooSlow95
    Level 9  
    Jutro postaram się zakręcić rozrusznikiem na wyciągniętych wtryskach. Dziś chciałem to zrobić, ale jeszcze nie mam pomysłu jak wygiąć przewody od pompy tak, żeby dało się wtryski ustawić w powietrzu. One są takie krótkie i tak powyginane, że pasują wyłącznie w miejsce gdzie wtrysk wchodzi w głowicę.

    Różnicą grubości podkładek się nie przejmować? Na pierwszym zdjęciu jest podkładka na wtrysku i stara, jaka kiedyś tam była oryginalnie. Obie mają cztery wypustki nachodzące na końcówkę wtryskiwacza - to nie są takie normalne podkładki.


    Jeszcze dodam, że dziś znów podpiąłem zasilanie bezpośrednio z kanistra ropy.

    W 5 minut na wolnych obrotach poszło jakieś pół litra ropy z kanistra. Po lekkiej przegazówce ropa z kanistra znikała "w oczach". Czy to ma coś wspólnego z zaworkiem wysokiego ciśnienia w pompie czy po prostu wraca sobie przelewem taka ilość ropy z pompy z powrotem do baku?
  • #38
    Megawe
    Level 33  
    Jak jest problem z przewodami to ich nie wyginaj. Zamontuj wtryski do głowicy,
    Na powrocie paliwa z pompy musi być wkręcona śruba przelewowa z dławieniem. boscha ma na łbie napis OUT. Jeżeli podkładka miedziana ma wewnątrz cztery pazurki to jest z jakiegoś nowszego silnika CDI.
    Na pompie u góry, powinna być też śruba z nakrętką kontrą do ustawiania dawki, czy tu jest ustawienie fabryczne ?
  • Helpful post
    #39
    dizba
    Level 32  
    TooSlow95 wrote:
    W 5 minut na wolnych obrotach poszło jakieś pół litra ropy z kanistra. Po lekkiej przegazówce ropa z kanistra znikała "w oczach". Czy to ma coś wspólnego z zaworkiem wysokiego ciśnienia w pompie czy po prostu wraca sobie przelewem taka ilość ropy z pompy z powrotem do baku?

    Sprawna pompa musi przepompować minimum 10 razy tyle co spala.
  • #40
    TooSlow95
    Level 9  
    No to zajebiście.. Przypomnę, że silnik przyjechał z Italii, u nas nie latał w aucie. A miało być tak pięknie.. Czyli ktoś już nieźle kombinował z tym silnikiem.

    Dobra, to jakiś plan działania muszę mieć.. Bo zaczynam ruszać wszystko i zaraz się okaże, że wszystko rozregulowane. Czyli może i się przyczyna znajdzie, ale jak już:

    1. głowicę zrobiłem - remont kompletny
    2. pompę przestawiłem na maksymalne przyspieszenie wtrysku
    3. zawory ustawiłem na zimnym na .035 mm (w necie raz piszą o 0.25 raz o .035 na gorącym silniku)
    4. podkładki u mechanika dostałem z CDI, które są 2 x grubsze niż powinny..
    5. wtryski wymieniłem na te ze starego silnika, po ich sprawdzeniu przez mechanika od podkładek..

    to kurna nie wiadomo jak się za to zabrać żeby jakoś to poustawiać.

    Dobra, złożę wszystko jutro i znajdę kogoś, kto ma przyrząd do mierzenia kompresji. W sensie przejściówkę do tego silnika.

    Wracam jutro do ustawień fabrycznych - wracają wtryski, wraca pompa. Zobaczę co się będzie działo.

    Jak oceniasz te wtryskiwacze? Wiem, że wróżenie z fusów, ale czy coś można o nich powiedzieć?

    Zaczynam już szukać pierścieni i panewek. Kapitalki nie zrobię, bo nie mam już na to sił - jeden silnik rozebrany jest w garażu, części do tego dziadostwa nie ma. Równo rok temu szukałem pierścieni i panewek.. Zresztą - na forum jest mój temat jakie to fajne przeboje są z częściami.

    Ach chłopaki, żeby ten nowy rok był lepszy niż obecny..


    W załączeniu zdjęcia pompy ze starego silnika. W tym "nowym" pompa identyczna.

    Gdzie tam się co reguluje?
  • #41
    Megawe
    Level 33  
    Nissan Terrano - Dymi na siwo - niebiesko na zimnym. Wtryskiwacze?
    Nissan Terrano - Dymi na siwo - niebiesko na zimnym. Wtryskiwacze?

    Do tej pompy przychodzi jeden przewód z paliwem ze zbiornika. Powrót jest podłączony do tego przyjścia. Rzadko stosowane rozwiązanie. Ciekawe jest to ustrojstwo elektryczne na powrocie.
    Zamieściłem zdjęcie pompy VE Bosch strzałką czerwoną zaznaczona śruba regulacji dawki. Nie ruszaj tego, sprawdż czy ktoś tym nie kręcił.
  • #42
    TooSlow95
    Level 9  
    Śruba dawki paliwa to chyba zaznaczona przeze mnie na czerwono.

    Elektryczne ustrojstwo to elektromagnes. Są dwa w tej pompie. Wydaje mi się, że tam idzie napięcie przy zapłonie i puszcza paliwo. Jak rozłączę gniazdo to samochód gaśnie - raz to przez przypadek zrobiłem.

    To elektryczne ustrojstwo wchodzi w ten grzybek u góry (nie pamiętam jak to się fachowo nazywa, nastawnik?) pod pokrywką grzybka jest membrana i taki suwak wyżłobiony w metalu. Jak się odkręci pokrywkę grzybka, to membrana wyskoczy, a żeby potem ją wsadzić, należy elektromagnes odkręcić - bo na końcu elektromagnesu jest bolec i sprężyna, która wpada do środka po podniesieniu membrany.

    Myślę, że większość fachowców leje się ze śmiechu jak czyta mój opis, ale ja się na pompach nie znam. W sumie to widzę, że technologia z początku lat 90 mnie przerasta. Smutne..
  • Helpful post
    #43
    robokop
    Moderator of Cars
    Nie no Panowie - jeden paprok grzebie bez pojęcia, a stado doradza mu, każąc kręcić czym popadnie.
    Megawe wrote:
    Zamieściłem zdjęcie pompy VE Bosch strzałką czerwoną zaznaczona śruba regulacji dawki. Nie ruszaj tego, sprawdż czy ktoś tym nie kręcił.
    A to już jest mistrzostwo świata. Kręciłeś kiedy tą śrubą i widziałeś co się dzieje?
    Jasny dym, to zawsze niedopalone paliwo/olej - nie żaden brak powietrza, czy zbyt niskie ciśnienie otwarcia wtryskiwaczy - bo wtedy kopciłby na czarno. Czemu paliwo się nie dopala? Bo zostało wtryśnięte wtedy kiedy w cylindrze jest albo jeszcze za zimno, albo już za zimno - czyli kąt albo za wczesny, albo za późny. Albo nie zostało w pełni wymieszane na skutek zawirowania z powietrzem - źle dobrane końcówki wtrysków. Albo wręcz lejące wtryski -tylko część paliwa się spala, reszta tworzy białą mgłę. Kąt wtrysku ustawia się nie na "oko", tylko w/g specjalnej procedury - w dodatku przyspiesza się, obracając pompę przeciwnie do kierunku obrotów - praca silnika staje się wyraźnie twardsza. Pompa Zyxel - kopia serii VE Bosch - częsta przyczyna usterki, tak jak w oryginale - zatarty tłoczek przestawiacza kąta - powodujący takie właśnie objawy. Silnik zaczyna twardo klepać i pokazywać jasny dym.
  • #44
    TooSlow95
    Level 9  
    Ja Ci dam paprok :) :) :) !!!

    To w takim razie oddaję starą pompę to regeneracji. Zobaczymy co powiedzą spece.

    A ten zatarty przestawiacz kąta to może powodować, że po przejechaniu 2-3 km cały dym znika ? W sensie on przestawia kąt po rozgrzaniu silnika?

    Bo u mnie (paproka) to jest tak pokręcone, że na wolnych obrotach będzie dymił nawet godzinę. Ale jak się nim przejadę, to po 2-3 km śladu nie ma po dymie, choć czuć z rury swędzący zapach spalin.
  • #45
    robokop
    Moderator of Cars
    Rozgrzewa się na tyle, że więcej tego paliwa się spala.
    TooSlow95 wrote:
    choć czuć z rury swędzący zapach spalin.
    A co ma być czuć? Konwalie? Do tego mam podejrzenia że ten silnik olej żre. Jeden z przypadków uszkodzenia turbiny - na wolnych obrotach silnik dymi tak, że świata nie widać - przy normalnej jeździe dym znika - uszkodzone uszczelnienie sprężarki.
  • #46
    TooSlow95
    Level 9  
    Dziś ściągałem rurę od intercoolera. Naprawdę suchutko. Zero śladów oleju. Dodatkowo przegazowałem przy odpiętej rurze i turbina dmucha. Tym sposobem sprawdziłem intercooler, na ile paprok potrafi :)

    To wezmę dam starą pompę do regeneracji, skoro już i tak jest na wierzchu.

    Oczywiście jest jeden problem - ja sobie rozkręcałem tę pompę żeby zobaczyć jak to skonstruowane. No i jak jest to kółko na którym zaczepia się linkę gazu, to trochę to przestawiłem.. Ale chyba to wyregulują nie? Zaznaczone na czerwono kółkiem.
  • #48
    TooSlow95
    Level 9  
    Jutro sprawdzę rurę między turbo a intercoolerem.

    Właśnie czytam o tym tłoczku przestawiacza wtrysku. Wychodzi na to, że w tej pompie znajduje się pod pokrywką zaznaczoną na zdjęciu i powinienem być w stanie wcisnąć go ręką. Oczywiście jak na paproka przystało zajrzałem pod tę pokrywkę, ale z pewnością nie byłem w stanie nic tam wcisnąć ręką. Nawet mnie (jako rasowego paproka) dziwiło, że jest pokrywka a pod nią coś, co się nie rusza :)
  • #50
    TooSlow95
    Level 9  
    Od strony wydechu sprawdzałem jakoś w maju, jak ten silnik przytargałem. To było pierwsze podejrzenie co do dymienia na niebiesko. Potem się okazało, że w głowicy wszystkie uszczelniacze są rozwalone, dosłownie podarte. Więc głowica poszła do remontu kompletnego. Koszt 1100 złotych o ile pamiętam, więc można przyjąć, że się przyłożyli.

    Wtedy gorąca strona była sucha. Zresztą on naprawdę nie bierze oleju. Na bagnecie ciągle górny poziom. Przy takim dymieniu musiałoby coś być widać na bagnecie..



    Pytanie za 100 punktów - czy jeśli na aucie odkręcę pokrywkę od tłoczka przestawiacza kąta, to czy mogę sprawdzić jego działanie? W sensie planuję jutro trochę popaprokować - odkręcić pokrywkę, próbować wcisnąć tłoczek. Jak nie ruszy, to wiem co jest do naprawienia. Ale jeśli uda mi się go wcisnąć, to czy będzie to równoznaczne z tym, że tłoczek nie jest zatarty?

    Patrzcie co znalazłem w czeluściach forum elektrody.. Paprok działa..

    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2123751.html#10088279
  • #51
    robokop
    Moderator of Cars
    TooSlow95 wrote:
    Paprok działa..
    Tak przejrzałem twoje boje - nie taniej jednak zaprowadzić to auto do kogoś, kto ma o tym jakiekolwiek pojęcie? Bo widzę że od ponad roku w kilku wątkach ciągniesz jeden i ten sam temat. Bez postępów, a za to ile teorii...
    A już to https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=17611536#17611536 , rozłożyło mnie na łopatki. Zmierzyłeś najmniej ważny i znaczący wymiar.

    TooSlow95 wrote:
    Pytanie za 100 punktów - czy jeśli na aucie odkręcę pokrywkę od tłoczka przestawiacza kąta, to czy mogę sprawdzić jego działanie? W sensie planuję jutro trochę popaprokować - odkręcić pokrywkę, próbować wcisnąć tłoczek. Jak nie ruszy, to wiem co jest do naprawienia. Ale jeśli uda mi się go wcisnąć, to czy będzie to równoznaczne z tym, że tłoczek nie jest zatarty?
    Pod drugiej stronie jest silna sprężyna -trzeba by drugi dekielek zdjąć i zobaczyć czy tłoczek da się swobodnie bez zacięć przesuwać z jednej strony na drugą.
  • #52
    TooSlow95
    Level 9  
    Te boje czas zakończyć. To fakt. Tylko co ja wtedy będę robił.. Serio, jakoś się zżyłem z tym autem. Głupio brzmi, ale tak jest.
    Poza tym miałem potrzebować tego auta na wiosen 2019. Plany się zmieniły i dopiero za 2-3 miesiące będę go potrzebował.

    Po drodze było mnóstwo pracy, niekoniecznie z silnikiem, takie jak zgnita cała wiązka główna, rozwalone hamulce przód tył (gdzie prowadnice zacisku na stronę to 300 złotych), ręczny też był do zrobienia, krzyżak na przekładni.. Teraz w sumie został silnik do zrobienia i finito.

    Gra niewarta świeczki..ale ta zabawa i problemy z autem pozwoliły mi zapomnieć o wielu innych problemach. Takich prawdziwych ;)

    Może po prostu mam dziwny sposób na spędzanie wolnego czasu.
    Ten rok (praktycznie równo rok) to też jakaś szkoła. Trochę kosztowna, ale jednak.

    Na przykład do dzisiaj szukam odpowiedzi na pytanie jakim sposobem kompresja na jednym cylindrze była tak niska, skoro po rozebraniu silnika w szlifierni stwierdzili, że wszystkie wymiary są "w normie"..

    Jutro sprawdzę co i jak z tymi dekielkami. Czas to kończyć. Pompa to ostatnie co zrobię.







    I brać się za buggy :-) !!!
  • #53
    robokop
    Moderator of Cars
    TooSlow95 wrote:
    jakim sposobem kompresja na jednym cylindrze była tak niska, skoro po rozebraniu silnika w szlifierni stwierdzili, że wszystkie wymiary są "w normie"..
    Ugięty korbowód, którego im nie pokazałeś.
  • #54
    TooSlow95
    Level 9  
    Dostali wszystko.

    Tłoki z korbami

    Wał

    Blok

    Glowice

    Kurde, otrzeźwiłeś mnie. Tym rokiem..

    Dzięki
  • #55
    Megawe
    Level 33  
    Nissan Terrano - Dymi na siwo - niebiesko na zimnym. Wtryskiwacze?

    Są silniki, które mają pompy wtryskowe bez przestawiacza kata wtrysku i nie dymią. Jeżeli pompa była przestawiana w różne położenia i nie mialo to wpływu na dymienie to bym się tego tłoczka nie czepiał. Tłoczek przestawiania ciśnienie jakie jest wytwarzane wewnątrz pompy przez pompę rotacyjną i zawór dławiący. Tutaj zastosowano jakieś ustrojstwo elektryczne na wyjściu paliwa z pompy. W katalogu części nazwano to PULLING ELECTROMAGNET.
    Silnik z wtryskiem bezpośrednim nawet zużyty nie ma takich problemów z kopceniem. Wtryśnięte paliwo nie może moczyć ścian komory spalania. Wtryskiwacz nie może robić się mokry. Duże krople paliwa i dopalanie paliwa na ścianach komory to jest jasny dym. Silnik Perkinsa z pompą STANADYNE gdy ją przestawimy od jednego do drugiego skrajnego położenia nie dymi wcale.
  • #56
    TooSlow95
    Level 9  
    Tak odpalił dziś po nocy na nowych cieńszych podkładkach i zmienionych wtryskach na te, które rzekomo były złe.

    Położenie pompy nie zmienione - nadal na maksa od silnika, czyli przyspieszony wtrysk na maksimum.

    Niebieskiego dymu brak. Został siwy.
  • #57
    totle
    Level 9  
    Dla mnie to wygląda całkiem nieźle.
  • #58
    TooSlow95
    Level 9  
    Dla mnie, Paproka, też wydaje się że jest lepiej.

    Zostaje pompa. Nie wierzę, że silnik ze słabą kompresją tak by odpalał przy lekko minusowej temperaturze. Albo inaczej - silnik z kompresją, która by go dyskwalifikowała.

    Oddam go do specjalistów, albo sam pompę wyciągnę i dam do regeneracji. Ostatnia rzecz do zrobienia.
  • #59
    robokop
    Moderator of Cars
    TooSlow95 wrote:
    Dla mnie, Paproka, też wydaje się że jest lepiej.
    Ignorancja nie jest powodem do chełpienia, tylko do wstydu.
    TooSlow95 wrote:
    Nie wierzę, że silnik ze słabą kompresją tak by odpalał przy lekko minusowej temperaturze
    Jasne. Wiara czyni cuda. Od cudownych uzdrowień, do przywracania kompresji. Nawet nie wiadomo jaka jest jej wartość.
  • #60
    TooSlow95
    Level 9  
    Dzięki za odpowiedź. Temat do zamknięcia ;)